Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slimme lampen... ook nadat de stroom is uitgeschakeld?

Pagina: 1
Acties:

• schermer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-11 19:07
Ik vind het idee van slimme lampen best wel leuk en ook praktisch (heb een hekel aan dimmers), maar ze zijn in mijn ogen niet heel slim want ik heb nog geen lamp kunnen vinden die zijn instellingen "hersteld" nadat deze fysiek op de wandschakelaar wordt aan/uit gezet.
  • Van de Philips Hue lampen staat ergens dat ze (voor de brandweer/nood :| ) naar 100% gaan nadat de stroom is hersteld.
  • Bij de megaman iBlue lampen staat in de handleiding "Let op: De lamp zal niet volgens instelling aangaan als de lamp is uitgeschakeld via de muur schakelaar."
  • Ergens een reactie gelezen op een site dat sommige Zigbee/Z-Wave het wellicht kunnen, maar deze een connectietijd hebben na "stroomuitval".
Call me old-fashioned, maar ik vind het prettig dat dingen echt uit staan als ze niet meer hun werk doen, dus slimme schakelaars zijn niet echt een optie. Daarnaast is de Nanoleaf een gaaf concept, maar wellicht voor de non-tech (niet mij natuurlijk) niet heel handig.

Iemand hier ervaring mee? Zijn er slimme lampen waar ze een beetje EEPROM in gestopt hebben?

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Volgens (hun eigen servicedesk) dit merk wel: http://www.applamp.nl/

• Solid state geheugen voor laatst gebruikte kleur en helderheid

[ Voor 55% gewijzigd door BenEco op 17-02-2015 15:29 ]

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
die van applamp doen dat inderdaad, ik heb ze in de woonkamer.
Alleen dan heten ze milight, komen ze uit China en zijn ze de helft van de prijs+ gratis verzending:)

• schermer
Gebruiken jullie de afstandsbediening of de telefoon app? App lijkt (in de play store) niet heel goed aangeschreven...

Verwijderd

Ehhh ik heb een LIFX lamp (verkrijgbaar bij Hornbach) en naar mijn weten gaat deze keurig terug naar zijn laatste stand ? Ik zal het vanavond nog even dubbel checken.

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik gebruik gewoon de afstandsbediening

• schermer
Lijkt er inderdaad op dat de LIFX lampen dit ook hebben, omdat er een procedure is om ze te "resetten" met de lichtschakelaar.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

schermer schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:04:
Lijkt er inderdaad op dat de LIFX lampen dit ook hebben, omdat er een procedure is om ze te "resetten" met de lichtschakelaar.
Maar dat is toch een bewuste procedure?
Dat is wat anders dan als de stroom een keer uitvalt of dat je gewoon het licht uitdoet (en na een tijdje weer aan).

• schermer
Inderdaad, en daarom lijkt het er op dat ze netjes hun laatste state onthouden.

• TLer
  • Laatst online: 09:08
Bij de megaman iBlue lampen staat in de handleiding "Let op: De lamp zal niet volgens instelling aangaan als de lamp is uitgeschakeld via de muur schakelaar."
Hoe moet die lamp dan aangaan als er geen spanning meer overheen staat? De stroom kring is fysiek verbroken, dus dan kan je lamp nog zo slim zijn, energie uit het niets halen zal ook hem niet lukken.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

TLer schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:21:
[...]
Hoe moet die lamp dan aangaan als er geen spanning meer overheen staat? De stroom kring is fysiek verbroken, dus dan kan je lamp nog zo slim zijn, energie uit het niets halen zal ook hem niet lukken.
Ik denk dat ze bedoelen, dat als de stroom er eenmaal van af is geweest (dmv schakelaar), dat de lamp daarna -als je hem weer aanzet- niet volgens de/jouw opgegeven instelling aangaat. Dus hij gaat aan volgens een default fabrieksinstelling.
Ik weet niet wat die is bij de iBlue, maar bij de Hue is dat wit licht op vol vermogen.
Pagina: 1