• JwJw01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik ben zo ontzettend stom geweest om mijn processor te laten vallen op de socket van mijn moederbord |:( . Nu zijn er een aantal (3 á 4) contactpuntjes die niet meer in de juiste richting staan (zie foto).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5C3WgnF.jpg

Dit is mijn oude moederbord. Ik heb mijn processor vervolgens op mijn nieuwe moederbord geplaatst. Ik heb dus niet getest of deze het nog deed. Nu wil ik graag dit oude moederbord gebruiken voor een nieuwe build. Vandaar mijn vraag: Is mijn moederbord kapot?

Uiteraard zou ik dit kunnen testen als ik nog een tweede processor voorhanden zou hebben, maar dit is niet het geval. Ik weet ook niet of je een processor kunt beschadigen met een kapotte socket. Is er hier iemand die hier antwoord op heeft?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:48
Je kan ze proberen heel voorzichtig weer recht te buigen. ( zo heb ik ooit eens mijn AMD 4200+ gefixt :P )

Cloud ☁️

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Voorzichtig met een sateprikker aan de slag, heb zo wel eens 20+ pinnen moeten doen, en het systeem werkte prima erna. Je kan redelijk goed onder licht zien of de pin op zn plek zit.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 13:02
ik denk dat je enigszins wel wat geluk hebt gehad, dit valt erg mee en is idd voorzichtig met een naald of sateprikkertje weer recht te buigen.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Ken je van die potloodpennen waar je elke keer zo'n stukje potlood uit duwt? De diameter van een van die potloodpennen was precies groot genoeg om net over de pinnen te gaan, zo heb ik ook tig van die pennen weer rechtgezet.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

MB113 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:48:
Ken je van die potloodpennen waar je elke keer zo'n stukje potlood uit duwt? De diameter van een van die potloodpennen was precies groot genoeg om net over de pinnen te gaan, zo heb ik ook tig van die pennen weer rechtgezet.
Vulpotlood 8)

Manusjes van alles kunnen multitasken

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:33

LankHoar

Langharig tuig

Wel voorzichtig te werk gaan, en absoluut niet te veel kracht zetten en ze doorbuigen. Kans dat ze dan breken is aanwezig ;-)

Succes!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• JwJw01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2025
Bedankt voor de tips! Ik ga het proberen. Hopelijk heb ik een beetje een vaste hand. En ben ik niet zo onhandig als de vorige keer. 8)7
Pagina: 1