[W8.1] Spel trekt 100% CPU, spel beperken naar 4-6/8 cores?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Ik speel erg graag Football Manager 2013. Dit spel trekt tijdens het laden en saven >85% van mijn CPU. Hierdoor hapert de muis, haperen sites en Youtube filmpjes. enz. In Windows 7 was het nog mogelijk om een proces toe te kennen aan een beperkt aantal cores. Waar is die optie in Windows 8.1?

Ik draai een Xeon 1230V2 met 12Gb geheugen.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgens mij gaat dat op dezelfde manier, http://www.7tutorials.com...es-windows-8-task-manager , ctrl+F naar "Select Set affinity" to link your selected process to a specific processor or core on your system

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:07
Op dezelfde plek als in Windows 7. In "Task manager" ga je naar het tabje "Details". Daar kun je rechts klikken op een proces en vervolgens met "Affinity" aangeven op welke cpu's die mag draaien.

Meer info: http://www.eightforums.co...ications-windows-8-a.html
Afbeeldingslocatie: http://www.eightforums.com/attachments/tutorials/36501d1391409035t-processor-affinity-set-applications-windows-8-a-task_manager_affinity-all.png

[ Voor 21% gewijzigd door NL-RaVeR op 16-02-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Ahhh, thanx! Ik was in Processen aan het zoeken. Dit kan alleen bij lopende processen. Is het mogelijk om dit vast te zetten, iedere keer dat dit proces (fm2013.exe) start?

Misschien handig om het even door te lezen ipv te stoppen na de eerste alinea 8)7

Crap, het is een steamgame, dus ik kan de eigenschappen van de snelkoppeling niet aanpassen. Iemand een idee hoe dat dan kan?

[ Voor 40% gewijzigd door its_Muppet op 16-02-2015 17:24 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• entetex
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08 09:52
De snelkoppeling van een steamgame laat het spel starten via steam. Wat je zou kunnen overwegen is om zelf een snelkoppeling te maken. Ik heb zelf FM2013 niet, maar ik gok dat het zoiets zou moeten zijn:
code:
1
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Football Mannager 2013\fm2013.exe

Als je hier direct een snelkoppeling van zou maken, dan zou het wel moeten lukken.

AMD R9 7900X, Gigabyte X670 Gaming X AX, 64GB 5600, Gigabyte 4070 SE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Anders zoiets?

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1