verkoop videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:35

el-jorge

turn around and feel the vibe

Topicstarter
Ik wil even om advies vragen, en wat is normaal in een situatie als deze.

Ik heb vorige week een videokaart verkocht aan een mede tweaker. Deze persoon meldt vrij snel naar ontvangst dat de videokaart het niet goed doet. Vervelend. Ik heb de videokaart werkend uit de pc gehaald, en naar hem gestuurd, netjes verpakt, niet in de originele doos, want die had ik niet meer.
Hij geeft aan alles netjes gedaan te hebben inz. installatie enz. Ik geef hetzelfde aan inzake het uit de pc halen enz.

Het is voor mij de 1e keer dat ik met zoiets te maken krijg. Ik krijg nu een fijne dreigmail dat hij aangifte gaat doen omdat ik een weekend niet reageer, nadat ik heb aangegeven bedenktijd nodig te hebben, en een weekend weg ben geweest. Ik vind het nogal vervelend dat ik beticht wordt van oplichting, en dat er gedreigd wordt met aangiftes enz.
Wat is normaal? Moet ik de kaart terugnemen en hem het geld terug storten?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:10
Normaal gesproken zou ik zeggen, kaart terugsturen, controle uitvoeren en evt. geld terugstorten. Mocht de mailwisseling echt zijn gegaan zoals je hier meldt zou ik er echter snel klaar mee zijn en zeggen dat je de politie graag met een bakje koffie verwelkomt.

FYI
De politie doet met oplichtingszaken al bijna niks, laat staan met zoiets

[ Voor 13% gewijzigd door mad-dog op 16-02-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Topicstarter
De mailwisseling was iets uitgebreider. Na levering van de kaart zijn er 10 mails op en neer gegaan.
vrijdag 13 februari 2015 00:05
medetweaker

Hij is binenn, werkt naar behoren!

Alleen ben vergeten dat ik nog extra 6 pin aansluitingen nodig hebt nu kan ik nog geen SLI doen :p
vrijdag 13 februari 2015 03:50
medetweaker

Mhh na uitvoerig testen os de kaart volgens mij niet helemaal jofel.

Krijg constant zwarte schermen, mijn oude EVGA 670 gtx werkt gewoon prima.

Heb al verschillende dingen geprobeerd.

Ik hoop niet dat je hier van af wist.
vrijdag 13 februari 2015 08:15
el-jorge

Hoi,

De kaart was prima, die heb ik werkend uit de pc gehaald. Zit die goed in het pci-e slot? Oude drivers verwijderd? OS opnieuw geïnstalleerd?

Groeten,
vrijdag 13 februari 2015 15:12
medetweaker

Yep.

In andere pc doet hij helaas hetzelfde.

Heb netjes een polsbandje gebruikt etc. Schone windows.

Nogmaals, als ik hem over switch met mijn eigen 670 geen problemen meer.

:(
vrijdag 13 februari 2015 16:19
el-jorge

Mooi kut. Wat ik al zei, ik heb de kaart werkend uit de pc gehaald, ik heb geen enkel probleem met de kaart gehad, heeft het 2,5 jaar prima gedaan.

Wat verwacht je?
vrijdag 13 februari 2015 16:25
medetweaker

Een eerlijke handelaar?

Hij werkt hier ook, ik krijg beeld. maar dat wil niet zeggen dat hij stabiel werkt en geen artifacts etc vertoont.

Anyway, mag ik je adres gegevens hebben, dan stuur ik hem weer terug.
Of je mijn geld terug wilt geven mag je zelf weten.
zaterdag 14 februari 2015 10:31
el-jorge

Je wekt de suggestie dat ik het niet eerlijk zou doen. Daar stoor ik mij aan, mijn handelsstatus wijst ook anders uit.

Ik denk er even over na of ik dit verder wil afhandelen, en zo ja, hoe dan.
zaterdag 14 februari 2015 12:53
medetweaker

Denk niet tė lang na.
maandag 16 februari 2015 15:30
medetweaker

Ok.

Ik hoor niks meer van je, dan neem ik aan dat je dit niet fatsoenlijk wilt afhandelen.
ik ben niet van plan om een spelletje te spelen dus ik hou het kort.

Is er binnen een paar dagen geen wederzijds acceptabele oplossing gevonden ga ik dit melden als oplichting en doe ik daar boven op aangifte van oplichting.

Ik hoop dat het zover niet hoeft te komen.

Mvg,
maandag 16 februari 2015 17:46
el-jorge

Beste,

Ik ben niet echt gediend van dit soort mails, en deze manier van communiceren.

