Is dit een goede computer voor het geld?

Pagina: 1
Acties:

• Maximiliaan0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10-2025
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gta v spelen, internetten en office gewoon de dagelijkse dingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 500a600 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een goede videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb er niet zoveel verstand van dux merken zeggen mij vrij weinig

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee, groot klrin maakt niet uit voor mij

Ga je overklokken?
misschien later

Hey geachte forum leden.

Ik heb een klein vraagje en dat is ik wil namelijk een game pc gaan kopen, mijn budget dat ik eraan wil gaan uitgeven is max €550/600. (Ben niet zo fanatieke speler wil gewoon soms een spelletje kunnen spelen zoals gta v die uitkomt)

Nu heb ik deze computer gezien maar zelf heb ik er nog niet zo super veel verstand van.
[url]http:// www.tvdlcomputers.nl/Gamer%20GTX960[/url]

Is dit een goede computer voor het geld of kan je betere kant en klare computers kopen voor dat geld?

Zoja graag een link ervan.

Alvast bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door Maximiliaan0 op 16-02-2015 19:22 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38

Tribits

Onkruid vergaat niet

Even los van het feit dat het de bedoeling is dat je zelf met een lijstje komt is het weer eens het bekende verhaal met 'kant en klare' systemen. Ze hebben eigenlijk nooit de samenstelling waar je naar op zoek bent en zijn ongemerkt vaak ook relatief duur voor wat ze bieden. Specifiek in dit geval een videokaart die niet echt een aanrader is (to put it mildly), een te grote voeding van onbekende kwaliteit, een weinig populaire processor en geen SSD. Je kan er best een aardig spelletje op spelen maar je kan wat beters krijgen voor je geld, hoewel je met dit budget dan ook weer niet de ultieme game bak samen kan stellen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
Met dit budget kun je het beste voor een tweedehands CPU en een tweedehands GPU kiezen. Dan krijg je meer waar voor je geld. Een tweedehands Intel Core i5 van de vorige generatie. En een tweedehands R9 290 GPU, of een tweedehands R9 280X GPU.

• Maximiliaan0
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter zelf een computer samenstellen?
ik zit dan wel met een probleempje dat ik het zelf niet kan monteren.

• Maximiliaan0
dusty-2011 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:13:
Met dit budget kun je het beste voor een tweedehands CPU en een tweedehands GPU kiezen. Dan krijg je meer waar voor je geld. Een tweedehands Intel Core i5 van de vorige generatie. En een tweedehands R9 290 GPU, of een tweedehands R9 280X GPU.
2ehands gaat hem niet worden want ik vorder de BTW terug op 2ehands zit al geen BTW. (Meestal dan) of het moet een winkel zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Maximiliaan0 op 16-02-2015 20:15 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Maximiliaan0 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:15:
[...]

2ehands gaat hem niet worden want ik vorder de BTW terug op 2ehands zit al geen BTW. (Meestal dan) of het moet een winkel zijn
Ehm.

Maar wat als tweedehands nog steeds goedkoper is, ook al krijg je de BTW niet terug?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Als ik het zo even nareken komt de prijs van die PC bijna gelijk met de som van de onderdelen. Samen met het gegeven dat die prijs ongeveer ook het maximum budget is zorgt dat er voor dat er weinig speelruimte is voor een SSD en een CPU cooler, beide toch wel vrij essentieel. Als 2e hands geen optie is dan is een R9 280 als videokaart de enige optie om het met SSD nog binnen budget te krijgen. Als die 600 euro ex btw is dan zijn de mogelijkheden natuurlijk wat ruimer.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
Kerel, je hebt toch wel een paar andere topics doorgelezen voordat je je eigen opende? Als je hulp wilt, moet je duidelijk zijn.

Ik zal beginnen: Nee, dit is geen goede computer voor dit geld. Klaar, einde topic (want als je niet zelf met meer komt kunnen wij je niet helpen).

Mocht je ook interesse in een andere pc dan kant en klaar, pas dan je beginpost aan en kom met alle informatie de je maar kunt bedenken en die je ook in andere topics ziet: budget (incl of excl, btw - want 500/600 excl daar valt best wat voor te maken), doel, eisen, etc.

