Mx518 overleden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
Hi tweakers,

Helaas is vandaag na vele jaren van trouwe dienst mijn logitech mx518 overleden. Nu ben ik dus haastig op zoek naar een goeie vervanging en na wat research blijkt dit zo makkelijk nog niet, omdat de mx518 al even niet meer gemaakt word. Zijn opvolger g400 of g400s ook niet.

Nu zit ik te zoeken naar een nieuwe muis maar ik vond met name de vorm van de mx518 ideaal. Dit zie ik echter vrijwel nergens meer in terug (g502 etc). Muis zal met name voor CS:GO gebruikt gaan worden dus ben benieuw naar jullie voorkeuren :). Steelseries sensei of Zowie FK1 misschien een goede optie?

Kortom:

Ik zoek een nieuwe gamemuis (bedraad)

Wat is je budget?
50-70,-.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zal met name gebruikt worden voor het spelen van CS:GO en andere FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Een mx muis?? Die zijn er volgens mij al voor 60 euro..
Deze:
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX
Zeer goede muis, of heb je liever een gaming muis??

[ Voor 63% gewijzigd door pwillemske op 15-02-2015 21:28 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnd
Prefereer toch wel een echte gamemuis (met draad) met rond de 6 knoppen

[ Voor 9% gewijzigd door rnd op 15-02-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Ik heb de steelseries sensei, en moet zeggen dat de muis heerlijk in de hand ligt, niet al te groot, veel mogelijkheden en, afhankelijk welke sensei je haalt, een memory om je profilen in de muis op te slaan. Steek je muis ergens anders in de USB, heb je weer de zelfde instellingen. Heerlijk! Daarnaast is de muis erg stevig.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54

KrazyJay

Het kan zijn dat het die G502 is die je genoemd hebt, maar ik ben groot fan van de Proteus-muis van Logitech. Ligt lekker in de hand, knopjes zitten logisch, en blauw/cyaan-logootje met led stoort me totaal niet, al haat ik de kinderachtigheid van de g400s en de g510s..

Hiervoor heb ik onder andere de mx518 gebruikt, maar ook de mx1000, vx nano en de opvolger, en de G600s (als dat die die met die casio-calculator aan knopjes aan de zijkant was). Ik vind de Proteus-muis de eerste echte opvolger van de mx518.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59
Volgens mij zit TS niet te wachten op een draadloze muis, dit voor gamen niet echt een optie. Jammer genoeg heb ik zelf geen beter advies, behalve dan om niet voor DRAADLOOS te gaan.
pwillemske schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:25:
Een mx muis?? Die zijn er volgens mij al voor 60 euro..
Deze:
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX
Zeer goede muis, of heb je liever een gaming muis??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07 09:45
Volgens mij is het belangrijkste aan een muis hoe hij in de hand ligt, en dat kan alleen jij beoordelen. Ik zou gewoon even naar de mediamarkt gaan, daar hebben ze er tegenwoordig aardig wat liggen die je zo kan testen, en ook de wat meer op gaming gerichte merken hebben ze tegenwoordig.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
@TS: Heh, ik heb zelf sinds kort ook last van mijn G500 die dubbelklikt terwijl ik maar één klik geef. Dus ik heb ook al wat zitten neuzen, wil namelijk het liefst een kopie ongeveer van de G500 (zoals jij al aangeeft de vorm is super).
Kom daarbij ook uit op de Performance Mouse MX die pwillemske al aanhaalt, maar die is inderdaad draadloos.