Ik speel zeker geen spelletjes, Ik mag gewoon de tijd nemen die ik vind dat ik mag nemen, vooral als ik een weekend niet thuis ben. Ik ben geen webshop maar gewoon een particulier die naar eer en geweten een goed werkende videokaart heeft verkocht. En als ik een weekend niet reageer hoef je niet gelijk met dreigmails te komen.

Je mag mij betichten van oplichting, ik kan van jou hetzelfde zeggen. Jij kan de kaart op vele manieren kapot gemaakt hebben, en beschuldigt mij daar nu van. Ik geef netjes aan dat ik daar over wil nadenken of ik dit daarom wil afhandelen.

Dus wat vindt jij een wederzijds acceptabele oplossing?

Groeten,

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik vind dit wel een bijzondere opmerking van 'm:
Of je mijn geld terug wilt geven mag je zelf weten.
Hij wil blijkbaar niet per se z'n geld terug, maar hij wil wel heel erg graag af van de (volgens hem kapotte) videokaart :?

Ik zou deze manier van communiceren ook niet pikken, mocht 'ie echt aangifte gaan doen, desnoods zelf ook naar de politie stappen en de situatie uitleggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27
Nou,

Als ik een defect product zou ontvangen zou ik al niet echt vrolijk zijn maar als de verkoper zegt er over na te willen denken (???) en vervolgens doodleuk een weekend niet meer reageert dan zou ik al helemaal niet blij meer zijn.

Gewoon dat ding terug nemen en geld terug storten.

[ Voor 9% gewijzigd door jbhc op 16-02-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Als jezelf zeker weet dat hij goed werkend verstuurd is, niks doen. Hij kan hem per ongeluk hebben laten vallen, misschien is dit een poging tot oplichting.

[ Voor 17% gewijzigd door Koninkje op 16-02-2015 18:34 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Laatst online: 00:48

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Koninkje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:34:
Als jezelf zeker weet dat hij goed werkend verstuurd is, niks doen. Hij kan hem per ongeluk hebben laten vallen, misschien is dit een poging tot oplichting.
Of de pakketdienst kan hem hebben laten vallen, dan is het wel de verantwoordelijkheid van de verkoper.

Je hebt nu te maken met het juridische en het technische aspect.

Juridisch heeft de koper geen recht op garantie bij jou: als de kaart na een uur defect raakt is het zijn verlies. Hij heeft echter wel recht op een conform product: de kaart die door de pakketbezorger wordt geleverd moet zijn zoals omschreven, in dit geval niet defect. Het is lastig te bepalen wanneer het defect is opgetreden wanneer je elkaar niet vertrouwt en even de tijd nodig hebt om de kaart te testen.

Het technische aspect is mij niet duidelijk. Wat is er defect? Koper geeft aan de bij uitvoerig testen er zwarte schermen optreden. Wat bedoelt hij met testen? De zwarte schermen... Als in geen signaal of zwarte vlakken en daarna heeft hij het ineens over artifacts. Wellicht is zijn voeding ontoereikend of iets mis met de GFX->monitor communicatie en is er niets defect.

Vooruitlopend op terugnemen van de kaart en mogelijke oplichting vanuit de kant van de koper. Hij wil een SLI-opstelling, dus wellicht heeft hij al een identieke kaart die problemen vertoont die hij 'verwart' met jouw oude kaart. Heb je foto's met het serienummer van jouw oude kaart ter identificatie?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Ik denk dat terugsturen en de verzendkosten delen en pasende oplossing zou zijn. Een en ander afhankelijk van de manier van communiceren. Zoals de beste man in de tweede mail al reageert is niet echt netjes. Dat wordt alleen maar erger. Mocht die wakker worden en normaal reageren kun je het oplossen. Blijft het bij dreigen kun je je afvragen of de beste man zelf wel helemaal eerlijk is. Het is in ieder geval jullie gezamenlijk probleem. Zeker niet alleen van jou.

edit:Ik zie dat je vrijdag al meteen een negatieve feedback hebt gehad. Zonder dat je maar enigszins kans had om het op te lossen. Dan zou het bij mij klaar geweest zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door mobby1971 op 16-02-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Ik snap dat koper geergerd is maar hij steigert net even te snel naar mijh smaak en dat is niet handig. Defect kan op vele manieren veroorzaakt zijn, dreigen met aangifte oplichting deed bij mij al de deur dicht. Dit is trouwens een geschil dus oom agent trapt hem meteen weer het buro uit, maar dat terzijde...

