PC 2.1 speakers voor TV, met optical in

Pagina: 1
Acties:

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:27
Ik zit me rot te zoeken naar een relatief simpele en betaalbare oplossing voor de TV.
Standaard speakers van de TV (een Samsung, model weet ik even niet) hebben niet echt een mooi geluid, en ik wil de handel middels een 2.1 set gaan 'boosten'.
Daarvoor wil ik een setje hebben dat ik middels TOSlink kan aansluiten.
Maar nu de hamvraag: welke set moet ik hebben?
Ik zoek me rot naar verschillende sets, maar of ze zijn niet meer leverbaar of hebben niet de optie voor optical in.

Ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd; wie kan mij de juiste kant opsturen?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Die luidsprekers ga je gewoon aan de tv aansluiten en nergens anders toch? Heeft die tv geen gewone 3.5mm uitgang? Of twee cinch uitgangen? Voor een 2.1 set maakt het volgens mij weinig uit of je TOSLINK aansluit of analoog. Toch zeker niet in de "betaalbare" categorie pc speakers. Als je echt goede geluidskwaliteit wilt (en surround), dan gebruik je een receiver of versterker en dan kun je wel de optische uitgang nodig hebben.

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:38
Ik heb hier zelf een Edifier S530D staan (typ dit op mn mobiel, dus heb zo even geen linkje). Oorspronkelijk gekocht voor mijn pc, maar staan nu bij mijn televisie. Geluidskwaliteit voor die prijs is meer dan voldoende. Daarnaast kan apparatuur gewoon digitaal aangesloten worden.