Met draad is de beste kanidaat tot op heden: pricewatch: Logitech Corded Mouse M500
Zelfde vorm, alleen oogt het iets meer budget. Al het geld wordt namelijk in die gamegear zooi gepompt, muizen met belachelijke vormen en 12 duimknoppen, verlichting die pulseert, dynamic DPI shit en noem het maar op. Irriteert mij mateloos, ik wil een degelijke, net ogende muis van groot (en niet al te licht) formaat voor rechtshandigen en niet al die game hype shit. Maar dan is het erg beperkt lijkt het, binnenkort maar is kijken of ik een winkel kan vinden waar die M500 ligt zodat je de bouwkwaliteit kunt voelen/beoordelen. Al is die muis niet duur met drie tientjes..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
De g500s heeft toch ook dezelfde vorm als de mx518?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Niet helemaal, de G400(s) is qua vorm precies hetzelfde als de MX518 (ik heb de G400, nadat ik de MX518 heb gehad). De G500(s) is ietsje anders gevormd en volgens mij een klein tikje groter.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnd
dank voor het advies :)

ik ga van de week maar eens een kijkje nemen bij de mediamarkt en gewoon voelen hoe ze aanvoelen. hopen dat ze ook steelseries etc hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Freaky Maus schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:37:
@TS: Heh, ik heb zelf sinds kort ook last van mijn G500 die dubbelklikt terwijl ik maar één klik geef. Dus ik heb ook al wat zitten neuzen, wil namelijk het liefst een kopie ongeveer van de G500 (zoals jij al aangeeft de vorm is super).
Kom daarbij ook uit op de Performance Mouse MX die pwillemske al aanhaalt, maar die is inderdaad draadloos.

Met draad is de beste kanidaat tot op heden: pricewatch: Logitech Corded Mouse M500
Zelfde vorm, alleen oogt het iets meer budget. Al het geld wordt namelijk in die gamegear zooi gepompt, muizen met belachelijke vormen en 12 duimknoppen, verlichting die pulseert, dynamic DPI shit en noem het maar op. Irriteert mij mateloos, ik wil een degelijke, net ogende muis van groot (en niet al te licht) formaat voor rechtshandigen en niet al die game hype shit. Maar dan is het erg beperkt lijkt het, binnenkort maar is kijken of ik een winkel kan vinden waar die M500 ligt zodat je de bouwkwaliteit kunt voelen/beoordelen. Al is die muis niet duur met drie tientjes..
Dat probleem met dubbelklikken heb ik ook met mijn G500 gehad, maar ik heb het op een of andere manier kunnen oplossen.. weet niet meer zeker hoe ik dat geflikt heb. Bij mij deed hij het geloof ik ook alleen maar op mijn desktop. Kan je je muis eens op een andere PC proberen?

Is je muis misschien nog onder garantie? Logitech heeft een hele goede garantie regeling.

Maar potjandriedubbeltjes.. zijn ze zomaar gestopt met de G500 te maken. Mijn lievelingsmuis tot nu toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Ubahnub op 16-02-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 21:28

_Arthur

blub

Mijn MX518 begint ook aan het einde van zijn latijn te raken, na jaren van trouwe dienst.

De huidige generatie muizen spreekt mij weinig aan, het liefst had ik weer een MX518 gekocht, maar helaas, die zijn nieuw zo goed als niet meer te vinden, of voor onmogelijke bedragen.

Dit gaat een prima alternatief zijn, de G400s via ebay; http://www.ebay.com/itm/B...ain_0&hash=item1e96f04727

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
RIP.

Ik ben erg tevreden met mijn Razer Imperator:
http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-imperator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Laatst online: 11-07 09:45
Mocht je per se nog een 518 willen, er staan er nog een aantal op ebay.
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item5670c008ea (nieuw zonder verpakking)

Totaal iets boven de 30 USD.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 15-07 13:37
Op tweakers heb je een mooi muizen topic. Hier vind je een linkje om te kijken welke muis sensoren goed of slecht zijn.

De pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse komt daar bijvoorbeeld goed uit de verf. Overigens kan je bij de MediaMarkt veel muizen even uit proberen (hoe ligt het in de hand).

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Freaky Maus schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:37:
@TS: Heh, ik heb zelf sinds kort ook last van mijn G500 die dubbelklikt terwijl ik maar één klik geef. ...
Dan is de schakelaar van de muisknop versleten.
Dit had ik ook bij mijn logitech mx1100.
Ik heb deze uit elkaar gehaald, en zelf de schakelaar vervangen.
Werkt sindsdien weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Heb je nog garantie of is deze net verlopen? Neem dan even contact op Logitech.

