Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bizar LAN probleem. Mogelijk kortsluiting ?

Pagina: 1
Acties:

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:36
Beste Mensen

Sinds enige maanden ondervind ik vrij grote problemen met mijn interne LAN connectie naar bovenliggende verdiepingen.

Probleem:

- Op willekeurige momenten valt de LAN verbinding weg vanaf de switch in de meterkast naar de switch op de 1e verdieping.

Acties om het probleem op te lossen:

- Kabel ( LAN cable 1) getest met kabel tester. Geen probleem gevonden.

- Omdat ik toch al van plan was e.e.a. aan mijn NW apparatuur te upgraden heb ik de router vervangen door een Ubiquiti Edgemax 5p PoE router en de switch op de 1e verdieping vervangen door een Ubiquiti toughswitch 5p PoE. De PoE op geen van de porten word nu nog gebruikt en PoE staat dan ook op alle poorten op OFF. Deze optie heb ik genomen puur met het oog op toekomstige uitbreiding met PoE apparatuur.

Resultaat:

- Hetzelfde probleem blijft bestaan.... :/

Vervolgacties:

- Bij wijze van test heb ik LAN cable 1 direct aangesloten op de Edgemax router. En dit heeft tot gevolg dat de aardlek er direct uit klapt. :?

- Om problemen met de bestaande LAN cable 1 uit te sluiten heb ik deze tijdelijk vervangen door een andere kabel, maar dit geeft exact hetzelfde resultaat. Het probleem ligt dus niet aan de kabel.

- LAN cable 1 op de touchswitch op een andere port gezet. Zelfde resultaat. Andere apparaten maken overigens gebruik van de toughswitch zonder problemen.

Samenvatting:

- Geen kabelprobleem met LAN cable 1.

- Wanneer LAN cable 1 aangesloten word op de (netgear) switch valt de verbinding na een tijdje weg.

- Wanneer LAN cable 1 direct aangesloten word op de LAN port van de Edgemax Router dan klapt de aardlek er onmiddelijk uit.

Huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/dh6eyf.png

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is heel lastig te diagnosticeren via internet maar ik denk dat je een probleem hebt met de aarding in je huis, en dat het inprikken van die kabel niet zozeer kortsluiting veroorzaakt maar dat je een aardlus maakt en er net genoeg stroom loopt om je aardlek te laten trippen. (30mA is niet veel, tenslotte.)

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 17-02-2015 13:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• netvista
Ok, vooralsnog hou ik alle opties open natuurlijk, maar als dit het geval zou zijn, waarom zou dat dan alleen gebeuren als ik die LAN cable direct in de Edgemax steek en niet in als ik het via de Netgear switch laat lopen....

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10

BCC

Omdat de Edgemax wel de aarde heeft aangesloten en de Netgear niet? Maar met ^^ dat een aarding issue het meest waarschijnijk is en niet een netwerk issue. Gebeurt het ook als alle PCs/devices zijn losgekoppeld?

[ Voor 57% gewijzigd door BCC op 17-02-2015 13:53 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• netvista
Je zou idd wel eens gelijk kunnen hebben....

Zowel de edgemax als de netgear zitten op hetzelfde (geaarde) stopcontact aangesloten. De voeding van de Edgemax heeft wel aarde, maar het adaptertje van de Netgear switch moet het zonder stellen.

De bijgeleverde voeding van de touchswitch op de 1e verdieping heeft wel aarde, maar zit bij gebrek aan een geaard stopcontact, op een niet geaard stopcontact aangesloten...

De aardlek van de groep die er uit knalt is dan ook niet die van de edgemax, maar van de Toughswitch....

========== OPGELOST _/-\o_ ==============

Het probleem lag uiteindelijk bij een brakke stekkerdoos waar de touchswitch aan hing. Vervangen door een goede stekkerdoos, problem resolved.

Bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 17% gewijzigd door netvista op 17-02-2015 14:56 ]