Toon posts:

aankopen in india

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoorde van een vriend dat computercomponenten veel goedkoper zijn in landen zoals india. Is het het het waard om daar producten te kopen, voor een lage prijs maar hoge transportkosten?

En heeft iemand een goede website om dit dan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar Shopping Forum.

[ Voor 53% gewijzigd door br00ky op 17-02-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan zou je op een webshop of iets dergelijks in India moeten kijken hoe veel het scheelt en dan transport, inklarings, duane en BTW kosten er bij optellen (boven de 22 euro kost het al snel bij computercomponenten) en dan moet het verschil groot genoeg zijn om te compenseren voor de moeite (denk ook aan garantieclaims/RMA) die het extra kost.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:47:
Dan zou je op een webshop of iets dergelijks in India moeten kijken hoe veel het scheelt en dan transport, inklarings, duane en BTW kosten er bij optellen (boven de 22 euro kost het al snel bij computercomponenten) en dan moet het verschil groot genoeg zijn om te compenseren voor de moeite (denk ook aan garantieclaims/RMA) die het extra kost.
Houd er ook nog even rekening bij dat als je besteld voor boven de €150 dat je dan ook nog invoerrechten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoeveel % die invoerrechten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik wil dit topic best wel even open laten, maar dan verwacht ik wel een veel actievere houding van de topicstarter. Als deze zo passief blijft zonder eigen inzet te tonen, dan gaat hier een slotje op.

Er is zat op het forum en elders te vinden over invoerrechten e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 17-02-2015 15:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Belastingdienst.nl / Douane.nl
Leuker kunnen we het niet maken, wel duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hele simpele google actie levert een MSI GTX 970 voor 29k roepies in India op (paar webwinkels gevonden snel, ga uiteraard geen uitgebreide zoektocht doen). En volgens google is dat ruim 400 euro. Wat weer duurder is dan wat je hier in de pricewatch kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:51:
[mbr]Ik wil dit topic best wel even open laten, maar dan verwacht ik wel een veel actievere houding van de topicstarter. Als deze zo passief blijft zonder eigen inzet te tonen, dan gaat hier een slotje op.

Er is zat op het forum en elders te vinden over invoerrechten e.d.[/]
Dit is ten eerste mijn eerste post op de forums, en ik heb tot nu toe alleen via mijn tablet in de bus kunnen reageren (vandaar dat het vrij korte reacties waren)
Sissors schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:15:
Hele simpele google actie levert een MSI GTX 970 voor 29k roepies in India op (paar webwinkels gevonden snel, ga uiteraard geen uitgebreide zoektocht doen). En volgens google is dat ruim 400 euro. Wat weer duurder is dan wat je hier in de pricewatch kan terugvinden.
Dat zal wel verschillen per kaart, de r9 290X is in verhouding vele malen goedkoper (Rs. 26,890)

De invoerrechten voor producten onder de €700 is 2,5%, met natuurlijk 21% belasting daarbij. dan kom je uit op €219.81
Hier de transportkosten van 150 euro bij kom je maar een klein beetje onder de normale prijs in nederland, kortom, niet waard (vanwege het gebrek aan garantie en de lange wachttijd)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Instinctief zou het harstikke onlogisch zijn dat je daar goedkoper uit zou zijn. Dit zijn producten die massaal door grote inkopers worden doorverkocht (die weer leveren aan webwinkels hier). Als ze daar echt een goedkoper inkoopkanaal hebben zou er ook wel een Nederlandse importeur in dat gat springen. Je kunt er doorgaans dus wel vanuit gaan dat Nederlandse prijsvechters al wel tegen de bodemprijs aanzitten.

De marges die Nederlandse dozenschuivers er bovenop doen is al niet groot, dus dat zal het hier ook niet veel duurder maken. Dat zal nooit genoeg zijn om de transportkosten etc. te compenseren, die voor een individu natuurlijk véél hoger zijn dan voor een grote importeur.

