Garantietermijn Sony MZ-R70 verlengen?

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Dag tweakers,

Voor een jaar terug heb ik een sony MZ-R70 portable md speler gekocht. Nu kreeg ik van de leverancier een brief waarin ik voor fl 175,- de (fabrieks)garantietermijn tot 2005 kan verlengen.

Nu wil ik aan jullie vragen: is dit nuttig of alleen maar geld verspilling? Mijn MD speler bevalt goed en geeft geen keuren. En ze zeggen toch ook altijd dat de eerste maanden kritiek zijn en als ie het dan doet dan het ie het ook gewoon blijft doen?

Graag jullie reactie.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:43

Tarin

Just plain weird.

Hoe lang is je garantie nu dan?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Op alles van Sony moet je garantie verlengen. SONY=BAGGERKWALITEIT. Er komt wel goed geluid uit en ze maken mooie dingen. Maar wat degelijkheid betreft is het ver te zoeken met Sony.

• JVaags

JVaags

Topicstarter
Mijn garantie loopt nu over 1 maandje af. Maar is sony zo'n baggerkwaliteit?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

Op Friday 15 June 2001 09:24 schreef JVaags het volgende:
Mijn garantie loopt nu over 1 maandje af. Maar is sony zo'n baggerkwaliteit?
het is gemaakt zo dat jij het nooit meer uitelkaar krijgt en daarna weer inelkaar..

Heb hier een md speler waarvan de motor is overleden. Alleen zit dat ding in het frame verlijmt.. Dus houd het ook rap op om dat te fixen

AKA Rinkel weblog

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 12:43

wij

Ik zit nu met hetzelfde probleem of ik de garantie voor fl 175.- wil verlengen tot 2005 voor een kv-25x5d trinitron t.v. van sony

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
nou ik heb altijd gevonden dat sony best wel degelijk is, en zelf ga je zoiets toch niet uit elkaar halen. had een paar jaar geleden een walkman van sony van de trap laten vallen van boven naar beneden ik gigantisch balen natuurlijk. maar hij begon gewoon weer te spelen. vanaf toen ben ik er niet echt zuinig opgeweest en hij speelt nog steeds :)

mijn pc

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb twee dagen geleden een Sony VAIO notebook gekocht.. dit is pas echt een prachtig ding.

Nu moet ik alleen eens bellen wat de accesoires kosten. Er zat een boekje bij in engelse ponden, maar als ik dat om ging rekenen betaalde ik voor een extra 10 GB hdd 2200 piek, voor de 2 jaar extra garantie iets van 750 gulden en voor een memmory upgrade van 64 naar 128 mb wel 600 piek. lijkt me een beetje veel.

Kwaliteit is best goed van sony, heb hier een CDRW van hen, waar ik een keer het laatje uit geramd heb. (la stond open, er tegen aan geramd, la er scheef in. Gewoon teruggeduwd en werkt weer perfect)
Maar als ik jouw was zou ik de garantie verlengen, vooral als je het ding veel gebruikt, je weet maar nooit.

Verwijderd

Kan je zo'n verlenging van de fabrieksgarantie ook erges aanvragen? Ik ga binnenkort namelijk Sony MDR-ED888 koptelefoons kopen (de beste fontopia koptelefoontjes die er te krijgen zijn). Maar ik weet nu al dat ze binnen een half jaartje tot een jaar kapot gaan.
Ik verslijt die dingen blijkbaar in supersnel tempo >:)

Dit is wel de eerste keer dat ik werkelijk het topmodel fontopia koop, maar ook de redelijk dure fontopia's gingen bij mij al veels te snel kapot. Ik ben tot nu toe telkes te lui geweest om werkelijk achter de garantie aan te gaan. Maar bij die nieuwe koptelefoon is het bedrag wel behoorlijk groot (160 piek), dus het lijkt mij wel lonend om voor 175 piek 4 jaar garantie erbij te kopen. Als ik er namelijk vanuit ga dat ze elk jaar kapot gaan (waarschijnlijk wel sneller), kan ik ze mooi 5 keer laten vervangen in die 5 jaar: 5x160=800
800-175-160=465 piek verdient!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verlenging van de garantie kan alleen bij aankoop van producten. Ik persoonlijk zou dat altijd doen, ook al kost dat honderd piek ofzo. Dit wordt altijd door de winkel gedaan, of door een "garantieverzekeringsmaatschappij". Fabrieken doen het zelf niet.

