video bewerking pc voor pa

Pagina: 1
Acties:

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-03 21:00
mijn vader wilt zijn pc van ongeveer 7 jaar gaan vervangen omdat het vooral met renderen van films traag gaat en vaak vast loopt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk video bewerken met Magix, deze wordt elk jaar vervangen voor een nieuwere versie.
voor de rest wordt er niks bijzonders mee gedaan.
hij gaat niet overclocken of gamen. Wel mag hij stil zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik denk dat 800 euro voor de onderdelen genoeg zou moeten zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
hij is al reeds in bezit van een samsung evo 830 van 250 gig. Denk dat deze prima is voor zn besturingssysteem.
Deze is ongeveer een jaar oud.
2 harde schijven van 1 jaar oud, puur voor opslag video ( die worden wekelijks gesynct met zn nas).
Voor de rest een kast van coolermaster (midi tower, weet het model niet). En twee dvd spelers van samsung.
Hij is ook al reeds in bezit van windows 8.1 en een 27 inch scherm van dell.
Voor de rest wilde ik alles in de kast vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik wilde een ssd voor zn besturings systeem. Een ssd van 512 voor puur video materiaal waar hij mee aan het werk gaat. Het gaat om 1080P materiaal met 5.1 geluid en geschoten op een hogere bitrate.
De nieuwe schijf is voor het opslag van zn foto`s, downloads etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heeft wel de voorkeur, omdat we daar gewoon goede ervaring mee hebben. Nvidia wordt bij meeste video bewerkings programma`s beter ondersteunt dan amd.

Ga je overklokken?
nope ;)

ik had voor nu dit opgesteld,hoor graag hoe en wat.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 199,85€ 199,85
1Asus B85M-G (C2)€ 62,95€ 62,95
1MSI GeForce GT 740 2GB GDDR5€ 92,95€ 92,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,95€ 75,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix Smart Tracer BLT2CP8G3D1608DT2TXOBCEU€ 112,76€ 112,76
1Seasonic S12G 450W€ 65,95€ 65,95
1Crucial MX100 512GB€ 186,95€ 186,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 824,31

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Ik durf niet te zeggen hoeveel invloed de videokaart met dat programma heeft. En of hypertreading nog nut heeft, weet je dit zelf?

Opzet is vrij goed. Op één ding na, die videokaart :p. Je kan beter een R9 270(x) videokaart nemen.

我的名字是Mirno

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hoi,

Is een xeon of i7 niet wat fijner voor videobewerking?? Ik weet het eerlijk gezegd niet zo, maar ik denk wel dat je de videokaart weg kan laten en een 256gb ssd, of gaan al je programma's op die andere ssd, anders kun je daar ook nog projecten op zetten. De voeding is top en je moederbord ook.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• roundlet
nvidia wordt beter ondersteund dan amd. Daarom die keuze.
Ik weet zelf niet of een i5 een meer waarde heeft. Hij werkt nu nog met een core 2 quad ;)
De huidige software die hij gebruikt is juist voor meerdere core`s ontwikkeld of daar echt hypertrading wordt gebruikt durf ik niet te zeggen.

De 512gb ssd is denk ik een must puur voor de video bewerking. Hij werkt vaak aan meerdere projecten gelijk. Waardoor geheugen erg hard gaat.

• pwillemske
  • Niet online
roundlet schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:38:
nvidia wordt beter ondersteund dan amd. Daarom die keuze.
Ik weet zelf niet of een i5 een meer waarde heeft. Hij werkt nu nog met een core 2 quad ;)
De huidige software die hij gebruikt is juist voor meerdere core`s ontwikkeld of daar echt hypertrading wordt gebruikt durf ik niet te zeggen.

De 512gb ssd is denk ik een must puur voor de video bewerking. Hij werkt vaak aan meerdere projecten gelijk. Waardoor geheugen erg hard gaat.
Ik zou een i7 nemen, vooral als je gaat renderen. Je videokaart kun je weglaten en kijken hoe het gaat met de onboard graphics. Verder ziet het er goed uit!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik vraag me af of het een beetje hobbyen is of echt serieus werk waar hij meerdere uren per week mee bezig is? Ik denk namelijk dat het handiger is de i5 te houden met een gt 750 (ti) en de cpu koeler te laten vallen.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38

Tribits

Onkruid vergaat niet

Videokaartjes als de GT740 zijn eigenlijk hun geld zelden waard, relatief duur, weinig meerwaarde ten opzichte van de GPU in de processor. Op zich gaat de meeste video editing software wel goed om met multicore processoren maar een i7 lijkt me toch wat overkill. Verder helaas weinig te vinden over de requirements voor Magix behalve wat algemene kreten als quad core en dedicated video card. Als het budget er is zou je een i7-4790k kunnen overwegen maar ik denk zelf dat een i5 al voldoende is. Videokaartje zou ik even weglaten, kan je er later toch zo bijprikken als het nodig is. Neem dan bijvoorbeeld een kaart op basis van de 260x of GTX750Ti. Verder gebruikt alles wat goed multithreaded is ook hyperthreading, de software ziet het verschil niet tussen echte en virtuele cores.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• roundlet
Tribits schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:40:
Videokaartjes als de GT740 zijn eigenlijk hun geld zelden waard, relatief duur, weinig meerwaarde ten opzichte van de GPU in de processor. Op zich gaat de meeste video editing software wel goed om met multicore processoren maar een i7 lijkt me toch wat overkill. Verder helaas weinig te vinden over de requirements voor Magix behalve wat algemene kreten als quad core en dedicated video card. Als het budget er is zou je een i7-4790k kunnen overwegen maar ik denk zelf dat een i5 al voldoende is. Videokaartje zou ik even weglaten, kan je er later toch zo bijprikken als het nodig is. Neem dan bijvoorbeeld een kaart op basis van de 260x of GTX750Ti. Verder gebruikt alles wat goed multithreaded is ook hyperthreading, de software ziet het verschil niet.
wat een snel en goed advies, iedereen alvast bedankt.

ik zelf denk dat een i7 wel overkil zal zijn, zal eens naar prijs verschil kijken.
Zie nu dat zijn gtx 8800 wel belast wordt met renderen van films (ongeveer 70%).