En zoals Marzman al zegt, denk ook aan garantie. Terugsturen naar India lijkt me niet te doen en ook duur, áls je volgens de Indiase wet al recht hebt op garantie. Doe zoiets dus alleen met merken waarvan je zeker weet dat je in Nederland goedkope/kosteloze garantie hebt bij de fabrikant, of dingen die toch niet stuk gaan.

Dit soort topics komt heel vaak langs, en zelden levert het iets op. Hooguit producten die hier bij groothandels niet te vinden zijn, ik koop nog wel eens boeken op amazon in Duitsland of Engeland als die hier niet in webshops te koop zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft na zijn vakantie in india meerde onderdelen (voor zichzelf) meegenomen en deze niet aan gegeven bij de douane, dus had geen btw, invoerrechten of transport kosten en kwam natuurlijk op een veel lagere prijs uit.

Ik had dus gehoopt dat dit het ook op een legale manier waard zou zijn (niet dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Met het vliegtuig mag je tot 400 euro invoeren zonder belasting te belaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:22:
Een kennis van mij heeft na zijn vakantie in india meerde onderdelen (voor zichzelf) meegenomen en deze niet aan gegeven bij de douane, dus had geen btw, invoerrechten of transport kosten en kwam natuurlijk op een veel lagere prijs uit.

Ik had dus gehoopt dat dit het ook op een legale manier waard zou zijn (niet dus)
En als de douane toevallig een spot check had gedaan waren zijn spullen opeens 2 keer zo duur geworden (douane boetes zijn niet mals), dat kun je natuurlijk niet vergelijken.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik weet niet hoe het met consumentenaankopen zit, maar ons bedrijf (grote multinational) heeft altijd grote moeite om de simpelste goederen vanuit India naar een andere locatie van hetzelfde bedrijf in een ander land te krijgen. Export schijnt daar een administratieve ramp te zijn. Weet je zeker dat je via een webshop aan je spullen kunt komen?

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 18-02-2015 08:59 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:53
Brilsmurfffje schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:39:
Met het vliegtuig mag je tot 400 euro invoeren zonder belasting te belaten
430 euro, zelfs

Maar goed, een vliegticket India zal ook niet goedkoop zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Tickets zijn voor rond de 400 euro wel te vinden. Ben zelf ook net terug van vakantie in India en heb daar op flipkart.com voor 7k rupies (dus ongeveer 100 euro) een mooie nieuwe gsm gekocht.

Als je daar toch al bent is het geen gek idee om even rond te kijken. Of het loont om er speciaal heen te gaan voor inkopen betwijfel ik.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 18:26

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

naitsoezn schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:50:
Ik weet niet hoe het met consumentenaankopen zit, maar ons bedrijf (grote multinational) heeft altijd grote moeite om de simpelste goederen vanuit India naar een andere locatie van hetzelfde bedrijf in een ander land te krijgen. Export schijnt daar een administratieve ramp te zijn. Weet je zeker dat je via een webshop aan je spullen kunt komen?
Weet je zeker dat het niet te maken heeft met keurmerken? Als bedrijf zijnde moet je ervoor zorgen dat de producten aan de EU keurmerken voldoet. Dat kost tijd en geld..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:10
Sissors schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:15:
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:48:
[...]

Dat zal wel verschillen per kaart, de r9 290X is in verhouding vele malen goedkoper (Rs. 26,890)

De invoerrechten voor producten onder de €700 is 2,5%, met natuurlijk 21% belasting daarbij. dan kom je uit op €219.81
Hier de transportkosten van 150 euro bij kom je maar een klein beetje onder de normale prijs in nederland, kortom, niet waard (vanwege het gebrek aan garantie en de lange wachttijd)
Huh 26890 rupees is bij mij ruim 380,- en dus niet veel minder dan de 29000 rupees ;)

[ Voor 23% gewijzigd door frankyboy707 op 19-02-2015 14:50 ]

Pagina: 1