Mijn Flip Chip celeron conclusies!!!!

Pagina: 1
Acties:

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54
Ik heb een cely 366@635Mhz lopen (waterkoeling+peltiers)

en nu ook een celyII 566@850Mhz (nog
standaard koelertje)

Met de Q3 timdemo 1 haal ik met
de ppga(366@635): 60fps

en met de fcpga(566@850): 61 fps.

Wat een zuig ding man ik ruil hem snel weer om voor een P3!!!!

P.S. CT geforce SDR.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Stropdas
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Wat ben je toch een beest. Die Celly2 Draait op een FSB van 100 en die 366 op 115.5, zou dat er iets mee te maken hebben? Je videokaartje zou heeeeeeel misschien wat sneller kunnen werken door dit verschil, tegenwoordig is de videokaartsnelheid belangrijker dan die van de CPU. Wat als je gaat kijken naar de rekenkracht van de CPU's ipv de snelheid van de videokaart bij verschillende FSB instellingen?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Animal_X
Ja ja dat weet ik wel, maar een verschil van meer dan 200 Mhz vind ik wel errug veel!!!

En ik heb er ook al eens een P3 700 in gehad en die was echt veeeeeeeel :) sneller!!!!!

Dit is oud nieuws, maar dat van die celly ppga en fcga vind ik wel errug vreemd.

De agp divider staat bij de C366 op 2/3 dus een AGP bus van 76 Mhz, dit is maar een verschil van 10 Mhz!!!!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

De nieuwe coppermine cely is op gelijke snelheid als een gewone celly net zo snel zonder sse. DUs die cely op hoge snelheden zal sneller zijn, maar aangezien jij een sdr heb heeft een hoge snelheid processor geen zin omdat de videokaart de bottle nek is! probeer eens op 640x480 te benchen. Ene een p3-700 zal ook in dit geval niet sneller zijn hoor! tenzij je een gforce2 koop

Click hier niet

• Animal_X
Ah ha.... m'n Geforce SDR is dus de bottleneck........k'heb ook nog wel een V3 liggen, als ik hier nou eens mee ga benchen????

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Het valt mij een beetje tegen dat die celly1 van je niet sneller draait, welke resolutie draai je? De FSB zegt veel meer dan de totale snelheid. Als de processor weinig hoeft te berekenen en de videokaart veel, welke denk je dan dat het belangrijkst is voor de snelheid van het spel?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

animal_x ik weet niet in hoeverre een voodoo3 ook een bottle nek kan zijn! maar als je nou eens op 640x480 alles heel laag en dan q3 ga testen dan kan je zien of een cely op die snelheid sneller is! en of je video kaart gewoon te traag voor het systeem is.
In een andere post zijn we tot de conclusie gekomen dat een cely@850 ongeveer net zo snel is als een p3-650(op 100mhz bus natuurlijk) dus ja een p3-700 is sneller en duurder, je kunt hem wel lekker hoog klokken natuurlijk :)

Click hier niet

• Animal_X
1024*768
alles op high
16 bit
dynamic lighting uit
trilingulair (?) buffering
high quality sound

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ja, dan is de videokaart de trage schakel, ff 640x480 zoals andere al zeiden ff testen

• Animal_X
ok k'moet nu eerst even weg, post vanavond de uitslag wel!!!!!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Je hebt nog een uur en een kwartier, we (ik ieder geval) wachten er op! :)

• Animal_X
ok ben ik weer :)
Jullie hadden gelijk m'n G-kracht SDR is de bottleneck, op 640*480 is de celyII wel sneller!!!

K'denk dat ik maar zo'n Nvidia Geforce2 MX ga halen (de GTS zit er niet in kwa budget monenteel!! :( :( :( mischien 2e hands!!!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
die 10 mhz meer maakt veel uit hoor. daarnaast loopt je mobo en ram ook sneller. en inderdaad de videokaart is de bottleneck.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Oude GeForce doorverkopen, en van dat geld de MX kopen :D

Pagina: 1