Ik had ook een MX518 die het niet meer deed, ik heb toen contact opgezocht met Logitech en die hebben mij kosteloos een G400s opgestuurd ter vervanging, terwijl ik geen recht meer had op garantie! (2,5jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:14

MsG

Forumzwerver

Kan je hem niet gewoon open schroeven? Ik heb die van mij opengeschroeft en schoon gemaakt. Weer helemaal als nieuw. Iets als een muis gaat niet zomaar echt stuk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 00:50
- dubbele post, verwijder aub -

[ Voor 93% gewijzigd door Zexion op 16-02-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
Als ik zelf weer een nieuwe muis zou kopen, vooral voor CS:GO dan zou ik gewoon weer voor een G400s gaan.
Je moet opletten met sensoren, voornamelijk de verschillende ingebakken functies.
- Geen anglesnapping
- Geen acceleration
- Geen prediction

De nieuwe Razer DeathAdder, Zowie FK1, G400s, en nog een paar anderen voldoen aan deze eisen.
De steelseries rival geeft je als het goed is de opties om dit aan/uit te zetten in de software, toch zou ik dit liever hardwarematig ingebouwd hebben.
millman schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:17:
Ik heb de steelseries sensei, en moet zeggen dat de muis heerlijk in de hand ligt, niet al te groot, veel mogelijkheden en, afhankelijk welke sensei je haalt, een memory om je profilen in de muis op te slaan. Steek je muis ergens anders in de USB, heb je weer de zelfde instellingen. Heerlijk! Daarnaast is de muis erg stevig.
De sensei heeft geen goede sensor. Deze muis kan ik NIET aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:57
Helaas is er geen 1:1 opvolger van de MX518 meer beschikbaar zoals de G400s. Ik speel sinds recent met regelmaat bij iemand games die de G502 heeft en hoewel de vorm lichtelijk afwijkt is het echt een fantastische muis. Ik was eerst bang dat de knoppen bij de duim irritant zouden zijn, maar door de vormgeving van de muis is dat totaal niet het geval.

Al zou ik als trouwe MX518/G400 gebruiker moeten kiezen, dan zou het sowieso de 502 worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Zexion schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:33:

De sensei heeft geen goede sensor. Deze muis kan ik NIET aanraden.
Ik ken toch een aantal fervente gamers die zweren bij de Sensei.

Zelf voel ik me niet aangesproken tot het design, maar ik heb er tijdelijk eentje gebruikt als back-up muis, en hij presteerde prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
Ubahnub schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Ik ken toch een aantal fervente gamers die zweren bij de Sensei.

Zelf voel ik me niet aangesproken tot het design, maar ik heb er tijdelijk eentje gebruikt als back-up muis, en hij presteerde prima.
Ik geloof best dat hij prima presteerd, maar als je weet wat anglesnapping en prediction doet dan begin je er erg op te letten en ga je je mateloos ergeren.
Dan kun je beter een tientje meer uitgeven aan de rival bijvoorbeeld.

Je kunt het heel makkelijk testen in MS Paint; probeer met de vrije hand een rechte lijn te tekenen.
Als de muis angle snapping heeft dan trekt de muis rechte lijnen. Je hebt dan nooit echt de volledige controle over de muis.
Voorbeeldje; http://i46.tinypic.com/ru7fcj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:58