Maar goed, heb je zelf toch wat fout gedaan, de post, of hij?
Terugsturen kan heel,soms een oplossing zijn, zelf eens eennklacht gehad met een strip geheugen en toen ik die terugkreeg kon ik zien dat hij met kracht verkeerd om in een slot was geduwd en beschadigd...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik was persoonlijk bij 'Een eerlijke handelaar?' al gelijk een stap terug gegaan, jij neemt daar ook een weekend de tijd voor om over na te denken, lijkt me niets meer dan redelijk dat iemand met zo'n toon maar even kalmeert.
Dat je dan van oplichting enz. beschuldigt wordt zou bij mij de deur helemaal dicht gooien, ik had de koper al lang verteld dat het zo niet werkt :)
Verder gaat oplichting hier niet op, er is geleverd en er is niet aan te tonen dat de verkoper wist dat de kaart niet werkte. Koper geeft aan de kaart goed te hebben ontvangen en dat het werkt, wat mij betreft loopt 'garantie' tot dat punt, jij als verkoper had de taak de gpu daar werkend te krijgen, dat is gebeurt.
Met een vriendelijke koper ben ik veel coulanter, maar met zo'n houding houdt het gewoon op wat mij betreft ;)

Zie nu dat je gelijk al negatieve review hebt gekregen, ik zou hem dan maar een reactie sturen met de vraag welke kant hij nou op wil. Dat hij ervoor zorgt dat die negatieve review in ieder geval voor nu wordt ingetrokken lijkt mij een goed gebaar van zijn kant dat hij normaal gaat doen, dan kan je bijv. de kaart terug nemen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Wat wel het probleem is, als hij hem gesloopt heeft, zit jij mooi met een kapotte kaart.
Als er inderdaad niks mis mee was, dan zou ik het hierbij laten en een beoordeling op zijn profiel achterlaten waar uit blijkt dat hij de kaart kapot heeft gemaakt en dat hij negatief op jouw profiel heeft gereageerd.

gallery: Marctraider

Kijk even naar zijn reacties bij sommige artikelen. Deze persoon is niet echt reëel. Persoonlijk denk ik dat hij liegt over het feit dat hij
onstabiel
is, en dat hij zelf de kaart heeft gesloopt.

[ Voor 87% gewijzigd door Koninkje op 16-02-2015 21:13 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:04
Tja, dit is altijd lastig. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij niet liegt, en idd een werkende kaart correct/goed verpakt hebt verzonden. In dit geval zou ik aan de verkoper vragen of hij bereid is om de kaart langs te komen brengen, en dat als hij kapot is je dan de helft van de kosten aan hem terug betaald. Eventueel zonder het langskomen, maar het via de post doen.
Het langskomen lijkt me echter beter, omdat jullie mekaar dan zien en hopelijk inzien dat niemand elkaar bedonderd (als hij idd liegt, vraag ik me af of hij langs wil komen, en als hij ziet dat je bereid bent om samen even naar een oplossing te zoeken is het voor hem ook makkelijker dat hij misschien gewoon pech heeft gehad met een slechte kaart).

Overigens vind ik de koper idd snel aangebrand, maar jouw berichten laten ook te wensen over (en zijn in mijn ogen van net zo matige kwaliteit). Als ik kapot product koop van 100-200 euro, en ik krijg teksten terug als "mooi kut", en "wat verwacht je" (vooral dat laatste kan erg bot overmaken als je het zo direct op leest) dan zou ik ook een beetje zenuwachtig worden.
Vervolgens wacht je ook nog twee dagen met het "bedenken" hoe je dit op gaat lossen. Op zich is er met het termijn niks mis, maar had dit dan wat duidelijker gecommuniceerd, je was je er uiteraard van bewust dat de koper dik in de stress zat dus een mailtje extra van jouw kant had veel verschil gemaakt.

Anyway, los het op als een gentleman, en blijf beleefd. Zelfs als hij met (in mijn ogen softe) dreigementen komt, toch gewoon fatsoenlijk terug mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:00
Waarschijnlijk trekt de videokaart gewoon de voeding van de koper vol. Oftewel, ligt het niet aan zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
spokje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:39:
Waarschijnlijk trekt de videokaart gewoon de voeding van de koper vol. Oftewel, ligt het niet aan zoiets?
Koper heeft niet de juiste aansluitingen voor twee kaarten (dus geen sli) en heeft een identieke kaart al liggen.
Die werkt (volgens de koper) wel gewoon goed, dus de voeding zal het niet erg waarschijnlijk zijn.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Topicstarter
Koper heeft ondertussen iets ingebonden en zijn excuses aangeboden voor het trekken van snelle conclusies. Hij heeft ook aangegeven dat hij na wat googlen problemen heeft gevonden met deze videokaart en het platform waarop hij hem gezet heeft (Ivy Bridge).

