Toon posts:

advies voor een mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi

Ik heb een celly2 566 alleen zoek ik nog een mobo. Ik wil wel een BX en tot 350gld gaan. Ik ben ook van plan om te overclocken. Advies aub.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Een Abit BE6-2? Mijn Chaintech 6BTM doet het lekker met de 566 op 876. Wel een MSI converter erbij.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Abit heeft toch al voltage tweaking etc.?
waarom dan een msi convertor?
Ik neem een asus p3v4x, maar ja das geen bx chipset.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Stropdas bedoelt natuurlijk dat hijzelf een Chaintech 6BTM heeft met een MSI converter

Verwijderd

MSI BX-Master is een bord wat ik graag had willen hebben, mar ze hadden hem niet op voorraad, dus nam ik de voorloper 6163Pro.
Mijn PIII550 loopt op 825MHz met 150MHz FSB! http://dit.is/HardwareXpo

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

msi is de goedkoopste en wat mij betreft de beste. Ik heb zelf ook de 6163.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie alleen is mn keuze gevallen op de abit be6-2 of de aopen ax6bc pro gold. Wat raden jullie me aan?

Verwijderd

Mijn Celly2 en de Abit be6-II is de ideale combinatie. Ik heb er ook een MSI converter in zitten want je kunt maar tot 1.75V gaan op de be6-II.

Verwijderd

Een moederbord is een belangrijke investering, en gaat vaak meerdere processors mee. Daarom lijkt het mij ook onzinnig om voor die paar tientjes op een mobo te bezuinigen.

Mijn favoriet blijft toch de Abit BE6-II: Eén van de (zo niet hét) snelste BX-bord ooit gemaakt, met ultieme tweak opties vanuit het BIOS.

De FSB per megahertz instellen is zoooo gaaf. Stel je voor dat jij net die ene proc treft die het gewoon nét niet trekt op 850 Mhz. Bij de meeste mobo's moet je dan terug naar 83 Mhz FSB (= amper 700 Mhz). Dan is het toch fantastisch dat je de FSB gewoon op 99 of 98 kunt zetten, zodat je toch de maximale prestaties uit je proc kunt halen?

Ik heb momenteel zelf een P3-600 lopen op 858 Mhz (= 143 Mhz FSB) op een BE6-II. Ik krijg hem half in Windows in op 913 Mhz (152 Mhz FSB, afrondingsfoutje in BIOS), maar dan krijg ik alleen maar de bovenste helft van mijn wallpaper te zien voordat hij vastslaat. Ik heb een Golden Orb met wat random koelprut op een cheapo converterkaartje. Inmiddels heb ik zo'n tube Arctic Silver koelprut besteld bij OC-shop. En hopelijk kan een reepje Siemens PC133 ipv de OEM PC133 RAM ook wel iets harder.

mARCO (proud owner of a BE6-II)

Verwijderd

Topicstarter
maar zijn die temperatuur sensoren wel goed op de be6-2? ik lees er regelmatig wat over dat deze de verkeerde temperatuur weergeven?

Dit wordt de rest van het systeem

aopen hx08
aopen 48cdrom
128 pc133
20,4 gb maxtor
sblive player
asus v7100 geforce2 mx
celly2 566/600
Pagina: 1