Dual monitor setup W8.1 werkt niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• CalvinD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03-2025
Hey,

Ik heb sinds een tijdje Windows 8.1 draaien op mijn systeem, dit werkt eigenlijk prima qua drivers en dergelijke. Nu had ik laatst een tweede monitor aangesloten.. De eerste dag geen problemen gehad, de tweede dag begon het beeld van mijn eerste monitor in een compleet te "buggen", het enige wat ik krijg is een soort ruis.
Mijn eerste scherm is via HDMI aangesloten, tweede monitor via VGA. Als ik een enkele monitor heb aangesloten dan gaat alles goed, maar met die tweede monitor dan gaat hij na een tijdje dus fouten geven. Mijn tweede monitor blijft dan gewoon werken.
Ik heb gekeken of het aan de videokaart kan liggen maar zodra ik dan mijn PC laat uitschakelen, dan gaat het probleem direct weg en laat hij gewoon zien dat de PC aan het afsluiten is. Mijn vermoeden is dus dat het aan W8.1 ligt.

Iemand bekend met dit probleem? Drivers zijn up to date.

PC Specs:
Asus M5A78L-LE
AMD FX-6300
Gigabyte GV-R927XOC-2GD-GA
Corsair Vengeance 8GB

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Hey,

Welke 2 monitors heb je? Welke monitor geeft problemen? Geeft hij bijvoorbeeld alleen problemen als hij op hdmi of juist vga is aangesloten, of maakt dat niet uit?

• CalvinD
Ik heb op Windows 7 nooit eerder deze problemen gehad met deze monitoren, maar het gaat om een oude Fitjusu Siemens van 17 inch waar ik verder geen informatie van heb, en een Samsung Syncmaster S22B350.

Ik denk echt dat het iets is met Windows 8.1, maar wil liever niet terug naar 7 om dit probleem..

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 13:28

TommieW

Numa numa.

Heb je zelf al de driver van de website van de fabrikant van je GPU gehaald (Intel/Nvidia/AMD) en deze geïnstalleerd? Kan je de aansluitingen omwisselen, dus het scherm wat nu aan de HDMI hangt aansluiten met VGA en andersom?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• CalvinD
Moet ik even kijken of ik uit kom qua aansluitingen (videokaart heeft alleen DVI aansluitingen, heb maar 1 verloopstekker). Die oude Fijutsi 17 inch kan enkel en alleen via VGA aangesloten worden (interne kabel vanuit de monitor) en de Samsung kan via HDMI en VGA.

GPU drivers zijn up-to-date volgens Catalylist control center (ATI). Kan wel de Beta drivers proberen maar daar heb ik weinig vertrouwen in.

• CalvinD
Ik had op MSI Afterburner een OC draaiende, ik heb van de week de tweede monitor aangesloten en de videokaart weer op zijn standaard waarde gezet. Tot nu toe is het probleem nog niet voorgevallen. Dacht dit even te vermelden voor mensen die in de toekomst hetzelfde probleem hebben.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45

Esumontere

Floep, banaan.

CalvinD schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:55:
Moet ik even kijken of ik uit kom qua aansluitingen (videokaart heeft alleen DVI aansluitingen, heb maar 1 verloopstekker). Die oude Fijutsi 17 inch kan enkel en alleen via VGA aangesloten worden (interne kabel vanuit de monitor) en de Samsung kan via HDMI en VGA.

GPU drivers zijn up-to-date volgens Catalylist control center (ATI). Kan wel de Beta drivers proberen maar daar heb ik weinig vertrouwen in.
Gokje: Brakke verloop naar DVI-VGA.
Pagina: 1