Xpenology - Hardware, Hyper-v of VirtualBox?

Pagina: 1
Acties:

• Davy55
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-01 09:29
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over Xpenology, hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Heb al een eigen server gebouwd maar nog zonder OS. Nu wil ik graag xpenology gebruiken omdat ik al ervaring heb met synology.

Bij het installeren van xpenology kan ik kiezen tussen hardware, hyper-v en virtualbox, helaas ben ik hier echt een noob in wil ik graag weten wat het verschil is en welke het beste is voor mijn eigen server.

Server gaat gebruikt worden voor downloaden en streamen ( sabnzbd, transmission, sickbeard, couchpotato)

Dave

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als de hardware allemaal compatible is met Xpenology, zou ik het hardwarematig installeren.
( usbkey van 2GB om het boot-OS op te zetten, en de PC daarvanaf laten opstarten )

Heeft hier zo'n 2 jaar feilloos gewerkt op mijn HP NL40, maar sinds ik 'meer' wilde, kwam er Ubuntu Server op te staan.
( dmv webmin & ubuntu-tutorials online kan je hetzelfde bereiken, zonder update angst :P )

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06-2025
Davy55 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:22:
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over Xpenology, hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Heb al een eigen server gebouwd maar nog zonder OS. Nu wil ik graag xpenology gebruiken omdat ik al ervaring heb met synology.

Bij het installeren van xpenology kan ik kiezen tussen hardware, hyper-v en virtualbox, helaas ben ik hier echt een noob in wil ik graag weten wat het verschil is en welke het beste is voor mijn eigen server.

Server gaat gebruikt worden voor downloaden en streamen ( sabnzbd, transmission, sickbeard, couchpotato)

Dave
Het is al lang geleden dat je dit hebt gepost: hoe ben je nu verder gegaan? Ik wil ook wat experimenteren met Xpenology; ben jij verder gekomen?

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik draai het zelf op Hyper-v. xpenology.nl heeft goeie tutorials.
mocht je windows 8 hebben dan zou je het ook lokaal kunnen draaien.

Updaten is wel een continue aandachtspuntje.

Where ever you go, there you are

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12-2025
FYI, er is ook een package beschikbaar voor Virtualbox op XPenology te draaien. Best of both worlds :)
http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?t=3497

EDIT: is wel al even geleden, use at own risk

[ Voor 13% gewijzigd door Nindustries op 20-07-2015 13:20 ]

~ beware of misinformation.

• Davy55
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-01 09:29
hgoor schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Het is al lang geleden dat je dit hebt gepost: hoe ben je nu verder gegaan? Ik wil ook wat experimenteren met Xpenology; ben jij verder gekomen?
Ik draai al 5 maanden soepel met xpenology, mijn hardware was compatible dus de keuze was makkelijk gemaakt.

Let wel goed op dat als je voor hardware gaat dat lang niet alles compatible is en het dus niet kan werken, met hyper-v en virtualbox heb ik geen ervaring dus kan ik je helaas niet helpen.

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07-2025
Ik draai al meer dan een jaar op Xpenology.

Eerst op een Netgear NAS met x86 architectuur, vervolgens dedicated op een desktop systeem.
En nu op ESXi 6 in een virtuele omgeving.

Enige twee minpunten die ik kan vinden:
- Opletten met updaten
- SSD cache niet mogelijk

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik draai het al een paar maanden direct op de hardware op een HP Gen 8 Microserver en het werkt perfect.

• Mezz0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2025

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

SSD cache is zowiezo niet mogelijk op Xpenology.
Maakt niet uit via of het het virtueel of op hardware draait.

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

Pagina: 1