"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Aub breng die camera terug, haal een 500E camera en koop voor de rest een paar goede lenzen. Zijn je foto's een stuk beter van.
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Anoniem: 303253
Koop inderdaad gewoon een goedkope 55-300mm ofzo en zet de 1,5x DX crop modes aan ga lekker foto's maken.
Je houd dan wel 10MP foto's over in plaats van 24MP foto's. Maar door de grote pixels hoeft de lens ook niet zo best te zijn. Op een "echte" Crop Camera hou je mogelijk niet veel betere foto's over met zo'n goedkope lens. Door de hoge pixeldichtheid van Crop zit je als je DXO moet geloven ook niet boven de 10MP en eerder tegen de 8MP aan resolutie. Dus dan is het mogelijk nog best te doen met een FF camera en foto's zullen niet eens heel veel verschillen als je mogelijk de 10MP weer upscaled naar 24MP.
Ik zou zeker geen Crop kopen voor af en toe... Dan gewoon goedkope crop lens op FF wat mogelijk niet veel slechter is als een goedkope lens op een crop camera.
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Maar goed, als je dat echt niet uit wilt geven neem zo'n APS-C lens: Tamron 70-300mm f/4-5.6 (€350). Je houd dan ongeveer 10 megapixel over met je D750. Onder dat budget kan je beter een aardappel (zoiets) kopen en hopen dat je goede foto's krijgt.
Edit: Foutje van mijn kant, de Tamron 70-300mm f/4-5.6 is gewoon een full-frame lens
[ Voor 43% gewijzigd door Balance op 17-02-2015 12:50 ]
Wat is daar nou mis mee, moet hij dan perse klauwen vol geld uitgeven als hij gewoon eens wil spelen met een telelens omdat dat zo hoort op zijn dure camera?ErikRo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:33:
Ik wil er niet meer dan €200 aan uitgeven het is meer een gimmick voor erbij.

En wij kunnen toch niet in zijn portemonnee kijken, hoe kun je dan zeggen geef gewoon x aantal euro uit? Dat is makkelijk praten voor een ander.
[ Voor 12% gewijzigd door hypz op 17-02-2015 09:52 ]
Voor het idee: http://www.pixto-f.eu/lens-huren-verhuur/nikon-zoom
Zijn fullframe designde lenzen. Voor geld en je doel prima. Voor 150 heb je een nieuwe (na wat zoeken).
Ik denk dat het nog steeds niet begrepen wordthypz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:51:
Tjonge, hij verteld toch
[...]
Wat is daar nou mis mee, moet hij dan perse klauwen vol geld uitgeven als hij gewoon eens wil spelen met een telelens omdat dat zo hoort op zijn dure camera?Ik zou zeggen gewoon doen. Ik heb ooit met iemands tamron telelens geschoten van 300 euro en daar kwamen ragscherpe plaatjes uit.
En wij kunnen toch niet in zijn portemonnee kijken, hoe kun je dan zeggen geef gewoon x aantal euro uit? Dat is makkelijk praten voor een ander.
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Die lens is geen APS-C, maar fullframe. Heb hem zelf ook gekocht op m'n Canon 6D in afwachting van beter glas in het telebereik, en ben er best tevreden van. Zeker niet haarscherp, maar volgens mij zeker een mogelijkheid voor de OP (wel iets buiten budget).Maar goed, als je dat echt niet uit wilt geven neem zo'n APS-C lens: Tamron 70-300mm f/4-5.6 (€350). Je houd dan ongeveer 10 megapixel over met je D750. Onder dat budget kan je beter een aardappel (zoiets) kopen en hopen dat je goede foto's krijgt.
Als ik dan €750 of meer neertel zal dat eerder aan een nog lichtsterkere lens zijn.
Ik heb de suggesties hierboven bekeken waarvoor allen dank ik heb ze allemaal serieus in beraad genomen maar ik heb besloten om op zoek te gaan naar een 2e hands Nikon 70-210mm 4.0/5.6 D
leuke kwaliteit, FF, redelijk scherp tot einde en met een beetje geluk redelijk goedkoop te vinden. Ik hoop onder de €150 te slagen. Hij heeft wel AF maar weet niet of dat op mijn toestel ook werkt anders wordt het handmatig zoomen.
Die 300mm lenzen las ik toch te vaak over dat ze onscherper werden vanaf 200mm.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Dat is ook een prima lens. Maar het is wel een prime en geen zoom. Zooms kosten op die kwaliteit gewoon veel meer. Daar zit veel meer techniek in (alles moet bij het zoomen precies op elkaar afgestemd blijven).ErikRo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 01:32:
Ik zou mijn prime 50mm f1.8 toch geen flutlens willen noemen. [...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Wut? Handmatig scherpstellen op een telelens is wel het laatste wat je wil.. Dat is écht pittig. Vooral als je vogeltjes e.d. wilt fotograferen.ErikRo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 01:32:
Hij heeft wel AF maar weet niet of dat op mijn toestel ook werkt anders wordt het handmatig zoomen.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
werken, want ik neem aan dat er een AF motor in de body zit.
