Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-05 22:04
Beste Tweakers,

2 avonden lang zit ik al te stoeien met mijn HTC One m7 (gsm) om een nieuwe ROM werkend te krijgen op het toestel. Ik begrijp persoonlijk niet helemaal wat ik fout doe of wat de reden is dat het niet lukt maar hier een korte beschrijving:

Na talloze pogingen om mijn toestel weer s-off te krijgen (devone, rumrunner en firewater) lukt het me op geen enkele manier om daadwerkelijk s-off te bereiken. Ik heb heel internet afgezocht en verschillende manieren getest maar de programma's lukt het niet, of ik krijg random error messages.

De laatste methode die ik heb getest is de manier via een Cyanogenmod 11 nightly en kernel. Het probleem is echter dat geen van beide custom recovery's het voor elkaar krijgt om CM11 daadwerkelijk te flashen. In beide gevallen krijg ik een foutmelding met betrekking tot het mounten van SD0. Dit is vreemd omdat CM10 zonder enige problemen geflashed kan worden.

Het installeren van ROMS als RevolutionHD of ViperOne geeft hetzelfde resultaat vanuit de aroma installer. Ik heb totaal geen idee meer waar ik moet zoeken of wat nu de exacte reden is dat het flashen niet wilt.

In het kort samengevat wat mijn doel is:

- S-OFF verkrijgen (daar ik vermoed dat dit het probleem deels veroorzaakt)
- Een android 5 ROM draaiend krijgen (bij voorkeur RevolutionHD)

Het lijkt simpel maar inmiddels is mijn toestel (wellicht door eigen toedoen) al 2 maal bijna gebricked en kon ik hem alleen herstellen via de HTC One Toolkit.

Zijn er meer mensen met deze klacht? Wat is jullie oplossing geweest?

Ik wil mijn tijd tot de Samsung Galaxy s6 nog even uitzitten met een normale ROM en niet de vrij outdated CM10 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schrijver
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-04 13:22
Heb je het toestel geunlocked via htcdev? En welke recovery gebruik je om de roms te instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
c.schrijver schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:58:
Heb je het toestel geunlocked via htcdev? En welke recovery gebruik je om de roms te instaleren?
Ja inderdaad unlocked via HTC dev en momenteel gebruik ik team win recovery.. Ook al clockworkmod gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schrijver
S-on betekend dat de recovery niet de boot partitie kan schrijven. Hiervoor zul je de boot.img uit de bijv. cyanogenmode zip vanaf je computer moeten flashen naar je telefoon.
  • Download de HTCsync als je deze nog niet had.
  • Download moet je de adb en fastboot bestanden hier
  • zet de telefoon in fastboot mode
  • voer het commandant fastboor flash boot (path naar de boot.img)
  • start de telefoon op in recovery mode en flash de cyanogenmod zip
Hierna zou de telefoon het met cyanogenmod of elke andere ROM moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
c.schrijver schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:14:
S-on betekend dat de recovery niet de boot partitie kan schrijven. Hiervoor zul je de boot.img uit de bijv. cyanogenmode zip vanaf je computer moeten flashen naar je telefoon.
  • Download de HTCsync als je deze nog niet had.
  • Download moet je de adb en fastboot bestanden hier
  • zet de telefoon in fastboot mode
  • voer het commandant fastboor flash boot (path naar de boot.img)
  • start de telefoon op in recovery mode en flash de cyanogenmod zip
Hierna zou de telefoon het met cyanogenmod of elke andere ROM moeten doen.
Is dat niet hetzelfde als een sideload doen? Als dat zo is dan werkt dat ook niet..

Edit: sorry na 2 maal lezen zie ik dat je iets anders bedoelde. Kun je me uitleggen waarom het wel lukt via adb dan? Lijkt me dat s-on dan toch nog steeds zit te dwarsbomen. Ik wil het gewoon uit hebben staan maar zelfs firewater werkt niet die specifiek voor hboot 1.57 gemaakt is..

