Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 22:58
Ik zit met een dilemma. Wellicht dat wat tweakers raad weten?

Ik ben afgelopen augustus boventallig verklaard bij mijn werkgever, waar ik de afgelopen 7 jaar gewerkt heb. Sindsdien zit ik in de WW. Het kost mij moeite een nieuwe baan te vinden. Voorheen was ik voorman in een grote technische fabriek. Ik ben 43 jaar en heb wel een hoop kennis, maar niet veel relevante diploma's.

Nu gaat het de laatste tijd wat beter, a.s donderdag heb ik mijn tweede gesprek bij een redelijk klein productiebedrijf. Iets onder mijn niveau en zo een 500 euro bruto minder dan mijn laatste job. Beginnen via een uitzendbureau. De eigenaar heeft mij gekozen uit zeer veel sollicitanten. Het is ook wel een leuk bedrijf.

Nu het dilemma..

Ik heb tegelijkertijd ook een procedure lopen bij een grote landelijke automotive keten voor de functie van filiaalmanager. Een telefonisch interview en een integriteit test gehad, en nu uitgenodigd voor een gesprek op het hoofdkantoor. Deze functie past beter. Ik heb ervaring in het runnen van een eigen onderneming en heb jarenlang in de auto industrie gewerkt. Salaris is ook beter. Daarbij meteen een jaarcontract.

Nu wil ik voornamelijk vlug weer aan de gang. Bij voorkeur bij de tweede optie, maar bij de eerste zie ik ook kans op doorgroeien.

Nu ben ik nog niet eerder in werkloze positie geweest, ik vraag mij af iemand tips heeft hoe hier mee om te gaan. Ik ben bang dat als ik aangeef bij de eerste optie dat ik nog met andere opties bezig ben. Zij wellicht niet met mij doorgaan of direct een aanbod doen. Zelf wil ik eerst de optie bij het tweede bedrijf af wachten.

Lastig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Stel: Het tweede bedrijf had niet bestaan... Wat had je dan gedaan?

Daarnaast heb je gewoon een proeftijd waar je zonder opzegtermijn kunt opzeggen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

CeesKees schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:29:
Daarnaast heb je gewoon een proeftijd waar je zonder opzegtermijn kunt opzeggen.
Dat dus.

Als ze je niet direct een vast contract willen geven, dan heeft iedereen (zij, maar ook jij, dat vergeten ze vaak) het recht om vrijwel onmiddellijk op te stappen.

Begin job 1 en als je job 2 te pakken krijgt, dan neem je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Ga door met beide sollicitaties! Optie twee afwachten lijkt mij persoonlijk onverstandig. Straks loopt die op niets uit en is met je eerste optie een ander met die baan aan de haal gegaan onanks dat je wellicht de betere kandidaat was geweest.

Zit zelf nu in de situatie dat het uizendbureau die mij niet over wilde laten gaan naar detachering Fase B. So be it. Al diverse malen gesolliciteerd sinds ik wist dat ik werkloos zou worden, en daar zit een bedrijf bij waar ik nu uitgenodigd ben voor een gesprek. Nu wil het uizendbureau toch overgaan op detachering Fase B, omdat mijn directe leidinggevende bij Philips Lighting daar op heeft aangedrongen.

Die detachering heb ik dus binnen maar mijn voorkeur gaat uit naar een succesvol verloop van de openstaande sollicitatie. Voor mij was het echter geen dillema om alvast in te stemmen met het detacheringscontract. In overleg met het uizendbureau is besloten, wanneer ik aangenomen word bij het andere bedrijf, probleemloos mijn contract eenzijdig kan beëindigen.

[ Voor 83% gewijzigd door CrazyRooster op 17-02-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Kettrick

Rantmeister!

Ik zou altijd kiezen voor zekerheid, dus het eerste aanbod accepteren. Mocht de tweede job doorgaan zit je waarschijnlijk nog in je proeftijd, en anders is opzeggen vaak geen probleem als je via een uitzendbureau werkt.

