Bestaande website SEO verbeteren/inbouwen... advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 23:23
Mij is gevraagd om voor een bestaande website de SEO door te lichten.

Ik ben geen expert, heb vroeger veel gecodeerd, laatste jaren vrijwel niet meer, andere richting. Een kennis heeft een website en ik gaf aan dat ik geinteresseerd was om eens in SEO te duiken... voila.

Nu heb ik dus een asp.net website in handen, geschreven in vb.net.

Het gaat om een standaard presentatie van een indeling. De presentatie gaat met een enkele pagina en alles wordt op het moment via jquery ajax opgelepeld. Er worden vrijwel geen meta tags gebruikt en ook geen font tags.

Ik heb mij proberen in te lezen maar vind het lastig om een plan van aanpak te formuleren. Teveel losse info teveel meningen... en wat 2 jaar geleden gold geldt nu niet of in mindere mate...
De eigenaar van de website wil graag dat de url's leesbaar worden en meent dat dit erg belangrijk is voor seo. Nu is het steeds dezelfde url met ander hash '#001' etc.

aandachtspunten voor nu:
-meta tags toevoegen eventueel dynamisch (heeft dit laatste zin?)
-google hashbang functionaliteit inbouwen zodat er voor google alternatieve content wordt doorgegeven
-de url's mooier maken (heeft dit zin zie veel grote websites die hier weinig aandacht aan lijken te besteden), het zal geen kwaad kunnen.

De eerste 2 kan ik inbouwen, maar wb. url's mooier maken twijfel ik, denk aan routing icm. jquery, ook zie ik dat er jquery plugins zijn die een friendly url teruggeven... maar wat is seo wijsheid in deze?

Zonder javascript doet de pagina overigens vrijwel niks, maar daar wil ik apart induiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 05:08

Croga

The Unreasonable Man

- Meta tags hebben weinig zin. Een overdaad aan metatags kost je pagerank
- Het doorgeven van alternatieve content aan Googl kost je je pagerank (en heel erg hard ook; Google wil indexeren wat de gebruiker ziet)
- URLs mooi maken is heel goed voor je publiek, zeker doen dus

Bottom line: Als de pagina goed werkt voor de gebruiker, werkt hij goed voor Google. Werkt hij niet goed voor de gebruiker óf laat je aan Google iets anders zien dan wat de gebruiker ziet dan gaat je pagerank omlaag.
Het feit dat de website niets doet zonder Javascript helpt daar niet bij.

Maar als je écht pagerank wilt dan moet je:
- Zorgen dat de content regelmatig geüpdate wordt. Statische paginas kosten je je pagerank
- Zorgen dat sites met een goede pagerank naar je verwijzen en andersom; links zijn belangrijk maar dan wel in context (link-lijsten zijn zinloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelele
-Ok meta tags met mate, geen hoge prio.

-De term hashbang dacht ik ergens gelezen te hebben mogelijk is dat de verkeerde term, het gaat om het teruggeven van een html snapshot in geval van ajax content aan google. Ik bedoel dan ook niet alternatief maar crawlable content sry...
Hiervoor geeft Google zelf instructies zie:

https://support.google.com/webmasters/answer/174992?hl=en

of is dit alweer verouderd?

In deze eerste fase wil ik de structuur/presentatie van de bestaande website optimaliseren voor SEO, externe links en uiteindelijke vulling van de data zie ik als apart (en als natuurlijk proces van beheer van de data) en mogelijk zelfs niet als onderdeel van deze 'missie'. Kan hierop als fase 2 worden opgepakt.

-Wat betreft URL mooi maken duidelijk, als iemand nog kan aanstippen wat de betere techniek zou kunnen zijn in deze situatie, of dat misschien alles op de schop moet, (minder maar) ook goed, hoor ik dat graag.

[ Voor 3% gewijzigd door koelele op 17-02-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Beek
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Mijn ervaring leert dat "mooie" URLS, wel degelijk bijdragen aan je SEO verbeteringen. Maar wat Croga ook zegt, content regelmatig updaten is het belangrijkste voor wat betreft SEO.

Voor deze URLS gebruik ik altijd .htaccess voor PHP, HTML en CSS websites. Naar mijn weten kan dit ook gebruikt worden voor asp.net websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelele
Zovast bedankt ik ga daar induiken, misschien dat ik dat specifieke stuk, hoe dat 'mooi' aan te pakken in asp.net ook even in het programmeren deel post...