Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk als ontwikkelaar voor in-house applicaties voor een groot bedrijf. Deze applicaties worden met PHP/MySQL/jQuery gebouwd, op een eigen custom framework. Verandering van taal/techniek is niet echt mogelijk.

Onlangs werd op m'n werk gevraagd of ik tevreden was, en of er dingen zijn die ik graag anders wilde zien.

Ik heb toen aangegeven dat ik het gevoel heb dat ik stil sta in m'n technische leerproces. Er zijn niet veel technische dingen waar ik iets van leer. Ze hebben toen gevraagd of ik dan een leerplan wilde opstellen.

Echter, ik weet niet zo goed wat ik daarin moet opnoemen. Dus ik vroeg mij af wat handige dingen zijn om te leren als ontwikkelaar. Iemand suggesties? :P

(Even onder andere account, i.v.m. mogelijke herkenning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:44
:w

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

dit kan een ander niet voor je invullen IMHO.
als je eerst zelf wat onderzoek doet en dan je vragen daarover deelt heb je meer kans op een nuttige feedback.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:50:
dit kan een ander niet voor je invullen IMHO.
als je eerst zelf wat onderzoek doet en dan je vragen daarover deelt heb je meer kans op een nuttige feedback.
Oke, duidelijk. Ik dacht dat men daar ervaring mee had.

Ik doe m'n werk goed, is de feedback. Er zijn wel andere technieken zoals Haskell, C++, Java, die ik kan leren. Maar ik kan dat niet toepassen in m'n huidige werk (PHP/MySQL).
Dus ik weet niet zo goed wat dan goede leerpunten zijn die ik wil leren, aangezien ik het benodigde ken om de applicaties te laten functioneren.

Ik had gehoopt dat men hier kon wijzen op huidige technische ontwikkelingen, die een must-have zijn voor een PHP-applicatie ontwikkelaar om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:56:
[...]

Oke, duidelijk. Ik dacht dat men daar ervaring mee had.

Ik doe m'n werk goed, is de feedback. Er zijn wel andere technieken zoals Haskell, C++, Java, die ik kan leren. Maar ik kan dat niet toepassen in m'n huidige werk (PHP/MySQL).
Dus ik weet niet zo goed wat dan goede leerpunten zijn die ik wil leren, aangezien ik het benodigde ken om de applicaties te laten functioneren.

Ik had gehoopt dat men hier kon wijzen op huidige technische ontwikkelingen, die een must-have zijn voor een PHP-applicatie ontwikkelaar om te leren.
We hebben hier al een beetje opgereageerd in de devschuur. En daar zijn al wat reacties naar voren gekomen. Maar je hoeft niet perse naar PHP specifieke dingen te kijken. Je kunt ook kennis gaan op doen in database design of in software architectuur of secure programming. Die dingen zijn algemeen genoeg dat ze vaak overal toepasbaar zijn.

Afhankelijk van het bedrijf waar je werkt kan een nieuwe taal leren best een leerdoel zijn. Bij ons word er regelmatig gekeken naar nieuwe talen en of dat goede alternatieven zouden zijn voor wat we nu gebruiken. Ik ben zelf geen PHP ontwikkelaar dus must-haves voor PHP weet ik niet.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

je kan ook naar een ontwikkelmethode kijken. bijv: continuous delivery, rapid deployment, test driven development of meten van code kwaliteit. Dan wijk je niet direct af qua techniek maar valt er toch van alles te verbeteren en persoonlijk op te ontwikkelen.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

TS is een clone, en gaat daarom niet meer reageren. Dit topic gaat dan ook dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.