Hallo allemaal,
Afgelopen zomer een nieuwe pc in elkaar gezet. Werkte allemaal probleemloos, maar een maand later begon de HD7950 artifacts te vertonen. Vervolgens de kaart teruggestuurd naar Sapphire, zes weken later krijg ik een nieuwe kaart van ze. Probleem opgelost zou je zeggen, nou dus niet...
Nieuwe kaart weer ingebouwd en aangesloten via displayport op de monitor. Dit ging even goed, totdat ik wat stotteringen ondervond in Windows. Om de paar seconden bevroor de pc eventjes en ging daarna weer verder. Een reboot lost meestal een hoop op, dat geprobeerd, maar helaas... hele beeld weg. De monitor ziet wel dat er een kabel is, maar zegt geen signaal te ontvangen...
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- Kaart in ander pci-e slot -> Zelfde probleem
- Drivers opnieuw geinstalleerd -> Zelfde probleem
- Andere displayport geprobeerd -> Zelfde probleem
- Monitor met displayport kabel op andere pc -> Probleemloos
Ik heb geen zin om de kaart weer zes weken kwijt te zijn dus liever los ik het zelf op. Vervolgens heb ik het toch nog even met hdmi geprobeerd, en voila, meteen beeld en werkt verder allemaal prima...
Als ik nu dus de kaart via displayport aansluit zie ik eventjes niets totdat de pc is opgestart en dan alleen maar een blauw scherm, waar normaal de windows log-in moet verschijnen.
Kortom, ik ben compleet radeloos hier, als iemand een idee heeft, graag
Edit: Mijn pc:
Afgelopen zomer een nieuwe pc in elkaar gezet. Werkte allemaal probleemloos, maar een maand later begon de HD7950 artifacts te vertonen. Vervolgens de kaart teruggestuurd naar Sapphire, zes weken later krijg ik een nieuwe kaart van ze. Probleem opgelost zou je zeggen, nou dus niet...
Nieuwe kaart weer ingebouwd en aangesloten via displayport op de monitor. Dit ging even goed, totdat ik wat stotteringen ondervond in Windows. Om de paar seconden bevroor de pc eventjes en ging daarna weer verder. Een reboot lost meestal een hoop op, dat geprobeerd, maar helaas... hele beeld weg. De monitor ziet wel dat er een kabel is, maar zegt geen signaal te ontvangen...
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- Kaart in ander pci-e slot -> Zelfde probleem
- Drivers opnieuw geinstalleerd -> Zelfde probleem
- Andere displayport geprobeerd -> Zelfde probleem
- Monitor met displayport kabel op andere pc -> Probleemloos
Ik heb geen zin om de kaart weer zes weken kwijt te zijn dus liever los ik het zelf op. Vervolgens heb ik het toch nog even met hdmi geprobeerd, en voila, meteen beeld en werkt verder allemaal prima...
Als ik nu dus de kaart via displayport aansluit zie ik eventjes niets totdat de pc is opgestart en dan alleen maar een blauw scherm, waar normaal de windows log-in moet verschijnen.
Kortom, ik ben compleet radeloos hier, als iemand een idee heeft, graag
Edit: Mijn pc:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,95 | € 89,95 |
1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCS) Zilver, Zwart | € 205,88 | € 205,88 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
1 | Logitech G500s Gaming Mouse | € 72,21 | € 72,21 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 68,- | € 68,- |
1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 96,50 | € 96,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 880,24 |
[ Voor 60% gewijzigd door Iekozz op 16-02-2015 05:59 ]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell