Windows 10 resetten/formateren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Hey,

Ik heb wat geklungeld de laatste tijd met instellingen, soms programma's niet in Program files geïnstalleerd op mijn E schrijf en vroeger soms zo met die tools bezig geweest die je pc "opruimen" en zogezegd fouten herstellen in je register.

Daarom dacht ik eraan om misschien mijn pc eens volledig te resetten zodat ik een schone installatie heb. Nu vroeg ik me enkel af hoe ik dat moet doen? Ik heb de Windows 10 Technical Preview build 9926. (origineel Windows 8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:41

Zorian

What the fox?

Had je dat heel toevallig al eens aan Ome Google gevraagd?
Het is namelijk supersimpel in Windows 8.1 en Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Werken die functies al wel in de Windows 10 TP? Verder, wat is precies het verschil tussen vernieuwen en herstellen naar de fabriekinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvdvulkaan
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06 08:53
ik heb dit programmatje gebruikt : http://www.wintobootic.com/ (voor als je een usb stick wil gebruiken)

je sleept gewoon de iso erin en selecteer je usb stick en druk op de knop en hij maakt een installatie stick voor je. Als je in de bios (dit kan voor iedereen anders zijn, zoek je moederbord instellingen even op) vervolgens instelt dat de pc je usb als opstart drive moet zien volgt het installatie menu vanzelf.

in het installatiemenu kan je geloof ik kiezen tussen upgrade en custom install. bij upgrade behoud je al je bestanden, dit is geloof ik niet wat je wil. bij custom moet je kiezen op welke schijf je windows wil installeren. je kan dan ook kiezen voor formatteren zodat je echt met een clean install begint zoals je aangeeft.

je verliest daarbij al je bestanden dus zorg ervoor dat je zo nodig alles wat je niet wil verliezen back-upt.

moet zeggen dat windows 10 mij tot nu toe totaal niet bevalt, geluid doet het niet, 2e harddisk is niet toegankelijk in de file explorer. nu al 2 keer opnieuw geinstalleerd om te checken of ik niet gewoon pech had.(en ja heb drivers proberen te installen en vanalles gecheckt) maar het kan goed zijn dat jij daar geen last van hebt aangezien het schijnbaar niet veel voorkomt. (ben ik echt de enige??)