- Moet natuurlijk "Best Practice" zijn -
Hi,
Ik zit er al een tijdje mee te struikelen dus vond ik het tijd de vraag even te stellen aan personen die ook veel bezig zijn met ontwikkeling.
Stel je volgende situatie eens voor:
Klant registreert zich op een website geeft al zijn persoonlijke gegevens in (NAAM, VOORNAAM, TEL.NR., EMAIL, WOONPLAATS, LEEFTIJD, ...) Na een tijdje klopt zijn woonplaats niet meer en moet enkel zijn WOONPLAATS aangepast worden, mijn vraag gaat hierover... Hoe doe je dit nu het best?
Voorbeeld code:
Wat heb ik al gedaan:
1.
Ik heb mijn input veranderd naar dit
2.
submit knoppen naast ieder veld geplaatst en dan bovenaan in mijn php code een controle gedaan welke submit ingedrukt geweest is en dan ook nog eens een controle gedaan of de value weldegelijk veranderd is geweest. Nadeel = terug veel code maar iets overzichtelijker.
Mijn vraag van hierboven komt hier nu terug. Hoe lossen jullie dergelijk iets op? Werken jullie hier misschien met jQuery en Ajax? of is er een gouden tussenweg in PHP?
Bedankt om jullie werking te delen!
Hi,
Ik zit er al een tijdje mee te struikelen dus vond ik het tijd de vraag even te stellen aan personen die ook veel bezig zijn met ontwikkeling.
Stel je volgende situatie eens voor:
Klant registreert zich op een website geeft al zijn persoonlijke gegevens in (NAAM, VOORNAAM, TEL.NR., EMAIL, WOONPLAATS, LEEFTIJD, ...) Na een tijdje klopt zijn woonplaats niet meer en moet enkel zijn WOONPLAATS aangepast worden, mijn vraag gaat hierover... Hoe doe je dit nu het best?
Voorbeeld code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php $userquery = $db->prepare("SELECT * FROM users"); $userquery->execute(); $userrow = $userquery->fetch(PDO::FETCH_ASSOC) ?> <div class="row"> <div class="col-lg-6"> <h5><?php echo htmlspecialchars($userrow['user_name'], ENT_COMPAT, 'UTF-8'); ?></h5> </div> <div class="col-lg-6"> <input type="text" name="<?php echo $userrow['user_name']; ?>" class="form-control" /> </div> </div> <div class="row"> <div class="col-lg-6"> <h5><?php echo htmlspecialchars($userrow['user_city'], ENT_COMPAT, 'UTF-8'); ?></h5> </div> <div class="col-lg-6"> <input type="text" name="<?php echo $userrow['user_city']; ?>" class="form-control" /> </div> </div> |
Wat heb ik al gedaan:
1.
Ik heb mijn input veranderd naar dit
PHP:
- Namelijk een value aan gekoppeld die hij uit mijn query haalt en als er geen veranderingen gebeuren en ik doe een submit dan controleert hij eerst of de value gelijk is en indien niet zal hij een update uitvoeren. Nadeel = veel code en nogal omslachtig volgens mij. 1
| <input type="text" name="<?php echo $userrow['user_city']; ?>" class="form-control" value="<?php echo $userrow['user_city']; ?>"/> |
2.
submit knoppen naast ieder veld geplaatst en dan bovenaan in mijn php code een controle gedaan welke submit ingedrukt geweest is en dan ook nog eens een controle gedaan of de value weldegelijk veranderd is geweest. Nadeel = terug veel code maar iets overzichtelijker.
Mijn vraag van hierboven komt hier nu terug. Hoe lossen jullie dergelijk iets op? Werken jullie hier misschien met jQuery en Ajax? of is er een gouden tussenweg in PHP?
Bedankt om jullie werking te delen!