• roundlet
lllustrious schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:40:
Ik vraag me af of het een beetje hobbyen is of echt serieus werk waar hij meerdere uren per week mee bezig is? Ik denk namelijk dat het handiger is de i5 te houden met een gt 750 (ti) en de cpu koeler te laten vallen.
hij doet het meerdere uren per week, wel als hobby. Maar zn huidige pc is 7 jaar oud. Ik verwacht dat hij nu weer zolang er mee door werkt. Dus wat power mag hij wel hebben voor de toekomst.

• pwillemske
  • Niet online
Als een i7 overkill is, dan is er nog de xeon, 260 euro voor i7 power. Je zou eventueel de videokaart nog mee kunnen nemen...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• roundlet
pwillemske schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:44:
Als een i7 overkill is, dan is er nog de xeon, 260 euro voor i7 power. Je zou eventueel de videokaart nog mee kunnen nemen...
ik ben niet echt bekend met xeon, dacht dat altijd server toepassingen was.
Nee zn kaart wil ik niet mee nemen, die verbruikt zoveel energie.

• pwillemske
  • Niet online
roundlet schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:45:
[...]

ik ben niet echt bekend met xeon, dacht dat altijd server toepassingen was.
Nee zn kaart wil ik niet mee nemen, die verbruikt zoveel energie.
Een xeon is in feite een i7 zonder ingebouwde gpu. Ze zijn inderdaad voor server toepassingen bedoeld, maar doen het ook goed in de consumenten wereld ;) Maar als je zn kaart niet wil meenemen gaat die xeon helaas niet door (of zijn er xeon's met ingebouwde gpu??)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De vraag is vooral of magix goed kan omgaan met hyperthreading en of het speciaal CUDA nodig heeft of niet.

Welk Magix programma is het precies? (want je hebt er een zootje)

specs

• lllustrious
  • Niet online
Als ik het zo bekijk, kan je hier ook wel mee door:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,90€ 179,90
1ASRock B85M Pro4€ 59,95€ 59,95
1EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB Superclocked€ 135,50€ 135,50
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,95€ 75,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 60,95€ 60,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial MX100 256GB€ 96,50€ 96,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 639,70

i5 en normaal plankje, 8gb ram en de gt 750 ti. Het zal waarschijnlijk gewoon vloeiend zijn, het programma lijkt niet heel zwaar en scheelt je €100,-

[ Voor 4% gewijzigd door lllustrious op 16-02-2015 21:02 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bij bovenstaande setup zou ik nog de 300W voeding nemen, bespaard weer 10 euro :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Mocht het niet mogelijk zijn te achterhalen of die Magix applicatie goed overweg kan met multicore processoren dan is het misschien een idee om te kijken of de huidige core 2 quad inderdaad volledig belast wordt bij het bewerken van video. Kan je makkelijk zien in het taakbeheer prestatie tabje. Als de totale belasting op een quad core ergens rond de 25 procent blijft steken weet je eigenlijk al genoeg, dat is typisch een teken dat de applicatie voornamelijk single threaded is. Als alle vier cores volledig belast worden dan zal dat ook het geval zijn bij een i7 met hyperthreading (alleen wat korter).

• lllustrious
  • Niet online
MK1998NL schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:00:
Bij bovenstaande setup zou ik nog de 300W voeding nemen, bespaard weer 10 euro :)
Geen idee waarom die 400w erin zat, meteen geëdit.

• roundlet
Heb de vraag naar magix uitgezet of een grafische kaart veel gebruikt voor het renderen van een film. Ook wil ik van de week t zwlf nog even na kijken met afterburner.
Kan iemand mij vertellen wat xeon voor voordelen heeft tenop zichten van een i7. Denk dan aan een xeon in combi met een gtx750 of een i7.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:05
Het voordeel van een xeon is dat hij niet zo duur is als een i7. Het voordeel van een xeon boven een i5 is dat hij HT heeft, dat door programma's gezien wordt als extra cores/threads. Daar heb je (pas) wat aan als het programma wat je gebruikt overweg kan met 8 threads. Als dit laatste het geval is zal de xeon dus sneller kunnen zijn dan de i5.

[ Voor 12% gewijzigd door Philpend op 17-02-2015 13:58 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is niet zo zeer om kunnen gaan met 8 threads, HT / virtuele cores zijn geen echte cores en het ligt dus aan de berekeningen of ze gebruikt kunnen worden. Zo heb je software die prima met 8 cores kan werken, maar dan wel echte, en dus niks doet met HT. Maar over het algemeen is het encoden van veel formaten goed gethread en maakt het gebruik van HT..

specs

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Heb je daar voorbeelden van? Ik kan me er namelijk niet zoveel bij indenken, voor software is er geen verschil tussen echte en virtuele cores dus moet je al aardig wat moeite doen om te voorkomen dat hyperthreading gebruikt wordt. Het belangrijkste probleem met hyperthreading is volgens mij dat het niet gegarandeerd prestatiewinst oplevert en dan met name in systemen met meerdere multicore processoren. Dan zijn er zoveel threads dat de rest van je systeem resources een bottleneck gaan vormen en het parallel laten lopen van meer threads geen vooruitgang is.

Pagina: 1