Hallo tweakers,
Ik ben een nieuwe game pc aan het samenstellen omdat mijn huidige pc na bijna 6 jaar wel aan vervanging toe is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk voor gamen gebruikt worden. Ik wil graag een stille pc die een tijd mee kan. Ik studeer informatica dus het systeem zal ook gebruikt worden voor software development en het draaien van virtual machines.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief verzendkosten zou ik rond de 1500,- willen uitgeven. Met een absoluut maximum van 1700,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal alleen 4 hdd's, 1 SSD en een optische drive meenemen uit mijn oude PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil op dit moment geen SLI zodat deze optie voor de toekomst open blijft mocht de video kaart niet meer sterk genoeg zijn. Ik ben ook aan het wachten tot er een beetje betaalbare 144hz Gsync panelen uitkomen, dus daar moet de videokaart ook mee overweg kunnen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken zolang de producten van deze merken het beste uit de test komen. Wel wil ik graag een Nvidia kaart ivm Gsync.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een zo stil mogelijke pc met toch goede koelprestaties. Het systeem moet in de toekomst ook uitbreidebaar zijn met bijvoorbeeld een extra videokaart in SLI, extra RAM of M2 SSD.
Ga je overklokken?
Ja, ik ga proberen zoveel mogelijk uit het systeem te halen.
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:
Daarnaast nog een vraagje: Ik ben misschien van plan de CPU te delidden voor extra koelprestaties. Sommige mensen hebben hierdoor soms wel 20 graden verschil kunnen meten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben een nieuwe game pc aan het samenstellen omdat mijn huidige pc na bijna 6 jaar wel aan vervanging toe is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk voor gamen gebruikt worden. Ik wil graag een stille pc die een tijd mee kan. Ik studeer informatica dus het systeem zal ook gebruikt worden voor software development en het draaien van virtual machines.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief verzendkosten zou ik rond de 1500,- willen uitgeven. Met een absoluut maximum van 1700,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal alleen 4 hdd's, 1 SSD en een optische drive meenemen uit mijn oude PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil op dit moment geen SLI zodat deze optie voor de toekomst open blijft mocht de video kaart niet meer sterk genoeg zijn. Ik ben ook aan het wachten tot er een beetje betaalbare 144hz Gsync panelen uitkomen, dus daar moet de videokaart ook mee overweg kunnen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken zolang de producten van deze merken het beste uit de test komen. Wel wil ik graag een Nvidia kaart ivm Gsync.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een zo stil mogelijke pc met toch goede koelprestaties. Het systeem moet in de toekomst ook uitbreidebaar zijn met bijvoorbeeld een extra videokaart in SLI, extra RAM of M2 SSD.
Ga je overklokken?
Ja, ik ga proberen zoveel mogelijk uit het systeem te halen.
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 238,95 | € 238,95 |
| 1 | ASRock Z97 Extreme6 | € 170,95 | € 170,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 562,95 | € 562,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | NZXT Kraken X61 | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Seasonic G-series 650 watt | € 96,80 | € 96,80 |
| 1 | Coollaboratory Liquid Ultra (1g) | € 9,95 | € 9,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.429,45 | |
Daarnaast nog een vraagje: Ik ben misschien van plan de CPU te delidden voor extra koelprestaties. Sommige mensen hebben hierdoor soms wel 20 graden verschil kunnen meten. Heeft iemand hier ervaring mee?