PC / GPU voor Photoshop, Cinema4D Octane Rendering + games

Pagina: 1
Acties:

• Kiwiandapple
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09-2019
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
GPU(s) voor PhotoShop, Cinema4D Octane Rendering en af en toe wat games, maar is geen probleem dat dit niet op max settings draait. Dus CUDA is een vereiste. Enkel ben ik niet op de hoogte wat een goede optie is voor Octane Rendering. Ik las dat multi GPU support mogelijk is en zat zelf te denken aan een GTX Titan + Quadro kaart. Enkel weet ik ook hier dus niet wat een betere optie is, sterke GTX kaart + "zwakkere" Quadro of een zwakkere GTX + sterke Quadro.

Wat is je budget?
€1200 tot €2000. Het totale budget voor de PC is €5000. Dus ik keek naar ongeveer €4000 voor de hardware en €1000 voor randapperatuur.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil het liefst geen Asus, aangezien ik hun customer support enorm slecht vind. Maar er kan een uitzondering worden gemaakt indien de prijs te goed is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit is wat ik voorlopig heb klaarstaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 392,95€ 392,95
1MSI X99S SLI PLUS€ 209,95€ 209,95
2Seagate Archive HDD ST5000AS0011, 5TB€ 181,-€ 362,-
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 97,95€ 97,95
1Noctua NH-D15€ 88,-€ 88,-
1Crucial Ballistix Sport BLS4C8G4D240FSA€ 392,95€ 392,95
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 113,-€ 113,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 214,90€ 214,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.871,70

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:51
Met Multi GPU bedoelen ze 2 dezelfde kaarten niet 2 verschillende. Als je echt power wilt zou ik dan voor de titan in sli kiezen. Wel even uitzoeken of dat echt ondersteund wordt anders is 1 titan al prima.

En zet je die 5TB's in raid 1? Of als 2 losse? Wat dus betekend mocht er een schijf klappen ben je het ook echt kwijt. Raid 1 is prima maar denk dat als je ook nog wat performance wilt, je beter raid 5 kan doen met 3x een 3 TB schijf. Heb je 6TB tot je beschikking ongeveer.

pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD3001FAEX, 3TB bv Wel duurder natuurlijk maar wel goede betrouwbare schijven en genoeg performance.

Verder weet ik niet of die voeding goed is denk dat je beter voor de wat meer aangeraden merken kan gaan zoals een Seasonic maar daar moet een ander maar naar kijken.

Verder lijkt me het systeem goed voor wat jij er mee wilt.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Of een gtx 970?? Die ondersteunt ook cuda...die zet je in sli en je hebt heel veel power. Een titan is helemaal niet zo krachtig als vele denken. Je kan echter wel 2 verschillende gpu's draaien, maar die kun je niet in sli zetten. Zo kan je bijvoorbeeld een amd kaart en een nvidia kaart er in stoppen zonder problemen.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Kiwiandapple
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09-2019
Joenino schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:33:
Met Multi GPU bedoelen ze 2 dezelfde kaarten niet 2 verschillende. Als je echt power wilt zou ik dan voor de titan in sli kiezen. Wel even uitzoeken of dat echt ondersteund wordt anders is 1 titan al prima.

En zet je die 5TB's in raid 1? Of als 2 losse? Wat dus betekend mocht er een schijf klappen ben je het ook echt kwijt. Raid 1 is prima maar denk dat als je ook nog wat performance wilt.

Verder weet ik niet of die voeding goed is denk dat je beter voor de wat meer aangeraden merken kan gaan zoals een Seasonic maar daar moet een ander maar naar kijken.
Ja ik heb geen idee, ik las hier dat het mogelijk is om meerdere GPUs te gebruiken voor te renderen. Zonder SLI en dus mogelijk om een Quadro en GTX kaarten te gebruiken. Hoewel ik daar ook lees (las ik overheen, eerste vraag) dat een GTX kaart een betere prijs/performance heeft aangezien het een hogere clock snelheid heeft. Dus een GTX970 in SLI ziet er nu een stuk beter uit.

Ja, het idee was om 5TBs in RAID 1 te plaatsen. Andere optie was 4x (3-5TB) in RAID 10. Aangezien dat RAID 5/6 min of meer een vrij dure RAID kaart nodig hebben om fatsoenlijk te draaien.

