Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromebook voor webdesign

Pagina: 1
Acties:

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:16
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek dus een Chromebook, ik maak namelijk websites en ik heb een zeer goede PC voor dit werk, maar ik zoek nog een Chromebook waarmee ik naar klanten kan. Ik heb dus ook geen Windows nodig met Photoshop etc want daar gebruiken we de PC voor.

Wat is je budget?
Budget maakt niet heel veel uit, maar gewenst budget is 300 a 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, goede accuduur en bouwkwaliteit is essentieel

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er is een kleine kans dat we er een Linux distro op willen zetten en daarvoor is een Intel based processor essentieel, 11 tot 14 inch scherm met redelijke kijkhoeken

Ik kwam deze ook tegen: ACER CHROMEBOOK 11 CB3-111-C9PJ

Iemand ervaring met deze?

[ Voor 5% gewijzigd door All0The0Web op 16-02-2015 00:13 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00
Misschien is dit wat? nieuws: Toshiba gaat full-hd-Chromebook met ips-scherm voor 349 euro verkopen. Zoals in het artikel staat moet hij ergens deze maand leverbaar zijn in Nederland. Voor een goede review zie http://anandtech.com/show...ok-2-a-feast-for-the-eyes, lees vooral ook even de closing thoughts waar hij de Toshiba vergelijkt met andere Chromebooks.

• All0The0Web
Toen ik de eerste Toshiba reviews las was ik redelijk overtuigd, maar het is een beetje té 'Macbook wannabe'.

Ik kwam ook nog de Acer Chromebook C720 tegen voor € 265,-. (pricewatch: Acer Chromebook C720)

Deze is veel krachtiger maar heeft een minder scherm, het design vind ik eerlijk gezegd mooier, maar dat is een mening.

• All0The0Web
Ik heb veel research gedaan, en heb gekozen voor de:
pricewatch: Acer Chromebook CB5-311-T28J

4GB ram geheugen,
13'3" Full HD scherm (geen IPS, maar toch),
Een redelijk goede processor, het is geen Intel, maar ik blijf dus wel bij ChromeOS

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, das wel beter, met een full-HD-scherm. Die andere had zo'n lage resolutie, dat lijkt me een slechte showcase voor je klanten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:33

Thomg

Aww yiss

Eens, 1080p bij webdesign moet eigenlijk wel...
Al helemaal als je moet showcasen...

[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 18-02-2015 13:00 ]

• All0The0Web
Chromebooks zijn in Nederland nog niet echt doorgebroken, maar onder vele studenten in Amerika wel. Ik begrijp dan ook niet waarom ze geen echte (betaalbare) high-end Chromebook uitbrengen, met aluminium etc. (ik ben op de hoogte van de Chromebook Pixel, maar dat is geen consumer-product)

• ITsEZ
  • Laatst online: 15:32

ITsEZ

parttime all-rounder

All0The0Web schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:00:
Chromebooks zijn in Nederland nog niet echt doorgebroken, maar onder vele studenten in Amerika wel. Ik begrijp dan ook niet waarom ze geen echte (betaalbare) high-end Chromebook uitbrengen, met aluminium etc. (ik ben op de hoogte van de Chromebook Pixel, maar dat is geen consumer-product)
Omdat het hele idee van een chromebook wegvalt bij high-end. Chromebooks kenmerken zich door de lage prijs en het lichte os, waardoor er dus met mindere hardware gewerkt kan worden en je nogsteeds een snelle laptop hebt. Er is simpelweg geen reden om een high-end chromebook uit te brengen, aangezien mensen dan waarschijnlijk een stuk sneller voor een windows gaan.

Nou even terug naar het advies, persoonlijk zou ik een tablet/combi nemen bijvoorbeeld een asus transformer (wel de windows 8 versie) of als je echt wil uitpakken een surface. Dit zijn lichte makkelijk draagbare apparaten, handig om dingen op te laten zien, en het ziet er natuurlijk ook wel modern uit ;).

What you see is always what you get.

• All0The0Web
Oke even een follow-up:

Ik heb nog meer reviews gelezen en na het zien van de laptops in de Media Markt ben ik toch teruggevallen op de Toshiba Chromebook 2. Hierop typ ik dit bericht ook nu en hij bevalt heerlijk!

Het scherm is beter dan op de Acer Chromebook 13 en ook de snelheid is uitstekend.

Batterijduur is meer dan ik gewend ben alleen het toetsenbord kan iets beter...

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Hoe zit het met 1080p video's en Netflix kijken op de Toshiba Chromebook 2? Ik ben ook op zoek naar een kleine draagbare Chromebook en de Toshiba lijkt me een erg goede keus.

• All0The0Web
Gisteren heb ik de Chromebook terug naar Alternate gestuurd ivm dode pixels, touchpad problemen en een rammelend geluid aan de binnenkant.

ChromeOS en de laptop werkten perfect, Netflix 1080p zonder problemen en ik vind het jammer om heb tijdelijk kwijt te zijn.
Pagina: 1