Toon posts:

Kan geen Adsense links meer openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edit: opgelost. Voor de mensen met zelfde probleem zie enkele posts hieronder voor de oplossing!

Ik heb sinds enkele weken een zeer vreemd probleem: ik kan geen Adsense links meer openen. Zodra ik op een Adsense link klik (bijvoorbeeld na zoeken in Google), dan krijg ik een grijs scherm. De url is dan bijvoorbeeld "http://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=xOZvan37gVLqxNqiR0wWy..enzovoorts..."

Het volgende heb ik geprobeerd:
Ik heb mijn adblocker uitgezet (was de eerste ingeving).
Andere soortgelijke plugins.
Cookies gewist.
Andere browser, zelfs ongebruikte IE geprobeerd.

Vervolgens een ander apparaat, mijn Android telefoon. Ook daar functioneert het niet op!
Dus toen ben ik gaan denken aan mijn netwerk. Wat blijkt, op Vodafone 4G werkt het wel! En ook op een ander WIFI netwerk!

Het lijkt dus in het netwerk te zitten. Mijn router is een WNDR3700 met Openwrt. Hier heb ik niks speciaals in geinstalleerd of ingesteld. Voor de zekerheid even een nieuwe versie erop geflashed en de instellingen gereset. Ook dit wilt niet werken.

Vervolgens heb ik een tracert gedaan naar googleadservices.com. Deze wilt tracen naar ip '192.168.3.254'. Mijn DNS servers zijn de standaard Ziggo DNS servers.
Dat lijkt wel een intern IP! Maar kan geen apparaat vinden met dat IP. Een Google search geeft ook geen definitief antwoord.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
(Kleine edit: zie dat ik hem per ongeluk in het verkeerde subforum heb gezet, als een modje eventueel zou willen verplaatsen: excuseer en bedankt!)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
Geeft je router de DNS server van Ziggo direct uit of geeft hij zichzelf uit als dns server en routeert hij aanvragen door?

Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat de dns servers van ziggo een verkeerd ip uitgeven. Iemand anders met ziggo hiero die kan testen? Vergeet dan niet eerst even een ipconfig /flushdns te doen.

Kan jij zelf ook testen wat er gebeurd als je eerst ipconfig /flushdns doet en vervolgens weer pingt?

Edit: je kan altijd overgaan naar google dns overigens. Die zal het wel netjes resolven ga ik vanuit. Als het dan nog fout gaat dan weet je zeker dat het probleem bij jou ligt ;). Ook hier weer niet vergeten dat je ipconfig /flushdns moet doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Craven op 17-02-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
Kijk eens in je Hosts file, staat daar niets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
Als hij er ook last van heeft op zijn android device dan lijkt me dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:30
Ik heb zelf een aansluiting van Ziggo, en als ik een tracert doe naar googleadservices.com kom ik gewoon uit bij IP 74.125.136.156. Dus, aan het Ziggo netwerk ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad niet de hosts file aangezien het op verschillende appraten is (wel gecontroleerd voor de zekerheid, stel het zou op alle apparaten zijn veranderd).

Mijn PC (en andere apparaten) hebben als DNS server het ip van de router. In de router zie ik bij de netwerkstatus dat het de DNS servers van Ziggo zou moeten gebruiken.
Ik heb nu eens de DNS op de pc van routerip naar de Google DNS servers veranderd en de dnscache geflushed. Nog steeds gaat een tracert dan naar 192.168.3.254.
Echt zeer vreemd.

Ik heb een tracert gedaan naar dit ip en krijg het volgende resultaat:

Tracing route to 0.r.msn.com [192.168.3.254]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms OpenWrt.lan [192.168.1.1]
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
etc

Ook best vreemd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 16:29

DJVG

Gewoon DJVG

Als je een nslookup doet op die hostname, welke DNS server geeft er dan antwoord?
Kan je het route tabel van je router/pc plakken?

Ergens moet je PC / andere devices vandaan halen dat hij naar "192.168.3.254" moet? Het makkelijkste is DNS of hosts. Aangezien andere devices hetzelfde gedrag vertonen moet het ergens in je netwerk zitten.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43

TommieW

Numa numa.

Stel anders even je DNS in op 8.8.8.8.
Ik vermoed dat je een ad-blocker hebt ingesteld op je OpenWRT router. Hoe zo'n adblocker verder werkt, weet ik niet. Misschien blokkeert deze alleen de DNS verzoeken, maar het zou ook kunnen zijn dat deze de toegang tot de IP's blokkeert.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! Het leek inderdaad ergens bij de router te zitten. En het had vooral te maken met ads..
Dus ik heb nog even goed mijn OpenWRT (welke ik al jaren gebruik) bekeken en op het OpenWRT forum gebladerd.
Redelijk onopvallend stond er nu ook bij dat HOSTS DNS blocking nu was toegevoegd en standaard aan stond. Dat is blijkbaar iets van de nieuwe OpenWRT release (arokh versie).

Toch wel een significante verandering van deze firmware. Dus voor iedereen met hetzelfde probleem: even in de config van de router de hosts dns adblocking uitschakelen!

code:
1
2
3
4
5
- Adblocking through hosts file
  * mvps.org, malwaredomainlist.com, hosts-file.net and adaway.org combined
  * serves transparent gif instead of ads like pixelserv
  * can be disabled by commenting out addnhosts in /etc/config/dhcp and restarting dnsmasq
  * works transparently for Tor/OpenVPN/LAN

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 15:33 ]

Pagina: 1