• Maximiliaan0
Oke sorry dat ik dan niet duidelijk was blijkbaar.
ik zoek gewoon een leuke pc om gta v, battlefield 4 tespelen.
Ook wil ik office gebruiken en internetten.

Mijn budget is ongeveer rond de 550 euro INCL. Btw 2ehands kan ook een optie zijn als het dan scheelt.

Hopelijk ben ik nu duidelijker geweest.

Waar moet ik dan wezen om voor dat geld een leuke pc tekopen?

Of is deze een leuke pc voor dat geld?

V&A aangeboden: Zelfbouw PC met R9 280x, XFX 1250W Gold voeding, HAF X

[ Voor 31% gewijzigd door Maximiliaan0 op 16-02-2015 20:29 ]

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
Heel kort: NEE!!

Nee, dat is geen leuke PC. Er zit een Pentium processor in, daar wil je niet op gamen. Er zijn nu al spellen die helemaal niet kunnen werken op een Pentium en dat zullen er steeds meer worden.

Van Intel wil je echt op z'n minst een Intel Core i3 processor voor gaming. Die heeft 4 threads wat een noodzaak is voor de nieuwste spellen. Maar het is sterk aanbevolen om een Intel Core i5 processor aan te schaffen. Die heeft 4 echte cores en is de ideale processor voor gaming.

Omdat een nieuwe i5 prijzig is raadde ik dus tweedehands aan.

Verder, de mensen willen dat je zelf een lijstje samenstelt. Zoek wat onderdelen uit, maak een lijstje getiteld "Mijn nieuwe PC", en dan zul je hulp krijgen.

• Maximiliaan0
dusty-2011 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:59:
[...]

Heel kort: NEE!!

Nee, dat is geen leuke PC. Er zit een Pentium processor in, daar wil je niet op gamen. Er zijn nu al spellen die helemaal niet kunnen werken op een Pentium en dat zullen er steeds meer worden.

Van Intel wil je echt op z'n minst een Intel Core i3 processor voor gaming. Die heeft 4 threads wat een noodzaak is voor de nieuwste spellen. Maar het is sterk aanbevolen om een Intel Core i5 processor aan te schaffen. Die heeft 4 echte cores en is de ideale processor voor gaming.

Omdat een nieuwe i5 prijzig is raadde ik dus tweedehands aan.

Verder, de mensen willen dat je zelf een lijstje samenstelt. Zoek wat onderdelen uit, maak een lijstje getiteld "Mijn nieuwe PC", en dan zul je hulp krijgen.
Oke bedankt ik zal een lijstje gaan maken alleen als ik een lijstje heb gemaakt en de onderdelen bestel door wie kan ik het laten monteren?

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-03 22:41
Dat kunnen veel webshops wel. Kijk, dit is zomaar een willekeurig voorbeeld van de laatste webshop waar ik toevallig iets besteld heb: http://azerty.nl/0-255-7517/azerty-pc-montage.html
Dus dan moet je gewoon alles bij 1 winkel bestellen die ook assemblage als 'product' verkoopt.

Alternatief is zelf doen of met iemand die je kent.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

En daarnaast kan je ook via V&A proberen voor een schappelijk bedrag iemand te vinden die je wil helpen met het assembleren van je nieuwe systeem. Maar zelfs als je de assemblage door een web shop laat doen is het altijd nog beter dan een systeem kopen dat niet aan je wensen en eisen voldoet.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:07
Tsja, als TS een kant en klaar systeem ook best 2e hands wil kopen dan lijkt me dit toch een aardig gebalanceerd systeempje :

V&A aangeboden: Te koop: Game-pc i3570k + asrock z77 + 7870xt + 8gb

Voor dat geld kun je hem zelf niet bouwen en je houdt nog geld over voor eventuele vervanging van componenten.

En met de i5 en de 7870XT speel je alle huidge spellen makkelijk op high/ultra. Eigenlijk een erg mooi syteem voor deze vraagprijs.

[ Voor 14% gewijzigd door Baloes op 17-02-2015 00:42 ]

• Maximiliaan0
Ik heb mijn keuze al gemaakt het wordt een 2ehands computer i5 3570k met de 7870xt videokaart.
Hopelijk ga ik hier veel plezier aan krijgen!

Kan close lijkt mij iedereen bedankt.
Pagina: 1