Na 1 november 2015 worden er geen SSL certificaten meer uitgegeven met .local als naam. Dit in verband met een "man-in-the-middle-attack" die daardoor plaats kan vinden. Nu heb ik een klant en die heeft zojuist zijn Godaddy SSL certificaat verlengt met 3 jaar en geimporteerd in Exchange 2010. Nu blijkt dat het certificaat twee .local verwijzingen had en nu is het certificaat geldig tot 1 november 2015. De klant vraagt nu of ik de twee .local adressen eruit wil halen en het certificaat opnieuw wil importeren.
Nu heb ik bij Godaddy wel een procedure gevonden om namen uit een certificaat te halen, maar ik zit een beetje met de gevolgen.
Als ik dit doe hebben de clients intern een probleem, omdat die lokaal connecten met andere namen. Nu zag ik op GoDaddy een handleiding waarmee je exchange kunt configureren om externe DNS namen te gebruiken.
Is dit inderdaad de te bewandelen weg? Of kan dit simpeler? Iemand met ervaring op dit gebied?
Nu heb ik bij Godaddy wel een procedure gevonden om namen uit een certificaat te halen, maar ik zit een beetje met de gevolgen.
Als ik dit doe hebben de clients intern een probleem, omdat die lokaal connecten met andere namen. Nu zag ik op GoDaddy een handleiding waarmee je exchange kunt configureren om externe DNS namen te gebruiken.
Is dit inderdaad de te bewandelen weg? Of kan dit simpeler? Iemand met ervaring op dit gebied?
Beauty is in the eye of the beerholder