Zeelandnet wifi hotspot doorverlengen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:30
Hoi

Heb Zeelandnet en daar mee dus toegang tot de zeelandnet wifi hotspots.
Nu heb ik op mijn werk een smart tv staan, enkel LAN.
En ik heb D-Link DIR-505 repeater/wifi hotspot/AP.
En er zit een LAN aansluiting op dat ding.

Afijn, ik dat ding opstarten, inloggen en geprobeerd als extra hotspot in te stellen.
Dat doe ik met tablet.
Lastige is, in de te kiezen wifi netwerken komt niet mijn zeelandnet hotspot als keuze naar boven.
Enkel de wifi netwerken die iemand bij zijn eigen modem heeft

Kan ik uberhaubt dat zeelandnet ding doorverlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:27
Ben zelf niet bekend met de wifispots van zeelandnet, maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat ze hierbij gebruik maken van WPA2-enterprise met iets als EAP, dus inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Als ik zo even gauw naar de specs van de DIR-505 kijk wordt dit niet ondersteund, en zal er dus ook geen mogelijkheid zijn om het hotspot-netwerk te extenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jordje schreef op zondag 12 april 2015 @ 00:34:
Ben zelf niet bekend met de wifispots van zeelandnet, maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat ze hierbij gebruik maken van WPA2-enterprise met iets als EAP, dus inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Als ik zo even gauw naar de specs van de DIR-505 kijk wordt dit niet ondersteund, en zal er dus ook geen mogelijkheid zijn om het hotspot-netwerk te extenden.
Maar hij wordt zelfs niet gezien door de DIR. En dat zou toch wel moeten? Buiten dat feit om, als ik de DIR thuis gebruik als extender kan ik gewoon pw en ww invullen voor mijn eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:27
maartend schreef op zondag 12 april 2015 @ 03:01:
[...]

Maar hij wordt zelfs niet gezien door de DIR. En dat zou toch wel moeten?
Hoeft niet. De extender is anders zelf wel zo slim om niet-ondersteunde netwerken te verbergen.
maartend schreef op zondag 12 april 2015 @ 03:01:
[...]

Buiten dat feit om, als ik de DIR thuis gebruik als extender kan ik gewoon pw en ww invullen voor mijn eigen netwerk.
Bedoel je hiermee het SSID en netwerksleutel? Dat is namelijk niet hetzelfde als enterprise. Daarbij heb je een SSID met een persoonlijk accountnaam en wachtwoord.

Nogmaals, dit is puur gebaseerd op mijn ervaringen met UPC wifispots. Hierbij maak je verbinding met het netwerk en moet je vervolgens je upc-gebruikersnaam en een persoonlijk wachtwoord invullen. Ik ga er van uit dat dit bij zeelandnet niet veel anders zal werken.

[ Voor 16% gewijzigd door jordje op 12-04-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:13

Nox

Noxiuz

Leg eens uit wat je wilt doen dan want ik snap er helemaal niks van.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1