Andere cooling nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hi,

Ik heb jaren lang een E6600 core 2 duo processor gehad met standaard cooling erop.
Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/200703/c2de6600_cpuhsk.jpg

Sinds een tijdje heb ik die E6600 vervangen door een Q9550. Dit draait perfect. Ik heb de cooling alleen niet vervangen.

Ik heb nog geen last van crashes etc. maar zie wel dat op simpel gebruik alle cores rond de 60 graden en hoger zijn (software: core temp). Tijdens het gamen worden ze rond de 80 graden.

Wat zeggen jullie? Een nieuwe kopen? En welke?
Hij moet stil zijn en budget is niet heel erg belangrijk, zal rond de €30 zijn?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

misschien is het eerst verstandig je systeem van stof te ontdoen, dat wil nog wel eens helpen. mocht je een nieuwe gaan halen, kijk dan even of 't ook past in je kast qua hoogte.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hij is best stofvrij, dat doe ik zo af en toe.

Jouw reactie lees ik als dat je geen problemen verwacht met de E6600 cooling?

Alleen alle ventilatoren zijn in stille uitvoering gekocht (voeding, videokaart, kast). Wellicht is er geen genoeg flow?

Ik heb bij het installeren nieuwe pasta gebruikt.

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Misschien zou je een scythe mugen 4 in je PC kunnen doen. Moet je wel even kijken of het past want het is echt een joekel.

De standaard koelers die je meegeleverd krijgt zijn prima voor normaal gebruik maar ga je toch wat zwaarder werk doen raad ik je toch een andere koeler aan zoals de mugen 4. Deze kost 35 euro.

Deze beest van een koeler gebruik ik ook en mijn gamepc is erg stil en koel.

[ Voor 11% gewijzigd door Danhoff1 op 17-02-2015 11:24 ]