Hallo allemaal,
Ik wil graag zelf mijn eigen pc in elkaar zetten en omdat ik dit nog nooit eerder heb gedaan wil ik graag tips en tricks over mijn build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik stap over van een laptop naar een mini ITX omdat ik niet meer zo mobiel hoeft te zijn maar nog wel wil genieten van de mogelijkheid om mijn pc van kamer naar kamer te verplaatsen. Hij moet gebruikt worden voor beedbewerking (denk aan photoshop etc) en een game kunnen draaien. Dus liever te veel dan te weinig power om weer een tijd vooruit te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 900 euro vind ik zelf genoeg. Mag meer maar hoeft niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor (hp), geluid, etc dus het draait puur om de pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit is mijn boodschappenlijstje:
Voor voeding heb ik Chieftec Smart Series SFX-500GD-C in gedachte maar daar heb ik nog zo mijn vragen over.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het liefste wil ik een voeding die niet zo veel gebruikt(wil geen stroom vreten die ik niet ga gebruiken dus graag tips hierover. hoor dat de msi radeon r9 minimaal een voeding van 500w nodig heeft?
Alle apparatuur wil ik het liefste zo klein als mogelijk, ik zal de kast zelf samenstellen van plexiglas etc en omdat ik de pc graag mobiel wil houden maak ik hem zo klein als dat de hardware toelaat. De pc moet zo plat als mogelijk zijn.
De i7 is een vereiste en wil geen i5.
voor schijfruimte een ssd (snelheid) en een simpele hdd voor opslag.
Vragen
- heeft deze build een bottlenek wat ik over het hoofd zie?
- is de cooler goed? (is er een plattere die beter is?)
- is 500w voeding echt noodzakelijk?
Ga je overklokken?
geen behoefte aan
Ik wil graag zelf mijn eigen pc in elkaar zetten en omdat ik dit nog nooit eerder heb gedaan wil ik graag tips en tricks over mijn build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik stap over van een laptop naar een mini ITX omdat ik niet meer zo mobiel hoeft te zijn maar nog wel wil genieten van de mogelijkheid om mijn pc van kamer naar kamer te verplaatsen. Hij moet gebruikt worden voor beedbewerking (denk aan photoshop etc) en een game kunnen draaien. Dus liever te veel dan te weinig power om weer een tijd vooruit te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 900 euro vind ik zelf genoeg. Mag meer maar hoeft niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor (hp), geluid, etc dus het draait puur om de pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit is mijn boodschappenlijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 302,95 | € 302,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B85N Phoenix | € 79,- | € 79,- |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G ITX | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | € 128,95 | € 128,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 115,95 | € 115,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 911,70 | |
Voor voeding heb ik Chieftec Smart Series SFX-500GD-C in gedachte maar daar heb ik nog zo mijn vragen over.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het liefste wil ik een voeding die niet zo veel gebruikt(wil geen stroom vreten die ik niet ga gebruiken dus graag tips hierover. hoor dat de msi radeon r9 minimaal een voeding van 500w nodig heeft?
Alle apparatuur wil ik het liefste zo klein als mogelijk, ik zal de kast zelf samenstellen van plexiglas etc en omdat ik de pc graag mobiel wil houden maak ik hem zo klein als dat de hardware toelaat. De pc moet zo plat als mogelijk zijn.
De i7 is een vereiste en wil geen i5.
voor schijfruimte een ssd (snelheid) en een simpele hdd voor opslag.
Vragen
- heeft deze build een bottlenek wat ik over het hoofd zie?
- is de cooler goed? (is er een plattere die beter is?)
- is 500w voeding echt noodzakelijk?
Ga je overklokken?
geen behoefte aan
[ Voor 50% gewijzigd door jksukino op 16-02-2015 18:40 ]