Succes en gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51
Een werkgever die een baan via een uitzendbureau aanbiedt voelt zich niet gebonden aan jou als werknemer. Je hoeft je dus ook niet gebonden te voelen aan die werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 13:36
Mijn vriendin zit in een zelfde soort situatie. Zij accepteert de eerste maar wacht af of de tweede wat wordt, zo ja dan is het jammer voor de eerste, maar dan vertrekt ze weer. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het is jouw leven en andersom moet je je ook afvragen hoe loyaal is een werkgever naar een werknemer...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Ik zou, mocht je inderdaad een aanbod krijgen van je eerste bedrijf, dit in principe accepteren. Wel uiteraard de gewone stappen nemen (onderhandelen over je voorwaarden enzo): krijg je baan 2 niet, dan wil je wel zo goed mogelijk zitten natuurlijk! Krijg je toch nog de hoofdprijs (de tweede baan): geen man overboord. Je hebt inderdaad een proeftijd, die mag jij ook gebruiken. Let wel op dat je zorgt dat er een optie in je jaarcontract staat waarbij jij weg kan als je dat wil (met een redelijke opzegtijd). Contracten voor bepaalde tijd hebben dat niet altijd.Als het traject voor baan 2 langer duurt dan die ene maand, dan ben je zuur als je dat niet hebt. Anders moet je hooguit bij baan 2 zeggen "sorry, ik heb een opzegtermijn van een maand, dus ik kan pas over vijf weken beginnen".

[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 17-02-2015 15:39 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:48
Waarom geef je niet bij de 2de werkgever aan dat je een baanaanbod hebt gekregen en dat je liever bij werkgever 2 wil werken. Kijken of ze wat kunnen versnellen en vaak ook nog een goede onderhandelings positie voor jezelf (want als ze inderdaad versnellen dan willen ze je, en je hebt een tegenbod op zak)

Overigens, het is geen dilemma. Zie het niet als een probleem maar als een kans (want dat is het). Je kan er alleen maar beter van worden dus waar heb je je zorgen over te maken?

[ Voor 40% gewijzigd door justice strike op 17-02-2015 15:41 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Waar je trouwens wel op moet letten: Sinds dit jaar mogen bij tijdelijke contracten, met een maximum van 6 maanden, geen proeftijd meer gegeven worden. Wees je hiervan bewust mocht je optie een toch niet gelijk uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Goede tips :) Dank daarvoor.

Ik had inderdaad al bedacht dat ik bij het uitzendbureau zo weer op zou kunnen stappen. Ik vroeg mij vooral af hoe "netjes" dat is. Het liefst vertel ik zoiets eerlijk.

Het feit dat ik bij de eerste als uitzendkracht zou moeten beginnen, maakt mij natuurlijk net zo min gebonden als mijn toekomstige werkgever. Daar zit inderdaad wat in.
justice strike schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:39:
Waarom geef je niet bij de 2de werkgever aan dat je een baanaanbod hebt gekregen en dat je liever bij werkgever 2 wil werken. Kijken of ze wat kunnen versnellen en vaak ook nog een goede onderhandelings positie voor jezelf (want als ze inderdaad versnellen dan willen ze je, en je hebt een tegenbod op zak)

Overigens, het is geen dilemma. Zie het niet als een probleem maar als een kans (want dat is het). Je kan er alleen maar beter van worden dus waar heb je je zorgen over te maken?
Het gesprek bij het tweede bedrijf is al aanstaande maandag. Inderdaad beter om over kansen te praten :)

Het thuiszitten heeft mij ietwat onzeker gemaakt, ik ben een beetje bang dat ik straks niets heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
CrazyRooster schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:45:
Waar je trouwens wel op moet letten: Sinds dit jaar mogen bij tijdelijke contracten, met een maximum van 6 maanden, geen proeftijd meer gegeven worden. Wees je hiervan bewust mocht je optie een toch niet gelijk uitsluiten.
Dat is wel een goede tip. Dat zou ook kunnen gelden als het uitzendbureau mij een half jaar contract aanbied.
Bij een standaard uitzendovereenkomst lijkt mij dat niet zo te zijn. Zal ik zeker meenemen in mijn onderhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mobby1971 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:46:
Goede tips :) Dank daarvoor.

Ik had inderdaad al bedacht dat ik bij het uitzendbureau zo weer op zou kunnen stappen. Ik vroeg mij vooral af hoe "netjes" dat is. Het liefst vertel ik zoiets eerlijk.

Het feit dat ik bij de eerste als uitzendkracht zou moeten beginnen, maakt mij natuurlijk net zo min gebonden als mijn toekomstige werkgever. Daar zit inderdaad wat in.

[...]

Het gesprek bij het tweede bedrijf is al aanstaande maandag. Inderdaad beter om over kansen te praten :)

Het thuiszitten heeft mij ietwat onzeker gemaakt, ik ben een beetje bang dat ik straks niets heb.
ik zou zeggen... bel ze op en vraag of ze nog ergens deze week kunnen afspreken gegeven de situatie.

nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Is het bij optie 1 daadwerkelijk een uitzendbureau of detachering? Of een detavast constructie? Maakt nog wel wat uit vind ik. Een uitzendbureau heeft meer de sfeer van "ik zoek iemand om dit klusje te doen, regel maar even iemand". En volgende maand zijn alle opties weer open ... maar bij detachering ga je vaak een jaarcontract of zelfs een projectcontract aan, wat meer vastigheid biedt en mocht dit bedrijf je laten gaan, kan het nog altijd zo zijn dat de detacheerder wel weer een andere klus voor je heeft. Dus leer deze ook kennen, waar zitten ze en in welke branche opereren ze?

