Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catmen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 21:48
Hallo, zoals in titel ben ik nieuw forum lid, ben al jaaaren actief in academie, school voor senioren onderwijs(schilderen, tekenen, adobe photoshop..3 jaar) ik nam onlangs een illustrator abonnement en kocht een boek classroom in a book over illustrator. T'is een wree moeilijk program heb ik de indruk.
Wat ik eigenlijk wil doen is met de vrije hand schetsen op mijn wacom pro tablet en deze schetsen gebruiken in o.a photoshop alleen ik zocht al in het boek maar kwam nog niets tegen hoe ik met de vrije hand schetsen maak in illustrator, het moet kunnen naar mijn mening, ik probeerde al wel wat maar het resultaat is niet bevredigend ik teken wel en zie het resultaat in illustrator op mijn scherm maar soms verdwijnen lijnen terug mogelijk heeft het te maken met te weinig ram geheugen, onder welke handeling zou ik moeten zoeken? en kan het eigenlijk wel wat ik wil?
Gr
catmen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoi catmen, welkom op GoT :w

Ik heb je topictitel "Nieuw hier op het forum maar ook in adobe illustrator" even aangepast naar iets dat de lading meer dekt en wil je meteen even wijzen op onze Quickstart (die wel handig is om te hanteren bij 't openen van een topic) en op ons beleid omtrent groeten ;) Ook wil ik even gezegd hebben dat je topic niet heel fijn leest zonder alinea's en duidelijke interpunctie / hoofdlettergebruik. Niet om meteen heel je topic af te kraken; het is echter wél iets om rekening mee te houden voor een volgende keer.

Je kunt je huidige topicstart even aanpassen (c.q. "netjes maken") middels de wijzig link rechtsbovenaan je post. Als je daar dan ook meteen even wil aangeven wat er valt onder "ik probeerde al wel wat" (zie de Quickstart: "Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.") dan zijn we helemaal happy.

Voor wat betreft je vraag: heb je al eens gezocht op iets als Illustrator freehand drawing? En zo ja: wat vond je, wat voldeed er niet aan je verwachtingen? Heb je ergens anders op gezocht (en zo ja: wat dan)? Wat kwam daar uit en waar liep je precies tegen een probleem aan? Is het je overigens überhaupt wel duidelijk wat 't verschil is tussen een vector-based programma als Illustrator en een raster-based (c.q. bitmap-based / pixel-based) programma als Photoshop en wat daar de implicaties van zijn? Want ik vermoed dat dat laatste misschien nog niet helemaal duidelijk is voor je en dat is wél iets wat je moet weten voordat je een keuze maakt tussen die twee en je (mogelijk) op 't verkeerde ("doodlopende") pad begeeft voor wat je wil bereiken.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 17-02-2015 18:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Zoals RobIII al aangeeft is Illustrator eigenlijk niet bedoeld om met de vrije hand te tekenen, daar is Photoshop veel geschikter voor, wat wel een optie zou zijn voor je is om eerst in photoshop een schets te maken, om daar vervolgens in Illustrator een Vector afbeelding van te maken. Dan teken je eerst een afbeelding in Photoshop, hier kan je heel mooi met een wacom in tekenen, deze afbeelding vervolgens als achtergrond afbeelding gebruiken in Illustrator en overtrekken.

Succes, en welkom op Tweakers.net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catmen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 21:48
OK bedankt voor het antwoord m.b.t illustrator versus photoshop , ik kan dan beter verder gaan in photoshop CC waar ik al vrij goed mee over weg kan en illustrator laten voor wat het is, ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement voor adobe illustrator en zal het dus einde van deze maand terug opzeggen. In de academie waar ik les volg krijgen we onderricht over photoshop CC en niet illustrator, het zal dus moeilijk worden om dat onder de knie te krijgen en/of te gebruiken. Het topic mag dus op slot.
m.v.g
catmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
catmen schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:47:
OK bedankt voor het antwoord m.b.t illustrator versus photoshop , ik kan dan beter verder gaan in photoshop CC waar ik al vrij goed mee over weg kan en illustrator laten voor wat het is, ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement voor adobe illustrator en zal het dus einde van deze maand terug opzeggen. In de academie waar ik les volg krijgen we onderricht over photoshop CC en niet illustrator, het zal dus moeilijk worden om dat onder de knie te krijgen en/of te gebruiken. Het topic mag dus op slot.
m.v.g
catmen
Wat je wel kunt doen is de schets in Photoshop 'tracen' in Illustrator. Dan zet Illustrator het automatisch om naar vector. Maar dit is natuurlijk alleen handig wanneer je vector versies nodig hebt van je schetsen/tekeningen.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Er zijn wel een aantal plugins beschikbaar die je helpen om beter freehand te tekenen in illustrator. Ik maak veel karakters in illustrator. Maar je zal altijd te maken hebben met het sluiten van objecten waardoor je al een deel van het "gevoel" van los tekenen mis. Ik schets altijd in Photoshop en werk het uit in illustrator. De extra plugins helpen je een beetje, maar het schetsen zal niet lekker gaan in illustrator. ;)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 21:54

Zeror

Ik Henk 'm!

De keuze tussen Photoshop of Illustrator hangt er puur af van wat je wilt tekenen. Wil je meer de schilderkant op bijv. met matte painting dan kun je beter Photoshop gaan. Wil je meer richting de illustraties gaan en bijvoorbeeld cartoons ofzo maken dan kun je weer beter met Illustrator aan de gang gaan.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Zeror schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:47:
De keuze tussen Photoshop of Illustrator hangt er puur af van wat je wilt tekenen. Wil je meer de schilderkant op bijv. met matte painting dan kun je beter Photoshop gaan. Wil je meer richting de illustraties gaan en bijvoorbeeld cartoons ofzo maken dan kun je weer beter met Illustrator aan de gang gaan.
Dan nog heb je in de meeste gevallen nog een schetsronde daarvoor zitten. En schetsen is (snel kladjes maken) in illustrator nu eenmaal door het proces van vectoren niet lekker te doen. Het uiteindelijk uitwerken van je werk is verder natuurlijk prima te doen in illustrator. 8)

Mijn portfolio op Instagram

Pagina: 1