Toon posts:

Duron reboot niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
howdy

Sinds enkele dagen ben ik de trotse papa van een Duron 700 ;) Nu wilde ik hem overclocken zoals ieder rationeel denkende tweaker. Hij gaat boot vlotjes op 114*7. Ik kan hem stabiel gebruiken (loopt wel op tot 57°C) hij kan perfect een dagje grazen maar als ik wil rebooten, dan crashed hij direct bij het begin van de post :( Ik kan hem dan enkel volledig uitzetten en een 10tal minuutjes later terug booten op ~800Mhz.

Duron 700 @800 1.8 V
MSI K7T Turbo

Greetz ;)
Taranis

Verwijderd

dat is raar...
doet ie dat altijd of soms? en blijft hij dan gewoon hangen? of krijg je niet eens beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 22:20 schreef Eddo het volgende:
dat is raar...
doet ie dat altijd of soms? en blijft hij dan gewoon hangen? of krijg je niet eens beeld?
Hij flikkert mijn scherm dan in standby mode... Hij doet het altijd :'(

Verwijderd

Dan moet je waarschijnlijk de streepjes opnieuw doen, dat komt vaker voor.

Heb je 8x100 ook geprobeerd, of kan het moederbord dat niet ?

Verwijderd

Topicstarter
kheb nog mijn potlood niet gebruikt dus daaraan zal het waarschijnlijk nie liggen :7

Verwijderd

Dan is je Vcore te laag, en trekt de CPU geen 800 bij 1,80.

Helaas...

Verwijderd

Trouwens,
dat is de vraag dan hoe je vcore naar 1.80 wil als je geen streepjes hebt.

Heb je een programma om de sensors uit te lezen onder windows ? Ik weet dat sommige mensen al mompelen dat er een MSI bios versie is die altijd 1.80 instelt...

Verwijderd

Topicstarter
ik kan alle voltages kiezen in mijn bios evenals multipliers en fsb...
voor multipliers moet er wel nog ff gekleurd worden. Juiste voltage wordt afgelezen met MBM en PCalert III

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Probleem met MSi bordjes is dat het default voltage wordt gebruikt bij het booten.
Daarna wordt pas het voltage aangepast.
Om dit te omzeilen moet of gaan kleuren, of niet iets minder OC'en.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

WOW een Duron met een FSB van 114 :9~

Ik heb ook wel eens last gehad dat ie bij een reboot bevroor en in standby sprong. Bij mij hielp het toen om nieuwe koelpasta d'r op te doen. En je zegt 't zelf al 57graden is niet echt koud.. moet makkelijk kunne daar niet van, maar probeer maar eens. Bij mij was dat de oplossing.

Suc6.

Verwijderd

Gewoon potlood van de HEMA en nooit meer last
O ja, HB!)

Verwijderd

114 vind je dat hoog?? ze junnen ook een fsb van 133 trekken hoor!!!!zal je de multiplier miscien moeten verlagen maar bij mij loopt hij ook op 135mhz=950mhz

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 22:10 schreef Mr.WWW het volgende:
114 vind je dat hoog?? ze junnen ook een fsb van 133 trekken hoor!!!!zal je de multiplier miscien moeten verlagen maar bij mij loopt hij ook op 135mhz=950mhz
Vergeet niet dat de PCI bus dan op 1,14x33=37,6 Mhz staat, en als je memspeed op (HOST+PCI) oftewel 133Mhz staat.

De uitendelijke snelheid van je geheugen is dus 114+37,6= 151.6 Mhz.

Niet echt misselijk dus :) :P

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

volgens mij is het gewoon de temp. Die is tijdens het opstarten (nadat de coputer al een tijd gedraait heeft) hoger als gewoon in windows.

Ga maar eens je bios in, en kijk daar wat de temp is. Deze is veel hoger als dat je gewoon wat aan het surfen bent..

Mijn temp in windows (idle) is 35 graden. In de bios 44 en stressed 47.

Ik denk dus dat je gewoon moet zorgen dat je processor 10 tot 15 graden koeler blijft, en dan moet het geen probleem zijn.

Geen inspiratie

Verwijderd

Nee volgens mij is et de Corevoltage... denk dat je ff lanxs te potlodenwinkel moet en ff streepjes moet gaan zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
pennenzak, here i come :p

Verwijderd

Meer fans er op man!
57 is heet

denk eerder aan 40 a 30
Pagina: 1