Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia Latpop tot max €1.000,-

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:27
Ik zoek voor mijn moeder een nieuwe laptop waarmee ze weer wat jaartjes vooruit kan.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ze wil Windows, een beetje foto bewerken, lichte videobewerking misschien maar voornamelijk surfen, tekstverwerken, mailen, etc

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max. €1.000,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ze zal de laptop niet vaak meenemen en daarom wil ze persé een 17" of groter scherm met min, full hd resolutie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ze is van origine uit een HP liefhebber, maar ik zelf ben gecharmeerd van Lenovo en Toshiba. In ieder geval geen Packard Bell en van Acer is ze dacht ik ook geen liefhebber. Als Dell goed is dan overweegt ze wellicht ook nog wel een Dell.

Verder heeft ze behoorlijk veel op der laptop staan qua backups, foto's, video's etc dus een grote harddisk van min 750 gb is wenselijk. Qua kleur wil ze het liefst grijs, want ze is ook een beetje grijs :-)

Tot nog toe hebben we er 3 gevonden, maar ik hoor graag jullie mening.

pricewatch: Lenovo Z70-80 80FG002WNX

pricewatch: HP Pavilion 17-f240nd

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-17-7746-laptop

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:34
Misschien moet je hier eens na kijken pricewatch: Asus N751JK-T7120H

• onnaj
Liefst overigens wel een 5de gen iIntel processor. ;-)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Waarom? De processor in die Asus is veel beter. Als je een fatsoenlijke broadwell processor wil, zal je nog even moeten wachten.

• onnaj
Oké dacht dat de nieuwe Broadwell niet veel onder deed voor die in de asus

Een goede i5 processor mag trouwens ook, dat zal voor haar ook voldoende zijn schat ik in

[ Voor 38% gewijzigd door onnaj op 17-02-2015 08:23 . Reden: i5 proc ]

• onnaj
Ben er nog niet helemaal uit, maar wat denken jullie van deze Asus: pricewatch: Asus N751JK-T4160H-BE

EDIT: Gaat ze ook erg veel snelheidsverschil ondervinden tov haar huidige laptop denken jullie? Ze heeft nu deze laptop: pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA)
(kortom i-450m, ATI HD5650 graphics, 750gb 5400rpm hd, 1600x900 wxga scherm, etc

Of zal ze meer verschil merken als ze gewoon haar huidige laptop met een SSD upgrade

[ Voor 55% gewijzigd door onnaj op 20-02-2015 14:11 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou een SSD kopen. Waarschijnlijk brengt dat de gewenste snelheidsverbetering. Zo niet, dan kan je die ssd ook gewoon in een de nieuwe laptop stoppen. Als je rond de 1000 aan een laptop uitgeeft en dan geen ssd erin hebt, zou dat toch een beetje jammer zijn.

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:39
Inderdaad wat Jornv zegt, een SSD is een wereld van verschil t.o.v. een normale laptop HDD.

• ppatrick
onnaj schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:22:
Ben er nog niet helemaal uit, maar wat denken jullie van deze Asus: pricewatch: Asus N751JK-T4160H-BE

EDIT: Gaat ze ook erg veel snelheidsverschil ondervinden tov haar huidige laptop denken jullie? Ze heeft nu deze laptop: pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA)
(kortom i-450m, ATI HD5650 graphics, 750gb 5400rpm hd, 1600x900 wxga scherm, etc

Of zal ze meer verschil merken als ze gewoon haar huidige laptop met een SSD upgrade
Je hebt wel gezien dat het een azerty toetsenbord is weet niet of dat je bedoeling is?

• onnaj
Nee dat hadden we helemaal niet gezien :-(

Thanks voor de tip!

• ppatrick
Zijn genoeg uitvoeringen met het gewone qwerty toetsenbord zelfs dit berichtje word er mee getypt ;)

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:11

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

En toch doet een SSD ook geen wonderen voor de wat oudere laptops :9

Ik zit hier op de DV7-2040 (AMD X2 QL64 @ 2,1 GHz // 4GB RAM // HD4530) met een Samsung 840 Pro i.c.m. de standaard 5.400 RPM schijf en true, het werkt als een trein, maar je merkt (lees: ik merk) toch dat de laptop wat ouder begint te worden. Youtube wat geen HD filmpjes meer trekt, DDR2 geheugen wat je in de steek laat met foto's en video's bewerken (het is hier zo erg dat ik de video's die ik bewerk via Teamviewer op m'n HTPC moet renderen), dus ik zou toch langzaam aan kijken naar wat anders

Nou ken ik de exacte verschillen tussen jouw 4040 en mijn 2040 niet v.w.b. processorsnelheid en grafische chip, maar verwacht niet dat alles ineens weer superstrak draait als toen je de laptop nieuw kocht.