Je hebt gelijk. Ik dacht al hoe ga ik dat doen als je tegelijk je lens moet ondersteunen je hebt maar twee handen tenslotte. Af is noodzakelijk daarom goed af en toe je hersenspinsels te posten.link0007 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:08:
[...]
Wut? Handmatig scherpstellen op een telelens is wel het laatste wat je wil.. Dat is écht pittig. Vooral als je vogeltjes e.d. wilt fotograferen.
Ondertussen zit ik toch te denken om voor bovengenoemde Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD die kost €329 maar biedt ook beeldstabilisatie en deze wordt wel door mn software DXO ondersteund.
Nieuw of 2e hands mag ook dan is die nog goedkoper.
Wat denken jullie Tamron 70-300mm met beeldstabilisatie en meer zoom of toch een 2e hands Nikon 70-210mm 4.0/5.6 D zonder beeldstabilisatie?
Zoomen doe je bij een DSLR eigenlijk altijd handmatigHij heeft wel AF maar weet niet of dat op mijn toestel ook werkt anders wordt het handmatig zoomen.
Je kan prima ondersteunen en focussen tegelijk, maar dat is gewoon verdomd lastig met een lange lens. Niet omdat 'ie zo zwaar is, maar omdat de focus plain zo klein is. En met een klein, snel bewegend onderwerp kan je het al helemaal vergeten.Ik dacht al hoe ga ik dat doen als je tegelijk je lens moet ondersteunen je hebt maar twee handen tenslotte.
The devil is in the details.
Wat je wel hebt met de Tamron 70-300 VC etc.ErikRo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:03:
[...]
Je hebt gelijk. Ik dacht al hoe ga ik dat doen als je tegelijk je lens moet ondersteunen je hebt maar twee handen tenslotte. Af is noodzakelijk daarom goed af en toe je hersenspinsels te posten.
Ondertussen zit ik toch te denken om voor bovengenoemde Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD die kost €329 maar biedt ook beeldstabilisatie en deze wordt wel door mn software DXO ondersteund.
Nieuw of 2e hands mag ook dan is die nog goedkoper.
Wat denken jullie Tamron 70-300mm met beeldstabilisatie en meer zoom of toch een 2e hands Nikon 70-210mm 4.0/5.6 D zonder beeldstabilisatie?
- Bereik van 70-300 mm
- Beeldstabilisatie
- Een veelvuldig bejubelde prijs-waardeverhouding
- Misschien wat minder scherpte tussen 200 - 300 mmm
- Een 3d party lens waar altijd wel iemand iets op de QC of BQ heeft aan te merken
- Een bereik dat je op FF in de buurt van de ondergrens brengt van wat je nodig hebt om "vogeltjes en andere dieren te schieten"
- Geen bereik tussen 210-300 mm
- Geen beeldstabilisatie
- Goede scherpte tot 210 mm
- Een bereik waar je op FF niet echt van kunt profiteren om "vogeltjes en andere dieren te schieten"
- Een echte Nikon lens, die i.h.a goed wordt beoordeeld
- Een basisinvestering die wat lager uitpakt dan die voor een Tamron 70-300 VC
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Nikon heeft wel de naam zou ik beter voor de nikon kunnen gaan of zijn ze allebei even goed? Een nieuwe klinkt wel veiliger maar als de nikon stukken beter is hij is tenslotte nieuw flink duurder wil ik hem best overwegen.
1st Party merken zoals Nikon zijn gewoon duurder dan de 3rd party zoals tamron en sigma. Voordeel van tweedehands kopen is dat je dat het objectief bijna zonder verlies ook weer kan door verkopen mocht de lens toch niet je ding zijn
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Op de forums van DPReview wordt de Tamron zelfs beter beoordeeld dan de Nikon, dus houd die extra €170 in je zak en koop lekker voor €330 die Tamron, je gaat er erg tevreden mee zijn!
Als je nog €140 over hebt: Koop voor de gein een Walimex 500mm f/8.0. Lekker handmatig focussen, en het blijkt nog een best goede lens te zijn.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Ik kon ook weinig verschillen vinden in de reviews tussen beide, allebei goede lenzen.
[ Voor 16% gewijzigd door ErikRo op 25-02-2015 01:30 ]
Het zal op een DSLR alleen maar makkelijker zijn (grotere sensor) maar je blijft last houden van een donkere zoeker, onscherp beeld en belachelijke sluiter snelheden. MF hulpjes heb je ook gewoon op een DSLR, gewoon op je schermpje kijkenlink0007 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:20:
Zo'n Walimex 500mm f8 is zonde van het geld. Die lenzen vind je ook tweedehands voor een tientje met wat geluk (zoek: Beroflex 500mm f8). En IMHO zijn ze nagenoeg onbruikbaar. Zelfs op mijn E-M5 met handige focus-hulpjes én sensor-stabilisatie. Dat zal op een dSLR alleen maar nóg vervelender zijn. Een stilstaand object ermee fotograferen is al een pain-in-the-ass, ga na als je snel een bewegend vogeltje wilt vastleggen.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
[ Voor 99% gewijzigd door BlueTooth76 op 25-02-2015 21:15 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen