Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Ik heb laatst een Corsair H100i gekocht. Echter heb ik al op verschillende fora klachten gezien van een lekkende tubing of radiator. Ik heb hem nu geïnstalleerd op mijn Intel-socket 1155. Maar ik wil nu ook zeker zijn dat hij nooit - ik weet dat dit niet 100 % zeker kan - lekt.

Ik had gedacht om zip-ties (spanbantjes) - ik weet niet hoe dat in het algemeen Nederlands is - rond de sluitingen te doen. Nu is mijn vraag of dit een goed idee is en wat jullie ervaring met de H100i is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik heb een h105 gekocht om de reden die jij hierboven noemt.
Zipties kun je gebruiken, staat wel ghetto, maar het kan. Sommige custom watercooling bouwers gebruiken zip-ties ipv fittingen, het is dus mogelijk.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Bedankt Koninkje voor je reactie! Had ik dan ook beter de H105 gekozen? Ik dacht dat de H100i nieuwer en beter was - ik heb niet echt goed opzoekingswerk gedaan blijkbaar :) - dan de H105.

Het uitzicht speelt niet zo'n super grote rol, want de kast is volledig dicht. En zip-ties zijn zwart van kleur evenals de tubing die gebruikt wordt op de H100i.

EDIT: Ik bedenk me net dat een reden waarom ik voor de H100i koos en niet voor de H105 is dat de H105 dikker en/of groter zou zijn. Ik wist niet of deze wel in mijn kast past (CM 690 II ADVANCED). Veder lees ik inderdaad dat de H105 beter zou zijn qua lekkages. Zal ik mijn H100i terugsturen en voor de H105 gaan?

[ Voor 30% gewijzigd door Qlii256 op 16-02-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Ik heb de 105 voor de looks en de dikkere radiator, tja ik heb werkelijk geen idee. Ik zou de H100i gewoon gebruiken als hij niet lekt, mocht je hem terug kunnen sturen dan zou ik dat doen, dan krijg je een "nieuwere" AIO cooler :)

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Qlii256 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:48:
Bedankt Koninkje voor je reactie! Had ik dan ook beter de H105 gekozen? Ik dacht dat de H100i nieuwer en beter was - ik heb niet echt goed opzoekingswerk gedaan blijkbaar :) - dan de H105.

Het uitzicht speelt niet zo'n super grote rol, want de kast is volledig dicht. En zip-ties zijn zwart van kleur evenals de tubing die gebruikt wordt op de H100i.
Gaat helemaal nergens meer over bij Corsair.

Ze hebben momenteel de:

280mm
H110
H110i GT

240mm
H105
H100i GTX
H100i

De verschillen?
Volgens reviews is de H105 beter dan zowel de H110 en de H100i, want de radiator is dikker.

De H110i GT is een H110 met de pomp van een H100i. Dus ietsje stiller.

De H110i GT wordt gemaakt door CoolIT, en heeft een metalen backplate.
De H100i GTX wordt gemaakt door Asetek en heeft een plastic backplate.

Praktisch verschil: Nul. Ze zijn allemaal waarschijnlijk standaard te luidruchtig en het maakt nauwelijks iets uit of je CPU nu 68 of 70 graden wordt...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Als je de H105 met Quiet SP120 doet, dan is hij enorm stil. Onhoorbaar, behalve als je je oor op de ventilatoren duwt en er uit ziet als Vincent van Gogh.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

en voor de helft van het geld heb je een koeler die minimaal even stil is, en nauwelijks warmer, zoals de pricewatch: Thermalright Silver Arrow SB-E of de, momenteel wat schaarse, pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power

Nu met gratis:
Geen gezeur met lucht in de pomp
Lekkende rads/slangen.
Slijtende pompen

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Maar

Nu met gratis lelijke looks in je kast!
De perfecte kleur in je kleuren themed build! (goud!)

[ Voor 4% gewijzigd door Koninkje op 16-02-2015 20:09 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Koninkje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:01:
Als je de H105 met Quiet SP120 doet, dan is hij enorm stil. Onhoorbaar, behalve als je je oor op de ventilatoren duwt en er uit ziet als Vincent van Gogh.
Dan komt de prijs helaas wel al snel op 150 euro voor een koeler...

Want die fraaie fans zijn ook niet goedkoop. En die mogen ze er best standaard op monteren!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Looks zijn nog steeds 100% persoonlijk, ik vind een dikke luchtkoeler veel mooier dan een waterkoeler [aait zijn Macho] Zeker de Silver Arrow vind ik echt een sexy ding.

De TR's hebben idd wat vreemde kleuren soms, net als Noctua, maar Phanteks heeft van zijn superkoeler meerdere kleuren, zwart, wit, rood en nog wat dingen. Dus tenzij je kleur naar keuze Hello Kitty Roze is, is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Jeroenneman schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:10:
[...]

Dan komt de prijs helaas wel al snel op 150 euro voor een koeler...

Want die fraaie fans zijn ook niet goedkoop. En die mogen ze er best standaard op monteren!
Dat is waar, je betaalt wel flink ja.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jeroenneman je kan natuurlijk ook enigszins overdrijven, als is het wel bizar dat Corsair zoveel verschillende modellen heeft.

Ik heb hier de H110 en de nieuwe H110i GT liggen. De h110i GT is echt een enorme verbetering; de radiator is vernieuwd, de pomp draait op variabele snelheid, de slangen zijn zeer strak gesleeved en hij is inderdaad door CoolIT geproduceerd. Verder is de pomp volledig vernieuwd en niet van de H100i overgenomen.

Net als bij elke andere AIO cooler zijn de stock fans inderdaad weinig soeps. Op quiet mode is het volledig stil, maar ga je naar 50% RPM dan is het bij elke AIO cooler om te janken. Bij mijn NZXT Kraken X41 en X61 waren de fans vanaf 35% fanspeed al luid hoorbaar. Deze heb ik overigens RMA gestuurd door ratelende pompen. Maar ik erger me wel kapot aan álle AIO fabrikanten dat ze voor een watercooler van 130 euro geen fatsoenlijke fans kunnen maken. Goedkope meuk fans die vanaf 40% RPM al straalmotoren zijn.

Vas de suggesties die je doet zien er echt niet uit in een case met window; een gigantisch blok op je moederbord. Die koelers hebben overigens ook slechts 2 jaar garantie, al valt dat met die prijzen ook wel te verwachten. Verder heb ik met geen enkele waterkoel set last gehad van lucht in de pomp, lekkende slangen of een snel slijtende pomp. Ze gaan stukken langer mee dan luchtkoelers. Je betaalt er helaas wel de hoofdprijs voor icm twee alternatieve fans. Je moet helaas diep in de buidel tasten om zo'n lelijke luchtkoeler te vermijden, al heeft Cooler Master wel wat leuke goedkope AIO setjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

stin00 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:12:
Jeroenneman je kan natuurlijk ook enigszins overdrijven, als is het wel bizar dat Corsair zoveel verschillende modellen heeft.

Ik heb hier de H110 en de nieuwe H110i GT liggen. De h110i GT is echt een enorme verbetering; de radiator is vernieuwd, de pomp draait op variabele snelheid, de slangen zijn zeer strak gesleeved en hij is inderdaad door CoolIT geproduceerd. Verder is de pomp volledig vernieuwd en niet van de H100i overgenomen.

Net als bij elke andere AIO cooler zijn de stock fans inderdaad weinig soeps. Op quiet mode is het volledig stil, maar ga je naar 50% RPM dan is het bij elke AIO cooler om te janken. Bij mijn NZXT Kraken X41 en X61 waren de fans vanaf 35% fanspeed al luid hoorbaar. Deze heb ik overigens RMA gestuurd door ratelende pompen. Maar ik erger me wel kapot aan álle AIO fabrikanten dat ze voor een watercooler van 130 euro geen fatsoenlijke fans kunnen maken. Goedkope meuk fans die vanaf 40% RPM al straalmotoren zijn.

Vas de suggesties die je doet zien er echt niet uit in een case met window; een gigantisch blok op je moederbord. Die koelers hebben overigens ook slechts 2 jaar garantie, al valt dat met die prijzen ook wel te verwachten. Verder heb ik met geen enkele waterkoel set last gehad van lucht in de pomp, lekkende slangen of een snel slijtende pomp. Ze gaan stukken langer mee dan luchtkoelers. Je betaalt er helaas wel de hoofdprijs voor icm twee alternatieve fans. Je moet helaas diep in de buidel tasten om zo'n lelijke luchtkoeler te vermijden, al heeft Cooler Master wel wat leuke goedkope AIO setjes!
Wat is er overdreven aan?
Het is gewoon een exacte opsomming van de modellen die Corsair nu levert. Als de i GT versie echt zoveel beter is, schrap die oude modellen dan van je site als fabrikant!

Ik had inderdaad gehoopt dat ze na dik 3 jaar, nu toch eindelijk eens fatsoenlijke fans gingen bundelen, maar helaas...

Trouwens, over het uiterlijk. Persoonlijk zijn er zat smalle luchtkoelers (bijv de Scythe Kotetsu) die toch zeer goed koelen, maar wel mooi zwart zijn gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nogmaals, sinds wanneer zijn looks niet meer persoonlijk? Er zijn zat mensen die die dingen kopen omdat ze zoooo goed zouden zijn vergeleken met luchtkoelers, wat simpelweg niet waar is, en je betaald alsnog 2x zoveel, tel uit je verlies!

Garantie zegt niks over kwaliteit, de fans van degelijke luchtkoelers zijn gewoon erg goed, met goede kwaliteit lagers. En verder valt er weinig spontaan stuk te gaan aan een luchtkoeler. Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van loslatende vinnen of lekkende heatpipes.

En waarom zouden waterkoelers langer mee moeten gaan? slijten de fans minder hard? Nee. Je hebt juist een extra slijtagepunt in de vorm van de pomp, en over lekkende rads, lekkende slangen, snel slijtende pompen en lucht in de pomp kun je alleen al op tweakers een mooie stapel topics vinden. Ik zou ze juist daardoor een stuk onbetrouwbaarder noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Koninkje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:01:
Op hoeveel RPM draaien die dingen? 800? Ik weet niet wat jij onder onhoorbaar verstaat maar als er iets luidruchtig is zijn het die fans wel.

Ik had ze op 450rpm draaien op mijn h80i en nog hoorde ik die krengen duidelijk. Zo'n raar gepiep komt daar vanaf.

In ieder geval, ik vind mijn h80i echt niet stil. Dan zal een h100i niet veel stiller zijn. Nu draait er een Antec Tri-speed fans van mijn Antec 900 kast op en die hoor ik "nauwelijks".

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

De Quiet editions? Lijkt me sterk, ik draai ze op 400 RPM en ze zijn onhoorbaar.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Dus mijn H100i is een miskoop? Bedankt voor de reacties allemaal! Het blijft een 'lastig' onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Qlii256 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:43:
Dus mijn H100i is een miskoop? Bedankt voor de reacties allemaal! Het blijft een 'lastig' onderwerp.
Miskoop wil ik niet zeggen, er is gewoonweg beter spul verkrijgbaar. Hij koelt prima hoor, zorg wel even dat je de juiste fans koopt, mocht je die willen aanschaffen.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat zijn nu DE fans om los te kopen voor dit soort AIO koelers? Ik heb laatst een Noctua op een goedkope AIO gezet, met succes, maar die kost wel wat..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik heb de H100i gekocht samen met een duo-pack Corsair SP120 fans. Ze zijn bijna niet hoorbaar toen ik de pc een paar keer testen. Ook waren er (nog) geen lekken te zien. Maar op internet zijn toch een aantal meldingen te lezen dat er pas na enige maanden plots een lekkage voordeed.

Daarom zal ik toch proberen om er nog zip-ties rond te doen. Maar waar hang ik die dan best? Dus zo ver mogelijk naar het einde van de tube telkens neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Klopt, op elke aansluiting een zip-tie.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb zelf de H100i en heb meteen de fans vervangen door pricewatch:be quiet! Shadow Wings PWM, 140mm, best prijzig maar ik hoor ze nooit en heb er geen omklijken meer naar.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Bedankt voor je reactie TTLCrazy! Heb jij bepaalde acties ondernomen om lekkage tegen te gaan of heb je al andere problemen met de H100i ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik heb de H100i nu werkent op mijn i5 2500k. Mijn idle temps zijn rond de 40 graden (35 - 40 C). Is dit een normale temperatuur op idle? Bij Prime95 test dan krijg ik bijna nooit hoger dan 50 graden C, lijkt mij dus wel redelijk te zijn. Ik ga binnenkort mijn cpu overklokken en dan houd ik jullie op de hoogte van mijn resultaten!

Nog tips i. v. m. het overklokken? Moet ik de settings aanpassen van de H100i? Ik had wel wat problemen met Corsair link, daarvoor moet je op Windows 8.1 een registery-edit gaan doen. Ik had verwacht dat dit nu toch al wel gefixed zou zijn... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Ik vind de idle temps best hoog, mijn h105 heeft 33 gemiddeld op idle... Is geen probleem, 50 graden max is mooi.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Qlii256 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:07:
Bedankt voor je reactie TTLCrazy! Heb jij bepaalde acties ondernomen om lekkage tegen te gaan of heb je al andere problemen met de H100i ondervonden?
Ik heb geen speciale dingen gedaan om lekkage te vermijden nee, als de slangen niet in een rare bocht lopen dan is dat risico echt klein. Voor mij is de H100i echt een "niet meer omkijken" oplossing.
Qlii256 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:00:
Ik heb de H100i nu werkent op mijn i5 2500k. Mijn idle temps zijn rond de 40 graden (35 - 40 C). Is dit een normale temperatuur op idle? Bij Prime95 test dan krijg ik bijna nooit hoger dan 50 graden C, lijkt mij dus wel redelijk te zijn. Ik ga binnenkort mijn cpu overklokken en dan houd ik jullie op de hoogte van mijn resultaten!