Overigens heb ik nagenoeg dezelfde eisen als jou/je moeder, en ben ook ik bij dezelfde laptop uitgekomen als ppatrick (de T7120H), al was het maar vanwege de echte quadcore en de aardige grafische kaart. Dus ik blijf je topic sowieso even volgen ook al mocht je iets anders kopen :)

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zou het lekker goedkoop houden en de rest van het geld in de zak houden. Je kunt met een Q6600 ook nog makkelijk normaal werken, ook al is deze enorm oud.

pricewatch: Toshiba Satellite C50-B-11D
pricewatch: Asus X555LA-XX290H

Zeker indien ze een beetje foto wil bewerken, lichte videobewerking, maar voornamelijk surfen, tekstverwerken, mailen, etc. dan vraag ik me af of zij verschil zal merken in i3 vs i7, 8gb vs 4gb ram, amd/nvidia vga of i3-vga, etc. Het verschil tussen een SSD en HDD is natuurlijk wel enorm groot, maar ik zie dat je originele laptops ook geen SSD hebben. Tevens hebben weinig laptops zowel een SSD, groot verschil in snelheid als HDD voor de opslagcapaciteit die je moeder nodig heeft, een van de weinige dingen die ze wel nodig heeft.

• ppatrick
De 2 laptops van Chronoz zijn wel heel stuk minder vooral de lage resolutie zou voor mij rede zijn om die niet te nemen. Je hebt het budget dus zou wel voor full hd gaan. Zijn nog wel andere laptops die full hd zijn en minder kosten dan de N751, moet zelf zeggen vind het ips scherm echt wel fijn. Voordeel van de n751 je kan er altijd een ssd bij bouwen. Misschien moet je hier eens na kijken als je goedkoper uit wil zijn pricewatch: Lenovo Z70-80 80FG003ENX

• onnaj
De prijs is niet zo belangrijk, het belangrijkste is dat ze er wel (goed) merkbaar op vooruit moet gaan,

Ik heb haar tot nog toe geadviseerd dat als ze merkbaar erop vooruit wil gaan de Asus T7120H

@PsychoMantis_NL: De 4040ed heeft een i5-450M processor welke sowieso bepaald niet slecht is imo.

@Chronoz: die laptops zijn wel echt beduidend minder. Zoals gezegd wil ze er wel noemenswaardig op vooruit gaan en niet marginaal. Fhd is een must en liefst ook IPS.

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:11

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Ik zeg ook niet dat dat een slechte processor was (beter als mijn X2), maar als je nu tegen beperkingen aanloopt dan zal dat met een SSD niet direct opgelost zijn. Als de boel alleen wat langzamer is geworden dan kan een SSD een prima oplossing zijn. Dat was een beetje de insteek van mijn reactie :)

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

• onnaj
Mijn moeder neigt toch sterk naar deze Lenovo: http://shop.lenovo.com/nl...ies/z70-80/#tab-customize

Dit is exact dezelfde als BCC en Mediamarkt aanbieden alleen dan met een Hybrid HD (sshd) en €100,- goedkoper ook nog ook.

Zal ze veel verschil merken tov de HP DV7-4040ed (even afgezien van het scherm, was natuurlijk een enorme vooruitgang is)? Mij lijkt dat het toch wel behoorlijk wat brengt, de hp is inmiddels ook al weer 4 jaar oud, maar ben toch erg benieuwd naar de meningen van de tweakers onder ons ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door onnaj op 25-02-2015 13:00 . Reden: toevoeging scherm ]

• onnaj
Ma heeft uiteindelijk de Lenovo gekozen. Écht een prima laptop, mooi design en werkt lekker snel.

Ik heb uiteindelijk haar oude DV7-4040ed overgenomen welke ook lekker rap werkt vergeleken bij mijn oude Medion laptop :D

Topic mag slotje op dus
Pagina: 1