iPad Air 2 Safari 'Flashbacks'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:41
Beste Tweakers,

sinds 29 oktober 2014 ben ik in het bezit van een Apple Ipad Air 2 64gb wifi. Het volgende probleem doet zich voor:

Ik heb een pagina open staan in Safari, bijvoorbeeld tweakers.net. Wanneer ik er klaar mee ben dan sluit ik deze door Safari te sluiten (of op de homeknop te drukken of de Ipad te locken).
Wanneer ik vervolgens op een later tijdstip Safari weer open, komt er een heel andere pagina voor een korte tijd, ongeveer 2 seconden, in beeld. Om vervolgens de tweakers internetpagina weer te laden, waar ik gebleven was. De pagina die kort weergegeven wordt heb ik dan bijvoorbeeld eerder op de dag of zelfs een week eerder bekeken (willekeurig), maar destijds gewoon netjes afgesloten. Deze pagina is vervolgens ook nergens meer te zien of vinden.

Nu vind ik dit erg vervelend. Om als voorbeeld te noemen heb ik laatst een verrassingsweekend, welke geboekt was, gezien. Waardoor de verrassing (na navragen) er dus een beetje af was. Verder kan iedereen zich indenken dat er meerdere situaties zijn waar deze 'Flashbacks' een probleem kunnen zijn als er meer mensen gebruik maken van dezelfde Ipad.

Ik heb dit probleem toen ik de Ipad kocht ook direct gemeld in het Ipad ervaringen & discussie topic. Ik kreeg hier twee reacties op. Het zou een Ios 8 probleem zijn. Ik had dus goede hoop dat bij een Ios update dit probleem verholpen zou worden, maar niets is minder waar.
red1 in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 14"

Via google heb ik het volgende topic gevonden:
https://discussions.apple.../5413121?start=0&tstart=0

En hier een filmpje uit dit topic waarbij het probleem wordt nagebootst:
http://youtu.be/qPLXJPHfcgE

Heel veel mensen hebben er in dat topic last van en de vlieger gaat dus ook op voor Ios7, Iphones etc.
Er staat in het topic een manier beschreven om het probleem tijdelijk op te lossen. Door kort gezegd je Ipad in Safari af te sluiten voor alle vier de mogelijke beeldhoudingen. Maar dit is erg omslachtig en kost gewoon teveel tijd om iedere keer te doen als je gewoon even wilt surfen in Safari.

Heb alle Ipads (van de één t/m de air 2 gehad), maar nog nooit dit probleem ondervonden. Ik vind het echt een irritant probleem en snap niet dat Apple dit niet oplost (als ik het topic en de klachten moet geloven). Heb de Ipad al gereset/gerestored, Safari cache geleegd etc etc.

Hebben meer Tweakers hier last van en heeft wellicht iemand hier een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Geen oplossing en ik heb er eigenlijk ook geen last van. Het valt me echter wel regelmatig op en herken ook wel waar je het over hebt. Dit gedrag komt ook voor op mijn iPad mini Retina.

Probleem is denk ik dat hij ergens een image bewaard op de iPad van de laatste browsersessie. Vermoedelijk om de multitask animaties soepel te laten verlopen. Herstellen van de iPad heeft volgens mij geen zin omdat het probleem echt in het OS zit.

Ik heb het gevoelsmatig nooit ervaren op iOS 7.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Sander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-09 09:10
Ik heb hier inderdaad ook last van op een oude iPad 2. Ik dacht dat het aan de traagheid van het apparaat lag, maar het is goed te lezen dat meer mensen hier een probleem mee hebben.

Op eerdere OS heb ik het overigens nooit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:05
Apple (iOS) maakt screenhots die het gebruikt al je van app wil wisselen zodat het even de tijd kan nemen om het programma daatwerkelijk te activeren. Heet management van verwachtingen. Die screenshots worden ook gebruikt als je je aps verkleint om zo horizontaal erdoorheen te kunnen scrollen. Het rare is dat iOS niet altijd een recente, nieuwe screenshot maakt. Je ziet dit effect ook bij Games die niet terug springen in de game maar naar een menu/startscherm. Bij die Games zie je ook vaak eerst een screenshot van het spel (waar je gebleven was) waarna het naar het menu springt.

Gewoon negeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:15
Ik heb er ook 'last' van, zie het als een feature ;) Gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:41
Ja gewoon negeren werkt natuurlijk niet voor iedereen. Zoals ik vertelde heeft het voor mij al als gevolg gehad dat ik van een verrassingsweekend af wist. Natuurlijk is dit niet heel erg, maar wel een voorbeeld waarbij het in de praktijk tegen werkt.

In het eerder genoemde topic vertelt iemand dat hij en zijn vrouw ook wel naar materiaal voor boven de 18 surfen, wat wel meer mensen doen. Zijn jongere kinderen gebruiken ook de ipad, en die krijgen dus flashbacks van die websites. Dat is dan ook een heel vervelende situatie.

Het is een irritant probleem en hoort naar mijn inziens gewoon niet. Op de ipad 3 die ik hier nog heb liggen heb ik dit probleem trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:53
ook last van op ipad air2 sinds ik weer iets meer safari gebruik dan chrome. Gelukkig gebruik ik hem alleen zelf. Iemand anders zou eens moeten zien wat ik allemaal surf :)

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09 16:48
Hier op de Mini 1 ook het probleem sinds iOS 8. Eerdere iOS versies, geen probleem mee gehad met dit safari probleem. Oplossing? Nope 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Mijn visite kreeg ook een fractie van een seconde een blote tettenpagina te zien, was erg jammer hahahaha.
Het fenomeen heb ik nu op de ipad air2, maar ook een paar maanden terug op de ipad3
Ik dacht zelf ios8 de schult te geven.
Edit: ik draai op ios 8.3 beta en daar is het probleem ook nog.

[ Voor 12% gewijzigd door reinier666 op 21-02-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb er ook "last" van op mijn iPad 3 met iOS 8. Ik weet bijna zeker dat ik er vóór iOS 8 nooit last van heb gehad. Nu ben ik de enige die mijn iPad gebruikt maar ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend is als je je iPad met iemand anders moet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
Enkele keren heb ik dat ook op 6.1.3 gehad. Browsing history + cookies clearen hielp.
Pagina: 1