Vergeet ook niet dat het uitzendbureau MAXIMAAL aan jou probeert te verdienen en jou MINIMAAL probeert uit te betalen!! Alles daar tussenin is hun winst! Dus hier is vaak wel nog wat te behalen hoor! Zelden best offer..En het loon is altijd onderhandelbaar. Geef aan dat je eerder meer verdiende en onderstreep dat eventueel met een loonstrook .. leg ook uit waarom je dat verdient. Dan gaan hun wel met de opdrachtgever om de tafel dat jij meer loon wilt en dat hun nu zielig zijn en de opdrachtgever meer moet gaan betalen. Doet ie dat niet, dan moeten ze met hun eigen marge gaan werken om toch te kijken of ze liever deze klant hebben met de optie op misschien meer klandizie of jou laten schieten en verder zoeken naar een andere kandidaat.

En vanuit de WW ben je verplicht om iedere kans op een soortgelijke baan aan te nemen. Het enige waar je over na moet denken is je totale recht op WW uitkering en je laatstverdiende loon. Dus als je nu met 500 euro minder aan de slag gaat, is dat je laatstverdiende loon, dus mocht je weer thuis komen te zitten, dan gaat dit ook negatief werken.

Is het min die 500 euro trouwens nog steeds een knap salaris of onder jouw huidige uitgavepatroon? In het laatste geval moet je zeker gaan nadenken en proberen er wat meer uit te halen.

Als het min 500 euro gewoon een stoer salaris is, en je hebt een happy gevoel bij dat bedrijf en wellicht kun je nog wat extra klussen/verantwoordelijkheid naar je toe trekken .. stel je wordt dan de 3e man in zo'n bedrijf .. in het MT enzo .. dan is dat zeker wel relaxed! :)

Zelf had ik ook een poosje 2 dingen naast elkaar lopen .. dat is erg lastig, maar achteraf werd 1 baan het absoluut niet, dan sla je jezelf voor de kop! als je de andere hebt afgewezen |:(
Gelukkig is dat -met een lange adem en slim plannen- allemaal goed op zijn pootjes terecht gekomen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-02-2015 16:16 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Wat de constructie zal zijn bij het uitzendbureau moet ik nog bespreken. Sowieso wil ik nog graag weten wat voor constructie, hoe lang voor het uitzendbureau en zo voort.

Wat het inkomen betreft is 500 bruto minder wel te doen, ik kom nu met WW eigenlijk ook wel rond. Wat mij meer zorgen baart is de WW als dit onvoorzien niet gaat werken. Dan wordt het weer 70% van een lager salaris. Uiteindelijk zou ik bij het eerste bedrijf in de toekomst de functie van de werkplaatschef kunnen overnemen. De beste man is tegen de 60 jaar en wil bijvoorbeeld de planning heel vlug naar mij overdoen. Dat is dan uiteindelijk weer een functie die mij prima zou passen.

Aan de ander kant: Vijf jaar om weer te komen waar ik afgelopen jaar was, is dan weer een behoorlijke tijd. Dat gaat bij het tweede bedrijf een heel stuk vlotter. Ook daar is het salaris overigens lager. Een slordige 250 euro bruto. Daar staat dan wel weer een bonus regeling tegenover.

Ik heb bewust iets lager ingezet met mijn salariswens omdat ik het eerste half jaar na het noemen van mijn laatst verdiende salaris vaak niets meer hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Wuursj

want worst is al bezet

Hier ongeveer hetzelfde gehad, in principe op optie 1 in gegaan en uiteindelijk bij optie 2 terecht gekomen zonder echt een start te hebben gemaakt bij optie 1. Voelde me in eerste instantie ook wat bezwaard bij maar ook dat was via een uitzender waar de binding andersom ook niet heel erg groot was.

Achteraf ben ik wel ontzettend blij dat ik optie 2 niet heb laten vliegen!

