Home Cinema (2.1 of 5.1?) voor 500-750 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen jullie goede de tips aan het lezen. Dank hiervoor!

Ook ik ben op zoek naar een leuke home cinema set voor ondersteuning van mijn Samsung smart 3D TV, want naar mijn mening komt er geen goed geluid uit. Ik kijk zelf veel films en voetbal en wil een leuke set aanschaffen maar twijfel wat ik nou moet aanschaffen een 2.1 of een 5.1 surround set of gewoon een soundbar? Wat ik ook graag zou willen is dat ik met mijn telefoon muziek via deze 'aangeschafte set' kan beluisteren.

Ik heb al een aantal hifi winkels bezocht, maar is erg lastig om te kiezen.

Graag aankoopadvies omtrent:
2.1 of 5.1 met subwoofer? (voorkeur voor 2.1 ivm ruimte)
Surround receiver, met welke 'must' opties? En is HDMI ook een must ivm smart 3D TV?

Ik heb een woonkamer van 4 bij 6 en heb niet veel ruimte voor grote speakers, wel ruimte voor pilaren of boxen voor op de dressoir. Ik hoef namelijk niet een 'dikke' set aan te schaffen en door 2de hands te zoeken kun je flink besparen.

Graag zou ik jullie tips willen horen welke set ik evt. voor mij van toepassing is. Budget is rond de 500 - 750 euro. Iemand tips voor merk/model/type icm met luidsprekers?

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:11

FeaR

In GoT we trust

Topic afgesplitst van ander wegens topickaping (wat we dus niet op prijs stellen).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Als je perse nieuw wil dan is surround alleen een optie zonder subwoofer; daar blijft echt geen geld voor over. Tweedehands moet dat zeker wel lukken met sub.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 10:16
Ooit voor eenzelfde probleem als jouw gestaan. Had eerst een 5.1 set van rond de 750 euro en heb dat ingewisseld tegen een 2.1 set voor dezelfde prijs, i.v.m. ruimtegebrek.
Ik had nooit een betere keuze kunnen maken. De 2.1 set geeft veel beter geluid dan de 5.1 set. Eigenlijk ook ergens logisch omdat je de helft aan speakers hebt voor hetzelfde geld (kwaliteit kost geld).
Zelf ben ik zeer te spreken over de Bostons A25 / A26. Ik zou de A23 persoonlijk vermijden omdat deze een te klein bereik hebben. Het zijn boekenplankspeakers dus ze passen op je dressoir. Een sub is dan wel een vereiste, zeker voor films, omdat de A25 / A26 nu niet een geweldige basweergave hebben ;-) Toch doe je er verstandig aan om ze als "large" in te stellen op je aankomende receiver.

Qua receiver heb ik zelf een pioneer. Puur een prijs / kwaliteit keuze geweest en die heeft ook o.a. ondersteuning voor Airplay (en de nieuwe hebben geloof ik ook spotify).

Hoop dat je iets met bovenstaande kan :-) Maar ga vooral gericht luisteren en kijk vooraf hoeveel geld je wilt uitgeven anders zie je door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je waardevolle tips!

Ben zelf ook van mening om een 2.1 aan te schaffen met een sub, dit ook ivm ruimtegebrek en gedoe met kabels trekken door de woonkamer heen.

Ik ga zeker even de Bostons A25/26 bekijken. Kun je me vertellen welke type Pioneer receiver je hebt?