Toon posts:

Audioset aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vanaf google ben ik op deze site terecht gekomen omdat ik me wil verdiepen in de aanschaf van een audio-set.

Sinds een paar jaar ben ik (vanwege jeugdsentiment) cd-singles aan het verzamelen uit de periode van mijn jeugd, eind jaren 80-begin jaren 90. Dit vind ik echt geweldig om te doen en heb al een behoorlijke collectie staan. Maar, aangezien ik toch een paar jaar eerder wil ben ik genoodzaakt (geen klacht hoor) om ook vinyl aan te schaffen. De 12" singles vind ik erg leuk...
Genoeg intro. Zoals ik al aangaf wil ik nu een tweedehands set aanschaffen met een versterker, cd-speler en platenspeler. Speakers zijn niet nodig aangezien ik een goede headphone bezit...dit scheelt weer aanzienlijk in de kosten heb ik al gelezen op de diverse topics.
Wat betreft de cd-speler: Momenteel luister ik de cd's altijd vanaf mijn laptop. Ik neem aan schelden in de kerk voor de audiofielen.... Maar goed, ik wil mijn leven beteren in de aanschaf van een goede cd-speler.

Wat betreft platenspelers en versterkers: Ik heb hier totaal geen ervaring mee.

Ik weet dat er andere topics zijn maar ik heb veel gelezen, waarvan ook veel oude reacties.
Wel heb ik geleerd dat ik beter eerst een tweedehands set kan kopen en om daarmee te starten en van daaruit bekijken waar mijn voorkeur naar uitgaat (wel betere platenspeler of toch minder gebruik van platenspeler...).

Startpunt is het zoeken op MP naar een goede set. Hetzij 1 set, hetzij in delen.
Nu mijn vraag/vragen:
- Versterker: Vele merken, maar welke versterker is voor mij een goede starter. Mijn budget is nu niet al te ruim en ben benieuwd naar de goede merken en wat voor mij betaalbaar is (ongeveer 100-150 euro).
- CD-speler: Ik had gelezen dat volgens velen van jullie hier niet veel verschil in zit. De spelers van de kringloop van een paar tientjes zijn prima. Is dit nu echt het geval? Ik zal namelijk meer cd's luisteren dan naar vinyl.
- Platenspeler: Geen idee.... In mijn jeugd had ik geen platenspeler en ken alleen de bovenste laag van de stereo-set van mijn ouders. Ik weet dat de naald erop moet, maar dan houdt het voor mij al gauw op qua kennis. Wel verneem ik van velen dat vinyl mooier en meer warmte heeft dan cd. Ik wil dit graag gaan testen en daarom wil ik graag starten met een goedkoper tweedehands model. Kunnen overigens de nieuwe platenspelers aangesloten op een oude versterker (phono?)?

Ik weet dat bovenstaande voor velen van jullie peanuts is maar ik ben echt een starter en weet dus niet veel. Wel wil ik erg graag een betere sound uit mijn muziek halen dan ik nu doe op mijn laptop.

Hulp wordt erg gewaardeerd... bedankt alvast.

Groet
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CD spelers in de basis doen niets anders dan bitjes en bytjes lezen, het verschil zit enkel in het converteren naar een analoog signaal naar de versterker toe. De vraag is echter of je verzamel CD's (met name die 10x geremasterde versies) dit nog wel hoorbaar zal zijn, dat in de basis de meeste CD spelers allemaal hetzelfde klinken, puur afhankelijk van de versterker en speakers.

Platenspelers ben ik altijd trouwe fan van Technics geweest, al komt er bij een platenspeler als snel de kwaliteit van de naald en kop kijken. De topmodellen (SL1200, MK2) gaan nog steeds voor flink wat geld, maar soms vind je in een rommelmarkt of boedelwinkel nog wel eens een leuke voor paar tientjes.

Voor de versterkers zonder phono ingang kan je de aux gebruiken icm met aparte versterker/omvormer, kom je een oude platenspeler tegen, makkelijkste blijft dan ook een oude versterker te nemen. Kijk anders gewoon eens rond in die rommelmarkten of kringloopwinkels, voor een paar tientjes een setje oppikken en ga er eens mee spelen. Enige wat ik je altijd afraad, die 'midi towers'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor aankoopadvies hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verplaats je topic even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt SinergyX! Bedoel je met een midi tower ook zo een als in de link: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, dat zijn echt losse componenten en zijn veelal van stuk betere kwaliteit. Dat setje is voor jou trouwens een aardige start :)

Ik bedoel die 'vaste' torens
http://www.hifimuseum.inf...io%20set%20FCD565%20a.jpg
Erg oud model, maar dekt de lading aardig :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum-leden,

Een aantal dagen geleden had ik gepost voor info over een nieuw aan te schaffen versterker, tweedehands wel te verstaan... :)

Nu is mijn oog gevallen op een Pioneer versterker met bijbehorende receiver: SA 5500II en TX 5500II.
Mijn vraag is nu: Is dit een goede versterker? Of zijn er in dezelfde prijsklassen (net boven 100 euro) betere te verkrijgen.

