[win 7] Amd driver crashed als Reciever ingeschakeld word.

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-01 16:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi even een raar probleem.

mijn systeem bestaat uit een ati radeon 6950, met daaraan via de 2 DVI uitgangen, 2 monitors aangesloten. Daarnaast zit op de onboard intel gpu (i5 en een b5.sniper mobo) mijn reciever/tv aangesloten via de HDMI poort. Dit omdat die amd geen 3 monitors tegelijk kan uitsturen.

Reciever is overigens een denon x2000.

Nu is het probleem, elke keer als ik die reciever aan of uit zet (ongeacht welk ingang gekozen is. of de tv aanstaat) knipperen mijn monitors even 1 sec. ook gezien de denon zichzelf na 20min inactiviteit zichzelf uitzet komt dat regelmatig voor.
-is dat op een of andere manier te voorkomen :? als ik mijn monitor uitzet doet de andere ook niet moeilijk, waarom is dat voor een tv anders ?.

Groter probleem. Ongeveer in 50% van de gevallen, crashed vervolgens het amd control center.
de pc blijft verder prima werken, dus niet echt problematisch maar wel behoorlijk iritant.

Heb al wat geexperimenteerd met oudere amd drivers , en wel of geen extra drivers voor de intel (werkt nu gewoon op de ingebouwde drivers van windows 7). Maar probleem blijft gewoon bestaan.

Iemand enige suggestie ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d