[2.0 keuze] Edifier R1100 VS Hercules DJ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-10 16:07

Fordox

00101010

Topicstarter
Hallo mensen :)

Na een lange tijd genoten te hebben van een redelijk vintage set-up (grote oude boxen met een losse Kenwood versterker rond de jaren tachtig) ben ik toe aan vervanging.

De 2.0 setjes van tegenwoordig spreken me wel aan, gezien ze makkelijk te verplaatsen zijn en niet teveel ruimte/kabelzooi nodig hebben dan 2.1 setjes.

Nu zijn er 2 sets die mij aanspreken, namelijk de pricewatch: Edifier R1100 en de pricewatch: Hercules XPS 2.0 60 DJ Set

Nu zijn er van de R1100 weinig reviews te vinden, evenals van de Hercules.
De Hercules lijkt wel een stuk populairder, maar de R1100 is ook net nieuw op de markt.

Mijn voorkeur gaat momenteel naar de Edifier omdat de Edifier een (IMO) betere site heeft en wat meer uitleg/info geeft over de specs van de luidsprekers.

Ik wil ze voornamelijk gebruiken wanneer ik een film/serie kijk vanuit mijn bed en zo nu en dan wordt er ook muziek op afgespeelt en een spel op gespeelt. De kabel van mn koptelefoon (Philips Fidelio L1) is daar namelijk net iets te kort als ik op bed lig helaas en de verlengstuk is zwaar irritant. Ook onhandig als er iemand mee wilt kijken. De set wordt aangesloten op mijn PC met een losse geluidskaart.

Ik ben zelf ook een aardige punaisepoetser als het gaat om geluid. Het verschil tussen goed en slecht kwaliteit is als een verschil tussen dag en nacht voor mij.

Dus heeft iemand enige input? Andere suggesties zijn ook zeer welkom! :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:28
"Ik ben zelf ook een aardige punaisepoetser als het gaat om geluid. Het verschil tussen goed en slecht kwaliteit is als een verschil tussen dag en nacht voor mij."

"Mijn voorkeur gaat momenteel naar de Edifier omdat de Edifier een (IMO) betere site heeft en wat meer uitleg/info geeft over de specs van de luidsprekers."

Euh... Dus omdat de website mooi is.. gaat je voorkeur daar naar uit? Stel nu dat Hercules geen geld wenst uit te geven aan webdesign en liever de resources in goede speakerbouw steekt (*ik noem maar een zijstraat he)
Daar gaat dus je argument.

Als je twijfelt tussen deze twee sets dan zit er nog maar 1 ding op: Zelf gaan luisteren! Dan hoor je precies wat je koopt en kun je de keuze zelf maken. Als honderden gebruikers een speaker hebben van het merk A die ze goed vinden dan zie je honderden positieve reviews.. als er dan een merk B tegenover staat die nog niemand geprobeerd heeft maar die eigenlijk veel beter klinkt .. dan vind je nul reviews terwijl deze speaker volgens jouw gehoor misschien wel 10x beter klinkt...

Ergo, gewoon ergens beluisteren dus!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
Euh... Dus omdat de website mooi is.. gaat je voorkeur daar naar uit? Stel nu dat Hercules geen geld wenst uit te geven aan webdesign en liever de resources in goede speakerbouw steekt (*ik noem maar een zijstraat he)
Daar gaat dus je argument.
Niet mooier, maar beter. Hun uitstraling is een stuk professioneler en het lijkt alsof ze meer het idee hebben waarover ze praten, dus meer onderzoek/expertise in het gebied van audio. Heeft niks te maken met webdesign. Mn argument staat als een huis ;)

Het vervelende is dat ze de Edifier nergens hebben staan om te beluisteren hier in de buurt. De Hercules heb ik al kunnen aanschouwen en het kwaliteit was redelijk goed, ik moet nu dus alleen weten of de Edifier beter is en/of er misschien een totaal andere keuze is die ik over het hoofd zie.

En misschien kan iemand uitleggen over bekende problemen oid van beide merken.

[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 16-02-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 20:21

JT

VETAK y0

Je argument staat misschien, alleen zie ik de link veel en correcte informatie en goede uitstraling <-> geluidskwaliteit niet. Ik kan een Pringle-speaker hebben die nergens naar klinkt. Daarna besteed ik 50.000 euro aan website, design, informatie, folders, een audio-technicus die een tekstje schrijft enzovoort. Klinkt m'n Pringle-speaker dan beter?

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 16-02-2015 14:59 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
Nee, maar het is wel bijzonder karig wat Hercules wel aan info geeft. Een bedrijf met een beetje inzicht op de markt weet zeker wel wat voor informatie ze kunnen geven op hun site om hun product beter te verkopen. En als je een product ontwikkelt, verricht je er metingen aan en onderwerp je ze aan verschillende testen. De info is al aanwezig als je een beetje serieus tewerk gaat aan je product en heeft daarom niks met PR te maken.
En ik heb het nergens over uitstraling van de site gehad, dat voegen jullie toe ;)

Dit zijn al hun technische specificaties over een set (die bij hun) 100 euro kost:
echnische specificaties

RMS-uitgangsvermogen: 2 x 15 W RMS
Piekvermogen: 60 W
Frequentiebereik: 60-20.000 Hz
Afmetingen satellietspeaker: 22.5 (H) x 14 (B) x 17,7 (D) cm
Gewicht rechtersatelliet: 2,14 kg Gewicht linkersatelliet: 1,74 kg
Ingebouwde stroomvoorziening
Magnetisch afgeschermde speakers die geen storingen veroorzaken.
Voldoet aan de RoHS-standaard
t.o.v. de Edifier:
Total Power output:
Signal to noise ratio:
Distortion:
Frequency response:
Input sensitivity:
Adjustment:
Bass unit:
Treble unit:
Speaker dimension:
Input Type:
Net weight:
Gross weight:
Hmm kopie pasta fout, maargoed het geeft een idee.

Het is net alsof Hercules geen enkele test heeft gedaan voor Signal to noise ratio en Distortion. Ze geven niet eens de impedantie aan van hun luidsprekers. Ik had wel meer verwacht van Hercules.

Het lijkt alsof ik mn keuze wel gemaakt heb, de Hercules valt dus af :)
Iemand nog andere keuzes die ik over het hoofd zie?

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 16-02-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Fordox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:08:
Het lijkt alsof ik mn keuze wel gemaakt heb, de Hercules valt dus af :)
Heb je uiteindelijk de Edifiers gekocht? Ik zit met precies hetzelfde dilemma als jij, maar dan een paar maanden later ;)
Pagina: 1