pc defect, groene strepen op scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman1989
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-10-2023
Hallo tweakers,

Mijn pc werkt sinds een tijdje niet meer en ik hoop dat jullie mij kunnenhelpen met het uitvogelen welk onderdeel kapot is.

Ik had al een tijdje dat mijn pc af en toe uitviel en er een blauw scherm kwam met een of andere 'dump error'. Ik kan dit niet zo snel nog een keer produceren dus meer info kan ik daar niet over geven. Ik had deze crash genegeerd wat misschien een beetje dom is. Na een zo'n crash deed mijn pc het niet meer. Herstel e.d. geprobeerd maar geen succes.

Na windows 7 geherinstalleerd te hebben kan ik hem alleen in veilige modus opstarten. Op meerdere plaatsen op het scherm zijn groene strepen te zien (ook bij het opstarten bij scherm van het moederbord). Ook zijn er meerdere grafische bugs(artefacts?) te zien, ook in veilige modus.

Ik denk zelf dat de videokaart het begeven heeft. Er zat ook redelijk donker stof op toen ik hem eruit haalde en hem iets grondiger schoon ging maken dan normaal.

Als ik windows in normal mode opstart crasht hij met blauw scherm en zegt iets van attempting to reset display driver.

Ik wil nu dus nieuwe onderdelen halen maar ik wil graag zeker weten of het mijn videokaart is.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Alvast bedankt!.

Gr Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat het je videokaart is. Die vervangen door een andere zal waarschijnlijk het probleem wel verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Wat jij hierboven noemt is voor mij genoeg om te zeggen dat het je videokaart is.
Je zou dit kunnen checken om de videokaart eruit te halen en op de interne graphics je scherm aan te sluiten en zo te checken of je videokaart het probleem is.

En TERW_Dan is weer sneller ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Koninkje op 26-02-2015 10:49 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman1989
Ik heb helaas geen kabel om de gpu van het moederbord aan te sluiten.

Maar in ieder geval bedankt voor desnelle reacties.Heeft een van jullie nog suggesties voor een kaartje van 250 euro?

Zat zelf te denken aan een r290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat is ook weer afhankelijk van de rest van je systeem...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 17:47
Om nou gelijk een € 250 videokaart erin te zetten is wel een beetje naïef, ik zou eerst even testen met andere videokaart. Is je beeldscherm wel gewoon goed? Omdat je het over groene strepen hebt.

Probeer eerst is een andere videokaart en als dat niet goed werkt verder kijken. Je weet nooit 100% zeker zonder het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:51

TommieW

Numa numa.

jannick63 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:00:
Om nou gelijk een € 250 videokaart erin te zetten is wel een beetje naïef, ik zou eerst even testen met andere videokaart. Is je beeldscherm wel gewoon goed? Omdat je het over groene strepen hebt.

Probeer eerst is een andere videokaart en als dat niet goed werkt verder kijken. Je weet nooit 100% zeker zonder het te testen.
Als je het bij een fatsoenlijke winkel koopt, kan je het kaartje toch terug sturen als de nieuwe kaart de oplossing niet is.

Een paar dagen geleden had ik hetzelfde probleem. Na iets meer dan tweeënhalf jaar dienst te hebben gedaan hield mijn HD6870 er mee op. Het vervangen van de kaart loste het voor mij op.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:49

Esumontere

Floep, banaan.

Wat heb je voor systeem nu? Dan kunnen we op basis daarvan een nieuwe gpu aanraden. Het heeft namelijk heel weinig zin om bijvoorbeeld in een pc met een ouwe Core2Duo een R9 290 te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Esumontere schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:05:
Wat heb je voor systeem nu? Dan kunnen we op basis daarvan een nieuwe gpu aanraden. Het heeft namelijk heel weinig zin om bijvoorbeeld in een pc met een ouwe Core2Duo een R9 290 te prikken.
Kan best zolang je maar Mantle games speelt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman1989
Mijn moederbord is heel slecht, die gaat vervangen worden met de videokaart samen.
Ik heb een intel 2500k erin zitten en 8gb dual channel ram (zou niet weten welk merk).

Ik had toevallig ook een hd6870, is me erg goed bevallen voor de wat hij gekost heeft.
Helaas kan ik mijn wishlist niet posten omdat ik op mijn telefoon moet reageren :/

Als iemand tijd over heeft mag hij deze best bekijken en wat op- of aanmerken (graag zelfs).
De monitor is niet defect aangezien alles behalve mijn pc het er op doet, het zijn ook niet alleen groene strepen, meerdere artefacts zijn ook te zien bij opstarten van windows/in windows.
Pagina: 1