[ Voor 14% gewijzigd door riyakuya op 17-02-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Als foutmelding bij Andoidrevolution krijg ik overigens tijdens de aroma installer :
>>> setting permissions
set_metadata_recursive: some changes failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Wederom hetzelfde probleem erna.

Ik heb precies gedaan zoals je had beschreven. Het schrijven van de boot.img ging prima zonder problemen. Vervolgens als ik opstart na de install duurt het HTC bootlogo langer dan normaal en vervolgens start het toestel overnieuw op en gaat automatisch naar recovery. Het rare is dat dit bij alle ROMS behalve CM10 gebeurd..

Care to explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schrijver
Misschien een stome vraag maar heb he de data gewist ervoor en erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
c.schrijver schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:29:
Misschien een stome vraag maar heb he de data gewist ervoor en erna?
Jawel, dat doe ik altijd. Maar inmiddels een nieuwe post gevonden. Ze adviseren een aangepaste kernel en dan nogmaals firewater.. schijnt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schrijver
Hopenlijk werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Helaas.. geen succes.
Er zijn nu naar mijn weten nog maar 2 mogelijkheden om uberhaupt s-off te verkrijgen:

1) sunshine kopen voor 25 dollar en hopen dat die wel werkt (wat geen optie is gezien het toestel me dat niet meer waard is)
2) een stock ROM installeren. Dit is zover ik heb gelezen niet mogelijk met mijn huidige custom firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schrijver
Kun je been link geven van de ROM die je nu draait en die je wil draaien. Dan kijk ik even naar het install script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
c.schrijver schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:44:
Kun je been link geven van de ROM die je nu draait en die je wil draaien. Dan kijk ik even naar het install script
Sorry voor de late reactie!

Ik draai nu Cyanogenmod (official) 10.1 stable .. dat is letterlijk de enige ROM die werkt.
Het liefst zou ik Android revolution 90 willen draaien.

Overal is echter die verdomde s-off nodig omdat radio anders niet geflashed kan worden.. en alle s-off tools werken alleen op een originele m7 rom. Die download ik nu in de hoop dat dat iets uit zal halen.

Verder moet ik ook een stock boot.img flashen volgens Sunshine.. klinkt een beetje tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Solved!

Ik heb het eindelijk voor elkaar om een Android 4.4 rom te installeren (ViperOne).

s-off nog steeds niet maar het is in ieder geval een Sense rom dus zou makkelijker mogelijk moeten zijn nu. Thanks voor de hulp Schrijver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schrijver
Dat is goed om te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425385

Hoe is het je gelukt dan? ik zit met hetzelfde probleem en draai nu

Hboot; 1.57
Cyanogenmod 12.1
TWRP (nieuwste)

Ik kan de system partitie niet schrijven, heb s-off nodig maar dit is niet mogelijk via Sunshine en ook op geen andere manier.

Wil een stabiele(re) rom gaan draaien dan cyanogenmod, maar kan niks anders installeren.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672411

Door een nieuwe firmware te flashen zoals wat ik ook heb gedaan 2 weken terug om naar een nieuwe stock Android te komen wat ik nodig had volgens rumrunner, heb ik een patch binnen gehaalt die de exploits heeft gedicht omtrend het behalen van s-off. Mensen die nu genoodzaakt zijn om sunshine te gebruiken hebben dit zelfde update doorgaan en op een of andere manier de patch binnen gekregen. Dit is niet te vermijden met het flashen van een nieuwe firmware. Ik raad dan ook aan mocht je s-off willen, de stock firmware te zoeken, oftewel RUU, DIE MATCHT MET JE HUIDIGE ANDROID VERSIE, en deze te gebruiken om met sunshine s-off te te verkrijgen. GEBRUIK DAARNA NOOIT MEER EEN RUU EXE OM JE FIRMWARE TE UPDATEN MAAR ZOEK ALTERNATIEVE WEGEN OM TE VOORKOMEN DAT JE WEER S-ON GAAT!!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Bij vragen help ik graag.

Groeten,

Justin
Pagina: 1