Mijn Asus UL30vt heeft standaard 4GB 1066 DDR3 SODIMM geheugen. Nu is plots 1GB kapot gegaan, dus de helft van een geheugen stickje. Slechts 3GB is zichtbaar en wanneer ik memtest86 draai geeft hij ook aan dat er geheugen kapot is.
Nu draait de laptop prima. Ik krijg alleen redelijk snel een melding dat het geheugen vol is wanneer ik aardig wat tabs in chrome open heb staan. Dat is toch best irritant en dus zou je zeggen; nieuw geheugen. Maar gezien de leeftijd van de laptop (4 jaar en 3 maanden) en de prijs van geheugen vraag ik me af of het verstandig is. Nieuwprijs laptop was destijds 499,- euro.
1) Zou jij upgraden?
2) Zo ja, dan zou ik graag advies willen welk geheugen ik dan moet kiezen?
Ik zoek ?
4 of eigenlijk liever 8GB SODIMM DDR3 geheugen voor een laptop
Wat is je budget?
Het liefst geef ik natuurlijk zo min mogelijk uit. De laptop doet 't verder nog prima, maar ik zie hem niet nog eens 4 jaar meegaan.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik wil wegblijven van OCZ, want geheugen van dat merk is in pc's al meerdere keren kapot gegaan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop met de volgende specificaties: http://www.asus.com/Noteb...ks/UL30Vt/specifications/
Laptop is geen hardloper maar met een 512GB Samsung 830 SSD toch redelijk rap.
Ik gebruik de laptop vooral voor internet, office en films.
Geheugen specificaties lopen uiteen van 1066, 1333 tot 1600mhz? CL11 of CL9? Ik vraag me echt af of je die 'betere' specificaties gaat merken in deze laptop en ik niet gewoon het goedkoopste geheugen kan nemen?
Nu draait de laptop prima. Ik krijg alleen redelijk snel een melding dat het geheugen vol is wanneer ik aardig wat tabs in chrome open heb staan. Dat is toch best irritant en dus zou je zeggen; nieuw geheugen. Maar gezien de leeftijd van de laptop (4 jaar en 3 maanden) en de prijs van geheugen vraag ik me af of het verstandig is. Nieuwprijs laptop was destijds 499,- euro.
1) Zou jij upgraden?
2) Zo ja, dan zou ik graag advies willen welk geheugen ik dan moet kiezen?
Ik zoek ?
4 of eigenlijk liever 8GB SODIMM DDR3 geheugen voor een laptop
Wat is je budget?
Het liefst geef ik natuurlijk zo min mogelijk uit. De laptop doet 't verder nog prima, maar ik zie hem niet nog eens 4 jaar meegaan.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik wil wegblijven van OCZ, want geheugen van dat merk is in pc's al meerdere keren kapot gegaan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop met de volgende specificaties: http://www.asus.com/Noteb...ks/UL30Vt/specifications/
Laptop is geen hardloper maar met een 512GB Samsung 830 SSD toch redelijk rap.
Ik gebruik de laptop vooral voor internet, office en films.
Geheugen specificaties lopen uiteen van 1066, 1333 tot 1600mhz? CL11 of CL9? Ik vraag me echt af of je die 'betere' specificaties gaat merken in deze laptop en ik niet gewoon het goedkoopste geheugen kan nemen?