Ik zal mijn muziek luisteren via een goede headphone, dus dit zal denk ik in vermogen weer wat schelen (ik bedoel dat de versterker dan niet zo krachtig hoeft te zijn (neem ik aan...))

Hopelijk dat iemand zijn mening/ervaring kan delen...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum-leden,

Momenteel op zoek naar een versterker die het beste past bij mijn gebruik. Misschien dat jullie mij hierin kunnen adviseren.

Ik zal de muziek gaan luisteren vanaf mijn laptop waar erg veel muziek op staat. Hiernaast bezit ik erg veel cd's dus zal er ook een aparte cd-speler komen.
Hiernaast zal er in de nabije toekomst ook wel een platenspeler bij komen, dus dat moet ik in mijn keuze ook in mijn achterhoofd houden.

Nu lees ik veel over de oudere versterkers uit de jaren 70/80 en dat deze zo goed zijn. Is dit nu een goede optie voor mij?
Of zal ik beter een nieuwere versterker moeten nemen met een ingebouwde DAC (of zit dat ook al in de oudere versterkers?).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen in deze. Bedankt alvast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook even vermelden welke luidsprekers je zal aansluiten? :) Moet trouwens naar hier verplaatst worden: Consumentenelektronica Aankoopadvies

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie... Ik zal geen speakers aansluiten. Ik zal alleen gebruik maken van mijn headphone.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Zo, even een kleine schoonmaak gehouden. Dat was al het derde topic voor je nieuwe audio set die je had gestart. Alles is samengevoegd tot één topic. Bij deze het verzoek om het centraal binnen één topic te houden en niet constant nieuwe topics te starten voor dezelfde zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk... sorry voor het ongemak.
Ik vind het enorm lastig om een keuze te maken.

De enige vraag die nog open blijft staan is de volgende:

Momenteel op zoek naar een versterker die het beste past bij mijn gebruik. Misschien dat jullie mij hierin kunnen adviseren.

Ik zal de muziek gaan luisteren vanaf mijn laptop waar erg veel muziek op staat. Hiernaast bezit ik erg veel cd's dus zal er ook een aparte cd-speler komen.
Hiernaast zal er in de nabije toekomst ook wel een platenspeler bij komen, dus dat moet ik in mijn keuze ook in mijn achterhoofd houden.

Nu lees ik veel over de oudere versterkers uit de jaren 70/80 en dat deze zo goed zijn. Is dit nu een goede optie voor mij?
Of zal ik beter een nieuwere versterker moeten nemen met een ingebouwde DAC (of zit dat ook al in de oudere versterkers?).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen in deze. Bedankt alvast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren betreffende onderstaande vraag. Ik wil binnenkort een set gaan aanschaffen en hoop dat iemand mij van advies kan voorzien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Ik heb mijn oog laten vallen op een Yamaha-set zoals te zien op bijgaande link: http://www.marktplaats.nl...rsterker-cd-md-tuner.html

Hiernaast wil ik nog een platenspeler aanschaffen. Weet iemand of bijgaande set een goede set is om mee te starten? Of kan ik beter voor een ander merk gaan.

Thx alvast voor de reactie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

In GoT we trust

Wat zijn je verdere eisen? Puur stereo, wil je uitbreiden naar surround, welke speaker ga je er op aansluiten, et cetera.

Voor 275 euro heb je een zeer complete set (zeker qua volume/aantal producten), maar wel gedateerd. Minidisc is leuk, maar je hebt er niets tot zeer weinig meer aan. Een losse tuner neemt alleen ruimte in, op elke stereo- dan wel surround-receiver zit dat ingebouwd. De versterker is puur stereo en mist daarmee digitale ingangen. Het hoeven geen minpunten te zijn, dat hangt van je eisen af. Het zijn wel punten om rekening mee te houden. Zonde om deze set te kopen als je er nog geen 50% van gaat gebruiken, dan zijn er wellicht andere opties.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Het is de bedoeling dat ik er mijn laptop op kan aansluiten en een platenspeler op kan worden aangesloten. Je hebt gelijk dat de minidisc niet veel waarde voor mij heeft. Het ging mij meer om de versterker, tuner en cd-speler.

Wat adviseer je? Kan ik beter een oudere versterker kopen (Akai, Denon, oid) en daarnaast een losse cd-speler en platenspeler?

Overigens zal ik er geen boxen op aansluiten en zal ik het enkel met headphone gebruiken.

• S1NN3D
  • Niet online
En dat was al weer je vierde topic om tot een audioset te komen. Wederom samengevoegd met je vorige topics en bij deze wederom het verzoek om geen extra topics te starten voor dezelfde zoektocht; houdt het centraal binnen één topic.
Pagina: 1