Bluetooth ontvanger met USB uitgang

Pagina: 1
Acties:

• lfw
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb sinds kort een set actieve speakers met een 3,5mm plug. Deze wil ik gebruiken met een externe dac die via USB aan de computer is te verbinden. Nu ben ik op zoek naar een oplossing om muziek te streamen naar de speakers zonder dat er een computer aan verbonden moet worden. De oplossing moet ook zo goedkoop mogelijk zijn.

Ik dacht zelf aan een bluetooth ontvanger met een USB-uitgang. Ik kan alleen geen geschikte ontvangers vinden. Weet iemand er misschien een te vinden?

Verder zou voor mij de meest ideale oplossing een raspberry pi zijn met een bluetooth ontvanger en airplay. Ik ben zelf alleen niet kundig genoeg om dit in elkaar te zetten. EDIT: na wat zoekwerk op internet lijkt het me toch wel mogelijk maar de vraag blijft staan: Heeft iemand een idee of een dergelijk apparaat te koop is?

[ Voor 6% gewijzigd door lfw op 17-02-2015 11:01 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Dus: telefoon/ding <bluetooth-> bluetooth ontvanger <usb-> usb-dac <.3.5mm-> actieve speakers?

Aangezien je daar 3x verlies van informatie hebt (bluetooth is beperkt in bandbreedte, je DAC nouja.. DACt, en je actieve speakerset heeft ook nog een versterker), zou ik er een stap tussenuit halen. De oorspronkelijke kwaliteit is met bluetooth meestal al weg.
In dit geval, probeer eens een zoektocht naar een bluetooth->3.5mm, dan heb je er zo 1 gevonden.

Let ook op zaken als bijv Apt-X als je kwaliteit wilt behouden.

• lfw
Moning2 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:15:
Dus: telefoon/ding <bluetooth-> bluetooth ontvanger <usb-> usb-dac <.3.5mm-> actieve speakers?
Klopt!
Aangezien je daar 3x verlies van informatie hebt (bluetooth is beperkt in bandbreedte, je DAC nouja.. DACt, en je actieve speakerset heeft ook nog een versterker), zou ik er een stap tussenuit halen. De oorspronkelijke kwaliteit is met bluetooth meestal al weg.
In dit geval, probeer eens een zoektocht naar een bluetooth->3.5mm, dan heb je er zo 1 gevonden.
De bluetooth ontvanger is misschien wel de beperkende factor maar naar mijn idee leidt de stap naar dac niet tot extra kwaliteitsverlies (want digitaal naar digitaal). De usb dac is naar mijn mening erg goed. Als ik een bluetooth naar 3,5mm zou gebruiken wordt ook in de ontvanger zelf een dac gebruikt. Voor een budget oplossing lijkt het me onwaarschijnlijk dat de kwaliteit van deze dac goed zal zijn. Verder gebruik ik de dac ook tussen mijn computer en hoofdtelefoon.

Lang verhaal kort, ik wil bluetooth functionaliteit toevoegen aan mijn actieve speakers met gebruik van mijn usb dac (en natuurlijk voor een dubbeltje op de eerste rang :) ).

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-01 16:30
Cellularline heeft een 'Earwig' die BT kan toevoegen aan je actieve speakers: https://www.cellularline....for_iphone_and_smartphone

• lfw
jakob schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:49:
Cellularline heeft een 'Earwig' die BT kan toevoegen aan je actieve speakers: https://www.cellularline....for_iphone_and_smartphone
Deze voldoet helaas niet aan mijn wensen. Ik zoek eigenlijk een bluetooth ontvanger met een usb-uitgang om hierop mijn usb-dac aan te sluiten.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Dan lijkt mij de enige oplossing een computer (zoals een raspberry pi) die driverondersteuning heeft voor jouw DAC en een bluetooth ontvanger. Deze bluetooth ontvanger moet A2DP kunnen ontvangen en doorsturen naar een audioapparaat (je USB DAC).

Wat is je audiobron? Misschien is er een slimmere wireless constructie te bedenken.

Nogmaals leg ik de nadruk dat er veel verlies optreed door de compressie van A2DP van bluetooth. Dus hoe geweldig je DAC ook is, er komt rommel in dus ook rommel weer uit.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Jouw usb-dac is een slave apparaat, welke dus een host nodig heeft die daarvoor de juiste aansturen kan verzorgen. Het gaat hierbij dus om: stroomvoorziening en aansturing via drivers.

Misschien is een raspberry pi-achtig iets interessant? Bluetoothmodule gebruiken die audio kan ontvangen en dan intern dat geluid weer doorzetten naar je usb-dac.
To be honest kan ik me niet voorstellen dat dit echt lekker gaat werken, qua software mss nog wel, maar bij de geluidskwaliteit die je overhoudt heb ik m'n twijfels. Je zou dan beter gewoon een goede Bluetooth-dac kunnen gebruiken (immers, dat is wat zo'n bluetooth module eigenlijk gewoon is).

www.ping-win.nl

• lfw
Ik wil mijn iphone en ipad gebruiken als bron. Ik denk dat een raspberry pi met airplay dan toch de beste oplossing is voor de geluidskwaliteit. Qua prijs en gemak is een bluetooth dongle met een 3,5mm plug toch wel de beste optie. Moet er nog maar eens goed over nadenken. Hoor het graag als iemand nog een goede derde oplossing heeft!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:19

BaRF

bijna kerst

lfw schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:01:
Ik wil mijn iphone en ipad gebruiken als bron. Ik denk dat een raspberry pi met airplay dan toch de beste oplossing is voor de geluidskwaliteit. Qua prijs en gemak is een bluetooth dongle met een 3,5mm plug toch wel de beste optie. Moet er nog maar eens goed over nadenken. Hoor het graag als iemand nog een goede derde oplossing heeft!
Zijn je iphone en ipad in staat om een dusdanig audiosignaal te outputten, dat je per sé die specifieke DAC wil gebruiken? Er zijn toch wel veel eenvoudigere manieren om draadloos speakers aan te sluiten op een iphone of ipad? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• lfw
[
Zijn je iphone en ipad in staat om een dusdanig audiosignaal te outputten, dat je per sé die specifieke DAC wil gebruiken? Er zijn toch wel veel eenvoudigere manieren om draadloos speakers aan te sluiten op een iphone of ipad? :)
Via airplay in ieder geval wel, van bluetooth ben ik niet zo zeker.
Heb je nog een voorstel?
Pagina: 1