Ik ga hem vragen eerste de negatieve beoordeling in te trekken (thanks trouwens, dat had ik nog niet opgemerkt). En hem dan helpen met een eventuele oplossing.

Ik denk dat ik, nadat de negatieve opmerking weg is, de kaart ga terug nemen om hem verder te helpen. En vanaf daar ga kijken naar een oplossing.
RGAT schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:32:
[...]

Koper heeft niet de juiste aansluitingen voor twee kaarten (dus geen sli) en heeft een identieke kaart al liggen.
Die werkt (volgens de koper) wel gewoon goed, dus de voeding zal het niet erg waarschijnlijk zijn.
De koper heeft niet een identieke kaart maar een EVGA 670GTX, en die werkt volgens hem.
WWAS schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:26:

Overigens vind ik de koper idd snel aangebrand, maar jouw berichten laten ook te wensen over (en zijn in mijn ogen van net zo matige kwaliteit). Als ik kapot product koop van 100-200 euro, en ik krijg teksten terug als "mooi kut", en "wat verwacht je" (vooral dat laatste kan erg bot overmaken als je het zo direct op leest) dan zou ik ook een beetje zenuwachtig worden.
Vervolgens wacht je ook nog twee dagen met het "bedenken" hoe je dit op gaat lossen. Op zich is er met het termijn niks mis, maar had dit dan wat duidelijker gecommuniceerd, je was je er uiteraard van bewust dat de koper dik in de stress zat dus een mailtje extra van jouw kant had veel verschil gemaakt.

Anyway, los het op als een gentleman, en blijf beleefd. Zelfs als hij met (in mijn ogen softe) dreigementen komt, toch gewoon fatsoenlijk terug mailen.
Eens dat ik soms ook wat kort reageerde, mooi kut was niet heel behulpzaam. Met wat verwacht je bedoelde ik trouwens te vragen wat hij van mij verwachtte, dat had iets anders geformuleerd kunnen worden.
Ik vond 2 dagen zeker niet erg, ik ben geen winkel, en de suggestie die gewekt werd had wat afkoeltijd nodig imo. En ik was niet in NL, dus kwam eigenlijk wel goed uit.

[ Voor 66% gewijzigd door el-jorge op 16-02-2015 23:31 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:40
Ik heb laatst een soort gelijk geval gehad. Een router verkocht, die na ontvangst goed zou werken. Vervolgens een week later bericht dat hij niet naar behoren werkt, internet / wifi valt weg.

Omdat ik er 99% zeker van was dat hij wel werkte heb ik voorgesteld om de router terug te sturen naar mij. Indien hij bij mij werkt kan hij hem terug krijgen tegen vergoeding van mijn verzendkosten. Indien hij niet werkt krijg hij zn geld terug plus de verzending. Ik heb hierbij wel de opmerking gemaakt, dat ik de orginele doos erbij wilde, en dat hij goed moest opletten dat er een router retour kwam met hetzelfde serienummer.

Daarna een warrig bericht gekregen dat hij als vervanging diende voor een router van hetzelfde type en model (suprise!). Maar dat de router nu wel werkte omdat er ergens een vinkje niet aanstond (tuurlijk!). Ik kan niks bewijzen, maar ik had het idee dat de tegenpartij mij probeerde op te lichten.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 13:58
Ik heb de videokaart een tijd geleden in de trash bin gegooid na hem te hebben getest in een PC van mijn vader.

Ik heb aan de verkoper aangegeven wat ik zelf heb geprobeerd (een hele waslijst niet mis te verstaan)

Voor mij is de zaak gesloten helaas wel 100+ euro lichter zonder resultaat.

De verkoper zal moeten leren leven met een bad review, en dit topic, meer kan ik er niet van maken.

Edit: Alle tegenargumenten van fouten aan mijn kant kunnen verworpen worden overigens. Ik had idd geen extra 6/8 pins kabel voor een tweede kaart, maar heb hem ook meermaals zonder mijn oudere 670gtx geprobeerd.

Voeding is coolermaster 750 watt, wordt niet volgetrokken en werkt prima. Zoals gezegd, pc van pa zelfde issue. random Gekleurd scherm na een tijdje.

Kaart is netjes behandeld met polsbandje.

Al met al, met deze verkoper is niet te onderhandelen zodra er iets mis gaat.
Wat mij betreft mag dit topic op slot.

[ Voor 41% gewijzigd door Marctraider op 29-04-2015 19:31 ]

Pagina: 1