Overigens was optie 2 ook via detacheerder. In mijn situatie was dat niet omdat ze geen binding met mij wilden maar gewoon omdat ze zelf niet de juiste persoon konden vinden. Dus ben ik ook ASAP in dienst getreden bij het bedrijf zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Wuursj op 18-02-2015 10:34 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

ing._Buttje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:09:
Is het bij optie 1 daadwerkelijk een uitzendbureau of detachering? Of een detavast constructie? Maakt nog wel wat uit vind ik. Een uitzendbureau heeft meer de sfeer van "ik zoek iemand om dit klusje te doen, regel maar even iemand". En volgende maand zijn alle opties weer open ... maar bij detachering ga je vaak een jaarcontract of zelfs een projectcontract aan, wat meer vastigheid biedt en mocht dit bedrijf je laten gaan, kan het nog altijd zo zijn dat de detacheerder wel weer een andere klus voor je heeft. Dus leer deze ook kennen, waar zitten ze en in welke branche opereren ze?
Tegenwoordig is dat volgens mij niet echt meer het geval, vaak ga je 26 weken via het uitzendbureau aan de slag waarna er een kans bestaat dat het bedrijf je overneemt. Juist in een productieomgeving, waar het aanbod van werk kan variëren, is dit voor een bedrijf wel aantrekkelijk. Als ze een week weinig werk hebben zit je als werknemer gewoon thuis zonder dat ze je hoeven te betalen (fase A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

tja als broodwinner is dat wel de meest ongunstigste situatie imho .. dan zou die baan per definitie al haast gaan afvallen, maar vanuit de WW moet je alles aangrijpen en zolang je verder zoekt is het altijd goed voor de ervaring en staat beter op je CV omdat er anders een gat ontstaat .. en de uren die je minder dan 40 uren werkt worden door de UWV aangevuld. Pas dan wel op dat je niet over de 36 uur heen komt, want dan raak je direct je WW kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-02-2015 11:18 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 14-04 17:27
mobby1971 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:40:
Wat het inkomen betreft is 500 bruto minder wel te doen, ik kom nu met WW eigenlijk ook wel rond. Wat mij meer zorgen baart is de WW als dit onvoorzien niet gaat werken. Dan wordt het weer 70% van een lager salaris.
Nee. Met de dagloongarantie heb je tot 3 jaar na je eerste ontslag (dus tot Augustus 2017) recht op WW op basis van je oude, hogere loon. En mocht je binnen een half jaar na je nieuwe baan weer werkeloos worden, dan hoef je niet eens een nieuwe WW uitkeringaan te vragen maar kun je je huidige WW uitkering voort laten zetten ("herleving"). Dat scheelt weer papierwerk - het UWV houdt je dossier dus 6 maanden in de la.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
MSalters schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:30:
[...]

Nee. Met de dagloongarantie heb je tot 3 jaar na je eerste ontslag (dus tot Augustus 2017) recht op WW op basis van je oude, hogere loon. En mocht je binnen een half jaar na je nieuwe baan weer werkeloos worden, dan hoef je niet eens een nieuwe WW uitkeringaan te vragen maar kun je je huidige WW uitkering voort laten zetten ("herleving"). Dat scheelt weer papierwerk - het UWV houdt je dossier dus 6 maanden in de la.
Dit is goed om te weten, dat geeft voldoende rust wat dingen uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Rukapul schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:37:
Een werkgever die een baan via een uitzendbureau aanbiedt voelt zich niet gebonden aan jou als werknemer. Je hoeft je dus ook niet gebonden te voelen aan die werkgever.
Dat dus.

Uitzendwerk is een tijdelijk voorziening om geld te pakken. Komt er een echte baan uit mooi, maar tot die tijd is het slechts de tijd vullen.
Pakken dus en vol voor die tweede functie gaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 19:33
mobby1971 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:46:

Zie het als een zakelijke transactie. Als ze je met meer zekerheid willen vastleggen, kunnen ze je ook een OT contract met een goed salaris aanbieden. Kennelijk hebben ze liever de flexibiliteit om je op elk moment op straat te kunnen dumpen en met een fase A uitzendovereenkomst, zal je ook als eerste op straat worden gedumpt. Hierbij gaan ze geen rekening houden met jouw belangen of hoe netjes dat wel niet is. Verwacht ook niet een redelijk aanzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Niet te persoonlijk zien. Het voelt misschien even k*t, maar als je eenmaal een paar maanden bij de juiste werkgever werkt, is dat allang weer vergeten. Heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten, waar ik de dag na m'n (best wel posititieve) beoordelingsgesprek opzegde. Ze zullen misschien op je gevoel inspelen, maar uiteindelijk wordt niemand (inclusief bedrijf) er beter van als jij tegen je zin in op een functie blijft zitten.