Bij portable apparatuur wordt de garantie trouwens niet zo makkelijk verlengd (bij RAF iig niet), omdat dit gewoon bijna allemaal zooi is die binnen drie jaar stuk gaat.

Niet alleen sony overigens!

ps. sommige hifi fab's geven langere fabrieksgarantie
twee jaar: Denon, pioneer yamaha etc.
drie jaar: Bang en olufsen (hifi :? )
vijf(!) jaar: Rotel en wat high end merken. Alle speaker fabrikanten (speakers gaan gewoon niet stuk :7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Wel doen, ik heb mijn garantie ook nog even door laten lopen van mijn Wega-atje (voor het geval dat, toch een grote investering)

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 00:24 schreef JvS het volgende:
Verlenging van de garantie kan alleen bij aankoop van producten.
'kay, thx! Dan weet ik in elk geval dat ik die dingen maar moet laten bestellen bij het plaatselijke electronica boertje.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ach wat is 175,- nou op 5 jaar (juist 35,- per jaar -> 2,92 per maand -> 0,09 per dag)

Oftewel het kost je amper wat en je bent voorlopig ff veilig. Alhoewel ze aardig moeilijk kunnen doen met garantie wel/niet. Maarja das dan weer een risico wat eraan zit.

Sorry tis al laat en mijn berekening klopt dus niet helemaal aangezien ik het over 5 jaar heb gedaan -> moet dus over 4 jaar wezen maarja net wat ik al zei het is laat en de kosten blijven evengoed laag

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 16 juni 2001 02:47 schreef Reind het volgende:
Ach wat is 175,- nou op 5 jaar (juist 35,- per jaar -> 2,92 per maand -> 0,09 per dag)
Dat klopt misschien wel, maar een 25" sony tv;tje kost denk ik 800 piek, hooguit. En dat is dus 41ct/dag op vijf jaar. Dan is 50ct/dag wel een heel stuk hoger. Snappie?

175 gulden bovenop een tv van 800 piek vind ik veel!

Verwijderd

Maar je hebt 't er weer helemaal uit als hij in die tijd ook maar 1 keer stuk gaat. En daar is toch wel een redelijke kans op...

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:53

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Als het ding inderdaad in de verlengde garantietermijn stukgaat heb je het goed gedaan, maar ik ga er vanuit dat die zaken het alleen maar doen als het voor hen gunstig is / zij er geld aan kunnen verdienen.
Ik doe het dus nooit, zeker niet als het om spul gaat met een langere levensduur, zoals tv's of stereospul, want dan heeft de fabrikant wettelijke verplichtingen die boven de garantietermijn uitgaan.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 16 juni 2001 11:55 schreef Uitvreter het volgende:
Ik doe het dus nooit, zeker niet als het om spul gaat met een langere levensduur, zoals tv's of stereospul, want dan heeft de fabrikant wettelijke verplichtingen die boven de garantietermijn uitgaan.
Ik vraag me af hoe dat in de praktijk gaat tegenwoordig. Ik heb een jaar bij RAF gewerkt, een bedrij dat de uitstraling van "service" wil hebben, maar de lui op de technische dienst moesten ZO stug doen bij een kapot apparaat, niet normaal meer. :'( Ik baalde daar vaak en flink behoorlijk van. :(

Dus ik heb het vermoeden dat je toch afhankelijk bent van de winkeliers, als het op "verwachte levensduur garantie" gaat. Want de politie komt echt niet opdagen, hoor!

Eigenlijk zou de consumentenbond het met een klant heel hoog moeten laten spelen, dat het tot een zaak komt oid, en dat dan als voorbeeld gebruiken bij de rest! >:)

• JVaags

JVaags

Topicstarter
ik denk dat ik maar es extra info moet winnen. Stel dat hij kapot gaat binnen die termijn... wat moet er dan gebeuren? Ik zie iig dat ik geen reparatiekosten heb. Voorrang bij reparatie en ze hebben een eigen service dienst. Klinkt niet slecht.

• ElCondor
  • Laatst online: 19-08 18:48

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik zou het ook zeker doen. Ik heb een MZR90 van Sony waarvan het beeldscherm het niet goed meer doet. Komt door een aantal contactpuntjes in de deksel die contact moeten maken als er een disc in zit, die het niet meer doen. Vebogen of zo. Heb de speler open gemaakt en de puntjes heel voorzichtig bijgebogen. Dat helpt een beetje, maar hij stoort nog vaak.:( |:(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1