Hallo mede-tweakers,
Ik heb jullie hulp nodig, ik ben bezig met het samenstellen van mijn eerste pc omdat ik overstap naar pc gaming.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk voor gamen gebruikt worden. Ik wil graag een stille pc die een tijd mee kan. Ik ga waarschijnlijk informatica studeren dus het systeem zal later ook worden gebruikt worden voor software development en het draaien van virtual machines. Verder het basic gebruik: mail, school en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 800 tot 900 euro, hoger mag wel maar liever niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 27 inch scherm, muis, toetsenbord en headset. Dus alleen de pc zelf heb ik nog nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Allround goed presterende componenten die een paar jaar meegaan. Ik hoef niet de games op ultra settings te spelen, als ik ze maar kan spelen en het ziet er fatsoenlijk uit ben ik tevreden. Ik heb liever een bang for the buck-pc dan een overkill-pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen dat ik een Intel cpu wil en als het kan een witte case. Een window is niet nodig. Ik denk dat ik deze pc om de aantal jaar ga verbeteren dus moeten er veel upgrademogelijkheden zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt onder of op mijn bureau te staan dus zou ik het fijn vinden dat hij niet veel geluid maakt.
Ga je overklokken?
Nee ben ik niet van plan.
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:
Ik heb jullie hulp nodig, ik ben bezig met het samenstellen van mijn eerste pc omdat ik overstap naar pc gaming.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk voor gamen gebruikt worden. Ik wil graag een stille pc die een tijd mee kan. Ik ga waarschijnlijk informatica studeren dus het systeem zal later ook worden gebruikt worden voor software development en het draaien van virtual machines. Verder het basic gebruik: mail, school en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 800 tot 900 euro, hoger mag wel maar liever niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 27 inch scherm, muis, toetsenbord en headset. Dus alleen de pc zelf heb ik nog nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Allround goed presterende componenten die een paar jaar meegaan. Ik hoef niet de games op ultra settings te spelen, als ik ze maar kan spelen en het ziet er fatsoenlijk uit ben ik tevreden. Ik heb liever een bang for the buck-pc dan een overkill-pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen dat ik een Intel cpu wil en als het kan een witte case. Een window is niet nodig. Ik denk dat ik deze pc om de aantal jaar ga verbeteren dus moeten er veel upgrademogelijkheden zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt onder of op mijn bureau te staan dus zou ik het fijn vinden dat hij niet veel geluid maakt.
Ga je overklokken?
Nee ben ik niet van plan.
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | MSI B85-G43 | € 80,09 | € 80,09 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 177,95 | € 177,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Arctic White - Window | € 88,91 | € 88,91 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 57,26 | € 57,26 |