Ow, ik heb genoeg research gedaan voor de voeding. En de EVGA G2 series worden gemaakt door SuperFlower. Omdat een voeding niet van "Corsair, SeaSonic of.. ??" is, wilt nog niet alles zeggen. En in deze review lees je waarom dat dit een zeer goede voeding is. Zeker als je kijkt naar de prijs.
pwillemske schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:01:
Of een gtx 970?? Die ondersteunt ook cuda...die zet je in sli en je hebt heel veel power. Een titan is helemaal niet zo krachtig als vele denken. Je kan echter wel 2 verschillende gpu's draaien, maar die kun je niet in sli zetten. Zo kan je bijvoorbeeld een amd kaart en een nvidia kaart er in stoppen zonder problemen.
Precies wat ik nu inderdaad zit te bedenken. En een AMD kaart werkt helaas nog niet, aangezien je CUDA nodig hebt voor Octane Render. Ik zou inderdaad wel de AMD kaart kunnen gebruiken voor wat te gamen, maar dat is absoluut niet mijn prioriteit. Maar je kan wel bv een GTX570, GTX670, GTX750Ti & een GTX970 laten samenwerken voor het render werk. Dat werkt zonder problemen.

Hartstikke bedankt voor de reacties, ik ben helemaal geholpen. Nu even uitvogelen welke route ik ga nemen.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dan kun je denk ik beter 2x970 of 2x980 kopen, veel power voor onder/helemaal 1000 euro. Eventueel nog een 3e mocht het nodig zijn ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-02 19:12
Ik weet niet hoe de octane render werkt... maar in 3Ds Max wordt bij multi-gpu volgens mij het geheugen niet bij elkaar opgeteld... Dus kan je scene in GB niet groter zijn dan de kaart met de minste GB.

Dus een kaart met veel GB heeft denk ik dan wel de voorkeur. Maar hoe dat met Octane-render zit weet ik niet.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Precies, je gooit je glazen in als je nu voor gpu's gaat met relatief weinig ram, het VRAM telt niet op. Het ligt natuurlijk helemaal aan wat je doet en hoe groot je scenes zijn die in de gpu geladen moeten worden. Maar gezien wat er nu te krijgen is zou ik iig voor 4GB gaan, en dan is de gtx 970 een logische keuze. Een titan is wel mooi maar erg veel duurder voor maar 2GB extra.. Maarja als het nodig is. Daarom is het wel leuk om te checken of er nog 8GB 970's of 980's uit gaan komen. Wat ik me wel afvraag is hoe het trage stuk 512GB ram op de 970 effect heeft op de snelheid?

Wat me ook leuk lijkt is een/meerdere Tesla M2090 voor 200+ dollar van Ebay af halen en kijken hoe dat gaat. Qua compute zitten ze op het niveau van een gtx 570/580, wat helemaal niet heel slecht is, en het voordeel is dat je dan wel 6GB hebt. Maarja kloten met koeling en toch wat verouderd enzo..

Die Quadro moet je vergeten die gaat weinig toevoegen en kost verhoudingsgewijs veel geld.

specs

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
Als ik zo om me heen kijken vallen de 970/980 octane render resultaten wat tegen, ik zou kijken naar een (2e hands) 780/780ti/titan met 6GB.

http://tweakers.net/categ...zUv8u5H1AN6M9ebYIrWYta6w8

2x pricewatch: Asus STRIX-GTX780-OC-6GD5 lijkt me behoorlijk bang for buck.

[ Voor 57% gewijzigd door mitsumark op 17-02-2015 21:48 ]

• maratropa
  • Niet online
Oja je hebt natuurlijk die 6GB 780 kaarten, dat zijn wel mooie idd..

Of liever gezegd, "kaart",.. is die asus de enige 780 met 6gb?

specs

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 14:50
Die 780 is de goedkoopste 6GB optie nieuw op het moment. Geen idee hoeveel power je nodig hebt... een Titan Z zou anders ook een optie kunnen zijn? pricewatch: Gigabyte GeForce GTX TITAN Z 12GB

• maratropa
  • Niet online
Die Titan Z is geloof ik wel gewoon 2 x 6GB omdat het 2 gpu's zijn. Het enige voordeel van die Z is dat hij 3 slots inneemt ipv 4 van 2 lossen kaarten, maar of dat het geld waard is.. :)

specs

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
Voor de prijs van 1 Titan Z (2 gpu) heb je bijna 4x de 780, dat lijkt me duidelijk (al passen er maar 3 op het moederbord).

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 17-02-2015 22:13 ]

• maratropa
  • Niet online
Precies ik kan me eigenlijk niet echt situaties indenken waar die wel zin zou hebben.

Nouja je kunt er natuurlijk enkelslots waterkoeling op zetten en dan kun je er 7 kwijt op het juiste moederbord :)

specs

Pagina: 1