Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Liberty Global: UPC wordt in april Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom in het artikel niet ook meegenomen de uitspraak dat de president & CEO fors grotere synergie voordelen, qua pecunia, verwacht dan eerder aangenomen, c.q. eerder gemeld? Er is m.i. meer te halen uit het persbericht/vraaggesprek.
Michael T. Fries in Earnings Call Transcript: In terms of the timing of synergies, we haven’t been that specific. I will let Rick correct me but I do believe by -- over a three year time frame generally is what we estimate for the 240 million euro synergies which is up from 150 million euro when we announced the deal. And of course there are some dissynergies in the early years but they are not substantial. So I think it is -- the thing to focus on is the out years and we think 240 million euro on top of a consolidated cash flow that's pretty substantial is the right number and the timing is probably not that different than what you have seen in other mergers for us.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je opmerking, maar ehh... waarom wel, vind jij?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, terechte vraag.

Mijn eerste gedachte bij lezen van het artikel was dat ik het nogal mager vond, maar bij herlezing & gezien de reacties begrijp ik de keuze voor het uitlichten van de harmonisering en de Horizon-uitrol. Zulke zaken hebben een direct effect op de abonnees, die liever vandaag duidelijkheid hebben dan wachten op het ongewisse keurslijf dat zal volgen.

Anderzijds vermeld je dat het een toelichting is op de kwartaalcijfers en dan lijkt mij de ogenschijnlijk terloopse opmerking over een aanzienlijke toename (60%) van de becijferde synergie-effecten in één markt (Nederland) relevant. Mijn voorliefde voor het volgen van geldstromen (wie wordt er beter van) maakt dat ik het een essentiële toevoeging vind. Mogelijk lokt dat een discussie uit over het 'uitknijpen' van de afnemers (gezien de recente prijsverhogingen en huur versus koop) en dat hoeft nou ook weer niet (van mij).

Achteraf gezien heb ik voldoende aan de link naar de broninformatie, dank daarvoor!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is interessant omdat ze recent de prijzen toch flink verhoogd hebben, als nu blijkt dat ze financieel er veel beter op worden, maar dat natuurlijk niet terugrekenen naar de consument, dan is dat al wel een eerste teken aan de wand van het uitbuiten van hun monopolie op de kabel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Anderzijds vermeld je dat het een toelichting is op de kwartaalcijfers en dan lijkt mij de ogenschijnlijk terloopse opmerking over een aanzienlijke toename (60%) van de becijferde synergie-effecten in één markt (Nederland) relevant. Mijn voorliefde voor het volgen van geldstromen (wie wordt er beter van) maakt dat ik het een essentiële toevoeging vind. Mogelijk lokt dat een discussie uit over het 'uitknijpen' van de afnemers (gezien de recente prijsverhogingen en huur versus koop) en dat hoeft nou ook weer niet (van mij).
Blij dat de bronlink je al geholpen heeft. Ik deel je interesse voor het volgen van de geldstromen en als het duidelijk was waar die 90 miljoen ineens vandaan kwam had het denk ik het artikel wel gehaald, maar nu zijn het loze cijfertjes, waar volgens mij weinig lezers iets mee kunnen :)