Dus gewoon stap voor stap: Kun je nu werk krijgen? Als de voorwaarden (contract lezen!) goed zijn, dan gewoon accepteren, ongeacht wat er misschien mogelijk wel of niet over een korte termijn beschikbaar komt. Vind je morgen een betere baan? Nemen! Loopt het uiteindelijk op niets uit? Dan hoeft niemand iets te weten en is er geen man overboord omdat je toch al een baan hebt :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:37
Als de uitzendbaan eerder kan starten dan neem je die. Je maximale opzegtermijn in fase A is volgens mij 1 week? (iets met uitzendbeding ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 21:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

rr7r schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:45:
[...]

Zie het als een zakelijke transactie. Als ze je met meer zekerheid willen vastleggen, kunnen ze je ook een OT contract met een goed salaris aanbieden. Kennelijk hebben ze liever de flexibiliteit om je op elk moment op straat te kunnen dumpen en met een fase A uitzendovereenkomst, zal je ook als eerste op straat worden gedumpt. Hierbij gaan ze geen rekening houden met jouw belangen of hoe netjes dat wel niet is. Verwacht ook niet een redelijk aanzegtermijn.
Inderdaad, de werkgeverk kiest voor flexibiliteit, maar dat werkt twee kanten uit. Dit verhinderd veel werkgevers overginds niet om dan alsnog te klagen over gebrek aan loyaliteit en mensen proberen te manipuleren tot allerlei dingen waartoe ze niet verplicht zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Johnny schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:58:
[...]

Inderdaad, de werkgeverk kiest voor flexibiliteit, maar dat werkt twee kanten uit. Dit verhinderd veel werkgevers overginds niet om dan alsnog te klagen over gebrek aan loyaliteit en mensen proberen te manipuleren tot allerlei dingen waartoe ze niet verplicht zijn.
Werkgevers willen vaak flexibiliteit voor zichzelf en loyaliteit van de werknemer. Hier moet je als werknemer natuurlijk niet intrappen.

Uiteindelijk moet je voor jezelf in de best mogelijke situatie uit zien te komen. Houdt beide opties zo lang mogelijk open en kies uiteindelijk voor de beste voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Door wat omstandigheden buiten mij om vandaag beide gesprekken gevoerd. Het eerste bedrijf bood mij toch maar meteen een contract aan voor 7 maanden. Niet via het uitzendbureau. Het toekomst perspectief bleek ook beter dan gedacht. Het tweede bedrijf heeft en procedure die na het eerste gesprek, nog twee gesprekken afneemt en een assessment. Dat zijn nog een hoop afval mogelijkheden. Ik houd het maar wel even achter de hand.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Je kunt bij het eerste bedrijf vragen of je een aantal weekjes later kunt beginnen. Omdat je wat vakantie wil vieren (contract is immers al getekend).

Bij het tweede bedrijf er toch op aandringen dat alles wat sneller gaat, vanwege het bovenstaande. En dan kijken hoe ze reageren... als ze vrij weinig animo hebben om een uitzondering voor je te maken, dan weet je ook snel waar je staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237

Doorgaan met het eerste bedrijf als dat al een goed gevoel geeft. Bij de tweede vragen of ze niet eea kunnen versnellen. Dus meerdere gesprekken op 1 dag als dat mogelijk is. Gooi het op beperken reistijd, gunstigere planning, of iets dergelijks....

Ik zou niet zeggen dat je meerdere mogelijkheden hebt. Dat zet ze namelijk onder druk en dat is voor de tegenpartij niet prettig. Bovendien gaan ze daar eigenlijk al vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Anoniem: 430237 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:58:
Doorgaan met het eerste bedrijf als dat al een goed gevoel geeft. Bij de tweede vragen of ze niet eea kunnen versnellen. Dus meerdere gesprekken op 1 dag als dat mogelijk is. Gooi het op beperken reistijd, gunstigere planning, of iets dergelijks....

Ik zou niet zeggen dat je meerdere mogelijkheden hebt. Dat zet ze namelijk onder druk en dat is voor de tegenpartij niet prettig. Bovendien gaan ze daar eigenlijk al vanuit.
het zou mij verbazen als de tegenpartij er wakker van ligt. Het helpt wel vaak om HR een beetje te laten opschieten. Die moeten gewoon doen waarvoor ze aangenomen zijn en hebben weinig te maken met de uiteindelijke keuze of je aangenomen wordt of niet. Dus die 'druk' komt toch niet te liggen bij degene die de keuzes maakt.

maw, zet ze maar lekker onder druk, helemaal niets mis mee (en als ze om die reden al afhaken weet je zeker dat je daar niet wil zitten).

[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 24-02-2015 17:21 ]

Pagina: 1