Andere CPU cooler Fan monteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05-2023
Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk een nieuwe build gebouwd en ik ben zeer tevreden
maar nu wil ik op mijn huidige CPU cooler een andere fan monteren omdat dat dan beter past bij de andere fans die ik gebruik in mijn case
Maar ik weet dus niet of deze fan geschikt is voor de CPU cooler

Dit is mijn huidige build :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,80€ 332,80
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 158,95€ 158,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 352,95€ 352,95
1Fractal Design Define R5 Titanium Window€ 107,95€ 107,95
1Scythe Mugen MAX€ 35,95€ 35,95
2Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 14,99€ 29,98
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1869DT1TX0€ 139,80€ 139,80
1Cooler Master V750 Semi-Modular€ 95,95€ 95,95
1Crucial MX100 256GB€ 96,50€ 96,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.350,83

Op de CPU cooler wil ik een
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 14,99€ 14,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 14,99

Ik heb wat research gedaan maar kan hier niks specifieks over terug vinden of deze fan hiervoor geschikt is
Iemand die mij verder kan helpen hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 23:17
Die koeler is voor in de behuizing, niet voor op je processor!

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
Aha ok dan gaat het feestje niet door helaas
Ik heb wel fotos gezien op het show je build topic mensen die hem op de cpu cooler hadden gemonteerd
Ik ga verder zoeken dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Ja dat kan ook wel, alleen daar zijn ze niet voor ontworpen. Ik heb zelf een Noctua processor koeler.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

rdejongjr

Gnome

Lezen is ook een vak (zowel voor TS als reaguurders).

Huidige koeler van TS is een mugen max, volgens de specs en site heeft deze montagemateriaal om 2 willekeurige 25mm dikke 14cm fans te plaatsen.

De gekozen fan is ook 25mm dik en zou dus prima moeten passen.
Enige nadeel is dat het een 3 pin (geen pwm) model is, de meeste moderne moederborden verwachten een PWM fan voor de cpu koeler, hij zal prima draaien, toerenregeling laat echter te wensen over.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
Rdejongjr bedankt voor je reactie!!
Dus omdat de fan geen pwm is dan blijft ie dus op max toeren draaien ?
Normaal gaat de fan dus harder draaien als de cpu warmer word en dat kan met deze none pwm fan dus niet
Dus het enige wat ik dan heb is meer geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Fruity1 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:35:
Rdejongjr bedankt voor je reactie!!
Dus omdat de fan geen pwm is dan blijft ie dus op max toeren draaien ?
Normaal gaat de fan dus harder draaien als de cpu warmer word en dat kan met deze none pwm fan dus niet
Dus het enige wat ik dan heb is meer geluid
Hoeft niet, ik heb mijn 3-pin fans op mn mobo aangesloten (ook die ranger) en ze varieren continu kwa snelheid. Je zou het kunnen doen met een fancontroller ofzo...maar dat lijkt me teveel voor jet goeie

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pwillemske schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:45:
[...]

Hoeft niet, ik heb mijn 3-pin fans op mn mobo aangesloten (ook die ranger) en ze varieren continu kwa snelheid. Je zou het kunnen doen met een fancontroller ofzo...maar dat lijkt me teveel voor jet goeie
Met de Asus Maximus Ranger VII kan je inderdaad middels de AIsuite 3 software de fans laten variëren in snelheid. Dit gebeurt middels FanExper, maar dit zorgt voor regulering via voltagecontrol. Dit wil zeggen dat de fans bij hogere belasting van de voeding, bijvoorbeeld tijdens games of benchmarks, harder zullen draaien. In Windows zullen de fans dus relatief stil zijn met weinig RPM. Toch is het wenselijker om voor je CPU fan een 4-pins fan te gebruiken, aangezien PWM control natuurlijk véél betrouwbaarder is. Hierbij wordt de fan aangestuurd op basis van de huidige temperatuur, waardoor de fan non-stop met variabel RPM draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:53:
[...]

Met de Asus Maximus Ranger VII kan je inderdaad middels de AIsuite 3 software de fans laten variëren in snelheid. Dit gebeurt middels FanExper, maar dit zorgt voor regulering via voltagecontrol. Dit wil zeggen dat de fans bij hogere belasting van de voeding, bijvoorbeeld tijdens games of benchmarks, harder zullen draaien. In Windows zullen de fans dus relatief stil zijn met weinig RPM. Toch is het wenselijker om voor je CPU fan een 4-pins fan te gebruiken, aangezien PWM control natuurlijk véél betrouwbaarder is. Hierbij wordt de fan aangestuurd op basis van de huidige temperatuur, waardoor de fan non-stop met variabel RPM draait.
Dat klopt, maar dat zijn mn casefans, op dit moment gebruik ik nog de boxed koeler. Dat ding heeft moeite om mn cpu (4690k) onder de 67 graden te houden tijdens het gamen. Toch maar is zoeken naar een AIO...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Die corsair fans zijn er in allerlei uitvoeringen. De AF serie is bestemd voor airflow en de SP serie is voor druk (Bijvoorbeeld om lucht door een koeler of radiator heen te duwen). Beide uitvoeringen zijn in 3pin te krijgen, alleen de 120mm is ook met PWM verkrijgbaar.

Voor op een processorkoeler zou ik dan ook aanraden om eerder een SP140 te kiezen, de fan kan prima op een 4pin header aangesloten worden, alleen wordt hij dan met voltage geregeld in plaats van PWM. Dat zou ik voor lief nemen, aangezien de SP series veel meer druk kan leveren dan de AF series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
Ah dankjwel voor jullie reacties
Hier heb ik tenminste wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
PAPPLE schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:02:
Die corsair fans zijn er in allerlei uitvoeringen. De AF serie is bestemd voor airflow en de SP serie is voor druk (Bijvoorbeeld om lucht door een koeler of radiator heen te duwen). Beide uitvoeringen zijn in 3pin te krijgen, alleen de 120mm is ook met PWM verkrijgbaar.

Voor op een processorkoeler zou ik dan ook aanraden om eerder een SP140 te kiezen, de fan kan prima op een 4pin header aangesloten worden, alleen wordt hij dan met voltage geregeld in plaats van PWM. Dat zou ik voor lief nemen, aangezien de SP series veel meer druk kan leveren dan de AF series.
Bedankt voor de heldere uitleg van mijn korte versie hierboven :) _/-\o_

@rdejongjr lezen kan ik wel hoor, je hebt niet altijd zin een heel uitgebreide reactie te typen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Roger_Rabbit op 18-02-2015 14:47 ]

Pagina: 1