garantie op iPad die is vervangen via Apple store

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Hoe zit het met de garantie als je een andere iPad krijgt nadat deze bij de winkel is ingeleverd ter reparatie ?

Ik zou verwachten dat de garantietermijn opnieuw ingaat alsof deze nieuw is gekocht ?

Ze linken echter het serienummer van vervangen iPad aan de nieuwe die ik krijg en bij een garantiecheck blijkt dat deze dus ook dezelfde garantietermijn heeft als de oude.

is dat wettelijk toegestaan of gaat Apple buiten zijn/haar boekje ?

Mijn vervangende iPad (Air) kan ik waarschijnlijk deze week ophalen in de winkel en weet dus nog niet of het een nieuwe of een refurbished model is.

Is het gebruikelijk dat je een refurbished model krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Zelfde garantietermijn is gebruikelijk. Je bent een koopovereenkomst aangegaan op een bepaalde datum, en de garantie zegt dat je voor een bepaalde periode 100% zeker bent van een werkend product. Dat je in die tijd een nieuw product krijgt zodat zij aan die garantie kunnen voldoen, betekent niet automatisch dat die datum opschuift. Je bent immers geen nieuwe overeenkomst aangegaan.

Of het nou een nieuwe of een refurbished is, ze komen allebei bij Apple zelf vandaan en er zit absoluut geen verschil tussen die twee, dus waarom je die vraag stelt is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Meestal is het ca 3 maanden garantie op reparatie van het onderdeel dat gerepareerd is.

Is de Ipad geswapped, dan geldt dit ook als (compleet) gerepareerd en zou de 3 maanden weer tellen.

Meestal is het swap toestel voorzien van fabrieksgarantie en die kan dus langer zijn dan de eerder opgegeven 3 maanden

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:47
Breezers schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:38:
Meestal is het swap toestel voorzien van fabrieksgarantie en die kan dus langer zijn dan de eerder opgegeven 3 maanden
Klopt niet helemaal. Toen mijn iPhone werd omgeruild in de 23e maand kreeg ik de 3 maanden extra garantie op een gerepareerd toestel. In feite dus 2 maanden extra en niet opnieuw 24 maanden zoals jij nu zegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Breezers schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:38:
Meestal is het ca 3 maanden garantie op reparatie van het onderdeel dat gerepareerd is.

Is de Ipad geswapped, dan geldt dit ook als (compleet) gerepareerd en zou de 3 maanden weer tellen.

Robberto schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:40:
[...]

Klopt niet helemaal. Toen mijn iPhone werd omgeruild in de 23e maand kreeg ik de 3 maanden extra garantie op een gerepareerd toestel. In feite dus 2 maanden extra en niet opnieuw 24 maanden zoals jij nu zegt. :)
Goede toevoegingen. Die garantie op een reparatie is niet verplicht, en geldt dus echt voor de reparatie en niet voor het hele toestel. Als dus de WiFi antenne is gerepareerd en 1 week later begeeft de home-button het, heb je er niks aan.

Waar je altijd wél op kunt terugvallen, is het non-conformiteitsbeginsel. Daar is genoeg over te vinden. Helaas is het bij Apple wel zo dat je je gelijk in zo'n geval via de rechter moet halen...