Nog tips i. v. m. het overklokken? Moet ik de settings aanpassen van de H100i? Ik had wel wat problemen met Corsair link, daarvoor moet je op Windows 8.1 een registery-edit gaan doen. Ik had verwacht dat dit nu toch al wel gefixed zou zijn... .
Mijn i5-3570K wordt overklokt (4,2 GHz, geen verhoogd voltage) maximaal zo rond de 65/70 graden.

Ik gebruik geen Corsair link, ik heb een fan profiel aangemaakt in mijn bios zodat deze maximaal draaien vanaf 50 graden. Ik kan ze ook continu zo laten draaien want zoals eerder gezegd hoor ik ze toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Bedankt opnieuw voor de reacties! Mijn i5 2500k zit nu op 4,5 GHz met een kleine voltage verhoging (Moederbord kan niet 0, je moet altijd + of - aan voltage of auto, iemand een idee hiervoor?). Daarbij wordt hij brij een prime95 torture test max 85 graden. Hij zit zo tussen de 72 tot 83 graden telkens. Tijdens gamen doet 'ie het zeer goed en temperaturen komen dan nooit boven de 75 graden.

Van Corsair Link ben ik niet zo'n grote fan. Het programma, zelfs op de laatste versie, is niet echt duidelijk en kan sommige temperaturen niet of half uitlezen. De temperatuur van de H100i zelf is altijd 0, die van mijn i5 2500k komt er om de zoveel tijd 1 seconde op en is dan terug weg. In mijn moederbord kan ik wel de cpu fan op automatic zetten. Is het misschien een beter idee Corsair Link niet te gebruiken en de 2 fans op de radiator aan te sluiten op het mobo (CPU1 en CPU2)?

Morgen ga ik nog even testen of ik b.v. BF4 met alle settings op ultra nog even vlot/vloeiend kan spelen op stock settings. Ik wil namelijk eens zien welk verschil aan frames ik nu werkelijk haal tijdens gamen door de overclock. Maar naar mijn eigen gevoel ging het veel vlotter. Ik kwam nooit onder de 64 fps, terwijl bij stock dat wel soms was en daar stond niet alles op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Qlii256 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:55:
Van Corsair Link ben ik niet zo'n grote fan. Het programma, zelfs op de laatste versie, is niet echt duidelijk en kan sommige temperaturen niet of half uitlezen. De temperatuur van de H100i zelf is altijd 0, die van mijn i5 2500k komt er om de zoveel tijd 1 seconde op en is dan terug weg. In mijn moederbord kan ik wel de cpu fan op automatic zetten. Is het misschien een beter idee Corsair Link niet te gebruiken en de 2 fans op de radiator aan te sluiten op het mobo (CPU1 en CPU2)?
Zo heb ik dat inderdaad ook gedaan. Ik ben er even mee bezig geweest met instellen en daarna nooit meer naar om gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik had op Tweakers een review van iemand gelezen die de H100i van z'n cpu gehaald had en er terug op gestoken had en daarme merkbaar lagere temperaturen haalde. Ik had toch het gevoel dat 72 - 83 graden bij een torture test met Prime95 op een overklok van 3.3 naar 4.5 GHz redelijk hoog was voor waterkoeling. Ook de idle temperaturen vond ik, alsook Koninkje, wat aan de hoge kant.

Ik heb dus ook mijn pomp van mijn i5 2500k gehaald en wat ik opmerkte is dat maar de helft van de koelpasta (rechterhelft) aan mijn cpu bleef plakken. De linkerhelft (was bijna ongeveer in het midden) had duidelijk nooit de cpu block aangeraakt. Toch merkwaardag dat een product van deze prijs en kwaliteit? zichzelf niet meteen goed kan zetten. Ik heb hem dan opnieuw vastgeschroeft en zo goed mogelijk gekeken dat hij precies in het midden zat. Overal even hard aangespannen en mijn idle temps waren meteen veel lager (38 en lager).

Bij een torture test kom ik nu zelfs nooit aan 60 graden. Hoogste meting was 59 graden. Dit is echt een merkbaar verschil dan de 72 - 83 ik voordien haalde. Eerst dacht ik nog dat misschien mijn overklok niet meer goed stont in de BIOS maar via taakbeheer zie ik duidelijk de kloksnelheid naar 4.49 GHz gaan bij een torture test.

Ben nu wel erg blij met de nieuwe temperaturen! Blijkbaar kan ik dus nog een eindje verder overklokken. Alhoewel me dit een beetje overbodig lijkt.
Pagina: 1