HaTe

haat niet

Ik heb zelf een MX518 en heb daarbij voor mijn laptop een Sharkoon Drakonia gekocht. Ik moet zeggen dat ik hem vrij vergelijkbaar vind met de MX518 qua handligging. Had hem eigenlijk gekocht vanwege de prijs, want hij is niet duur!
Zexion schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:38:
Je kunt het heel makkelijk testen in MS Paint; probeer met de vrije hand een rechte lijn te tekenen.
Als de muis angle snapping heeft dan trekt de muis rechte lijnen. Je hebt dan nooit echt de volledige controle over de muis.
Voorbeeldje; http://i46.tinypic.com/ru7fcj.png
Ik maak anders perfect rechte lijnen met mijn MX518.. Zowel horizontaal als verticaal.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
HaTe schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:46:
Ik heb zelf een MX518 en heb daarbij voor mijn laptop een Sharkoon Drakonia gekocht. Ik moet zeggen dat ik hem vrij vergelijkbaar vind met de MX518 qua handligging. Had hem eigenlijk gekocht vanwege de prijs, want hij is niet duur!

[...]

Ik maak anders perfect rechte lijnen met mijn MX518.. Zowel horizontaal als verticaal.
Dat komt omdat de MX518 angle snapping heeft.
Het directe gevolg daarvan was de komst van de G400 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
Ik heb toevallig deze week nog een G400S besteld. Die staat nog voor 45 dollar op ebay :)
http://www.ebay.com/itm/L...ain_0&hash=item2348b5302e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 18:04

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb ook jaren lang de mx518 gehad (ook CS gamer hier :p) en ben overgestapt op de G400s toen m'n 2e mx518 na 2-3 jaar versleten was. Dus ja, een zekere aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
@ Uhbahnub en M a r c o: dank jullie wel voor de reacties.

Heb vandaag de pricewatch: Logitech Corded Mouse M500 gehaald, maar dat is geen verbetering ten opzichte van mijn pricewatch: Logitech G500.

Eerste indrukken zijn erg smal, lichter en de dpi's zijn aanmerkelijk lager. Dpi wat omhoog geschroeft dus daar weinig last meer van, voelt nu weer gelijk aan en ook het gewicht is aan te wennen. Wat waarschijnlijk niet gaat wennen is dat de M500 behoorlijk smal is t.o.v. mijn G500. Waar bij de laatste m'n ringvinger nog enigzins op de muis hing past hij bij de M500 er niet meer bij en duwt nu op m'n pink. Ook aan de duim kant is er niet zoveel ondersteuning waardoor je eerder op je velt schuift met de muis (doordat de onderkant afgeschuind is).
Grootste irritatiepunt naast de vorm is wel het scrollwieltje wat twee standen ('vast' en vrij) heeft identiek aan de G500. Maar bij de M500 lijkt het of het wieltje niet gebalanceerd is want in vrije stand rolt m'n beeld iedere keer weer terug. Blijkbaar draait dus het wieltje door onbalans weer naar onder als het zwaarste punt bovenaan zit. Dit resulteert in een vrijwel onbruikbare vrije stand mits je continu je vinger op het wieltje houdt ook na scrollen of gelijk vast zet.
Kortom: de M500 is geen waardige vervanger van mijn G500.

Hierop gelijk weer zitten kijken wat er tekoop is, aangezien eerst mijn eis was om wel zo'n scrollwiel te hebben wat Logitech gebruikt (2 standen). Maar als dat toch niet werkt.. Nu de pricewatch: Func MS-3² besteld. Kijken hoe dat werkt, zie er wel goed uit moet ik zeggen. Het formaat is in ieder geval een heel stuk beter dan die M500 waar mijn hand echt steun mist aan de basis/palm. Dus rnd, misschien is deze muis ook wel wat voor jou? Valt binnen budget, al weet ik niet of je echt zo'n grote muis wil?

[ Voor 3% gewijzigd door Freaky Maus op 21-02-2015 14:07 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnd
Ben inmiddels voor de steelseries rival gegaan en tot nu toe ben ik erg tevreden. Muis ligt heerlijk in de hand, wat aan de lange kant maar voelt perfect.

Enige minpuntje tot nu toe is dat de knopjes aan de duimkant wat goedkoop aanvoelen.

@ Freaky Maus,

dank voor je uitgebreide reply! Ben zoals je kan lezen al voor de rival gegaan ;)
Pagina: 1