Ik heb vorig jaar middeling van mijn inkomen over 2008-2010 aangevraagd bij de belastingdienst, maar mijn verzoek is afgewezen omdat de middeling plaatsvond over belastingjaren van meer dan 3 jaar geleden. Echter, de voorwaarde om middeling te kunnen toepassen is dat het verzoek tot middeling moet opgestuurd worden binnen 36 maanden na de dagtekening van de laatste definitieve aanslag van de drie jaren.
Stel, ik doe nu alsnog aangifte doe over 2010 en krijg een definitieve aanslag voor 2010. Daarna vraag ik wederom middeling aan over 2008-2010. De middeling wordt dan alsnog toegekend.
Klopt mijn redenering of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb in 2010 geen belastingaangifte gedaan (nooit een brief gehad) en dus (?) ook nooit een definitieve aanslag gehad.U moet uw verzoek om middeling doen binnen 36 maanden nadat alle aanslagen van de jaren die tot uw middelingstijdvak horen, onherroepelijk vaststaan. Een aanslag is onherroepelijk als de termijn van 6 weken voor bezwaar, beroep, hoger beroep of cassatie is verstreken.
Stel, ik doe nu alsnog aangifte doe over 2010 en krijg een definitieve aanslag voor 2010. Daarna vraag ik wederom middeling aan over 2008-2010. De middeling wordt dan alsnog toegekend.
Klopt mijn redenering of zie ik iets over het hoofd?