Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RDP connectie logt direct af na aanloggen

Pagina: 1
Acties:

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 16:39
Liefste Tweakers,

Ik worstel al bijna meer dan een week met een RDP probleem dat ik maar niet opgelost krijg.
Ik probeer vanuit België een RDP connectie op te zetten naar een server die in Italië staat. (WS 2008 R2)

De te-bereiken-server is een Citrix Worker die deel uitmaakt van Xenapp 7.5 farm.
Op die remote site staat nog een andere Worker die ook dezelfde problemen ondervindt.
Belangrijk: deze 2 servers draaien op Hyper-V. Beiden zijn ze gedeployed vanop een Image die origineel gemaakt is vanop VMware en dan later geïmporteerd in Hyper-V.
(Mogelijks ligt daar het probleem? Vind hier alleszins geen info over)
Op beide servers staat McAfee VSE 8.8 geïnstalleerd.

Probleem is bij het opzetten van de RDP sessie deze na 1 second automatisch aflogt. Blijkbaar is dit geen onbekend probleem gezien er via Google heel wat info over te vinden is. Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost na bijna al deze topics te overlopen hebben.

Wat al uitgevoerd is:
* Installatie KB2768492
* Installatie Citrix hotfix: http://support.citrix.com/article/CTX141333
* Installatie Citrix hotfix brokeragent (ICATS750WX64008)
* Eventlog uitgepspit (wordt verwacht weinig gelogd?)
* Reinstall KB2667402 (http://community.spicewor...to-windows-server-2008-r2)

Het vreemde is dat het soms na 4x proberen plots wel lukt om in de server te RDP'en. Enige oplossing die ik kan uitvoeren is de server rebooten via Hyper-V console. Dan draait de server gemiddeld een halfuur stabiel waarna de gekende problemen terug beginnen.

Iemand die raad heeft? Ik geraak er echt niet aan uit. Dank _/-\o_

Verwijderd

Wat zegt je eventviewer?

• dotacom
Dat is één van hoofdredenen dat het troubleshooten zo moeilijk maakt.
In eventlog staat geen reden waarom de RDP connectie vanzelf onmiddelijk aflogt.
Als ik 4x na elkaar dit uitoer en ik de eventlog erbij neem wordt hier niets over gemeld.

Events die veel terugkomen:
ID: 1000 - The sessions is ready for use. See the event data for the session ID.

Filteren op warnings & errors:
ID: 1014 - Name resolutionb for the name 122.10.in-add.arpa timed out after none of the configured DNS servers

516 - Process mcshield.exe pid (3392) contains signed but untrusted code, but was allowed to perform a privilged operation with a McAfee driver.

Verwijderd

Ik ben niet zo bekend met Citrix, maar doet Citrix niks om te zorgen dat je alleen via Citrix in kunt loggen en niet via RDP? Gebruik je de /admin switch als je met RDP inlogt?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sinds wanneer speelt dit probleem? Al vanaf de initele uitrol, of is dit gedrag ineens voorgekomen?

Zijn er ook issue's als je verbind met ICA?

En verder zou ik niet zo heel veel gaan troubleshooten aan een server die relatief statisch is. In principe wordt er geen data opgeslagen op een RDP-server. Ik zou ook zeker gaan overwegen om die servers gewoon opnieuw te installeren, maar dan handmatig. Je bent nu al een week aan het troubleshooten, met een dag zouden die twee Citrix servers opnieuw geinstalleerd moeten kunnen worden.

Voordeel van het hebben van een Hypervisor is nog, dat je de nieuwe systemen parallel kunt inrichten aan je huidige omgeving.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• peterbr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-01-2017
Kijk eens naar je licentie server of deze nog werkt. het zelfde probleem zie je bij Remote Desktop Servers als er geen werkende licentie server aanwezig is.

• dotacom
Question Mark schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:18:
Sinds wanneer speelt dit probleem? Al vanaf de initele uitrol, of is dit gedrag ineens voorgekomen?

Zijn er ook issue's als je verbind met ICA?

En verder zou ik niet zo heel veel gaan troubleshooten aan een server die relatief statisch is. In principe wordt er geen data opgeslagen op een RDP-server. Ik zou ook zeker gaan overwegen om die servers gewoon opnieuw te installeren, maar dan handmatig. Je bent nu al een week aan het troubleshooten, met een dag zouden die twee Citrix servers opnieuw geinstalleerd moeten kunnen worden.

Voordeel van het hebben van een Hypervisor is nog, dat je de nieuwe systemen parallel kunt inrichten aan je huidige omgeving.
Ook problemen met ICA.

De problemen zijn zich beginnen voordoen een zevental dagen nadat deze server online werd gezet.
Er is sindsdien niets meer op veranderd.

Misschien inderdaad gewoon overwegen om een server from scratch op te zetten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Weet je zeker dat de license server niet verlopen is oid, zoals peterbr zegt is dit een van de symptomen ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Daar krijg je als user toch een warning van? En dat zou zeker terug te vinden moeten zijn in de eventlog.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dotacom
sanfranjake schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:37:
Weet je zeker dat de license server niet verlopen is oid, zoals peterbr zegt is dit een van de symptomen ...
RDP License server staat hier in België.
Had al Licenses bekijken van Worker in Italië en nooit problemen gemeld.
Screen:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2vll5qq.png

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Al eens ingelogd zonder GPO's te laten applyen?
Misschien heeft een grapjas gewoon logoff.exe als startup item ingevoerd?

• dotacom
jimbo123 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:52:
Al eens ingelogd zonder GPO's te laten applyen?
Misschien heeft een grapjas gewoon logoff.exe als startup item ingevoerd?
Denk niet dat het probleem policy gerelateerd is.
Heb een lokale testuser aangemaakt en toegevoegd aan lokale admin groep en krijg hetzelfde probleem.

Soms is het ook dat het na 4x proberen met dezelfde user dan plots wel weer lukt.
Heb XDPing eens afgelaten op de farm, geeft geen errors.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
dotacom schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:04:
[...]

Denk niet dat het probleem policy gerelateerd is.
Heb een lokale testuser aangemaakt en toegevoegd aan lokale admin groep en krijg hetzelfde probleem.

Soms is het ook dat het na 4x proberen met dezelfde user dan plots wel weer lukt.
Heb XDPing eens afgelaten op de farm, geeft geen errors.
Als er een loopback GPO actief is (wat eigenlijk de norm is op terminal servers) dan zegt het natuurlijk weinig dat het andere account in een admin groep staat.
zelfs zonder loopback GPO kan je gewoon een user GPO aan je gehele domein linken waarbij ook admin accounts deze GPO geapplied krijgen (hoe vaak ik omgevingen tegenkom waarbij ook het echte domain admin account de gewone userpolicy meekrijgt is niet meer bij te houden)

Edit :
Doh, over het woordje lokaal heengelezen, bovenstaande slaat dus verder nergens op.

Ik zou zelf ook gewoon lekker voor een reinstall gaan, dan weet je in ieder geval zeker dat je geen andere vage problemen krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Killah_Priest op 18-02-2015 19:41 ]

Pagina: 1