Toon posts:

Videokaart niet goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een nieuwe pc, deze bevalt prima, echter als ik The Golfclub speel dan is het na een 30-60 min. niet meer te spelen. Het begint te schokken, komen strepen of het beeld loopt door elkaar. Temperatuur van de kaart is net boven de 60 graden, wat toch niet hoog is.

Het gaat hier om een Club 3D Radeon R9 280X Royal Queen.

Verdere specs:

Intel I5 4460
Gigabyte Snipper G1 B5
Crucial MX100 256 gb
Samsung HHD 1 Tb
Crucial Ballistic 2x4 gb
Seasonic S12 II 520 watt

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Heb je andere zware games getest? Zo ja, welke? Draai eens een goed lange loop Unigene valley, kom je dan dezelfde problemen? Temps zijn dik in orde!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Misschien een stomme vraag maar zijn alle drivers up to date?

Verwijderd

Topicstarter
Drivers zijn up to date.
Heb nog geen andere game geprobeerd, zal ik zo eens doen. Grid 2 bijvoorbeeld.
Zal die benchmark ook eens proberen.

Wanneer ik met MSI Afterburner speel, gaat de fanspeed op de kaart omhoog, temperatuur komt dan op 61-62 graden. Zonder Afterburner loopt de temperatuur op rond de 72-75 graden, wat volgens mij nog ok moet zijn, de fanspeed gaat niet omhoog wanneer ik een game opstart.

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
520 watt is wel wat aan de lage kant voor jouw pc. Hier al eens over na gedacht? Zou kunnen dat het daar aan ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door magusviper op 15-02-2015 22:02 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Gelieve geen uitspraken doen die nergens over gaan. Het setje wat hij heeft trekt net 300w uit de muur als hij erg zn best doet. We hebben het hier over A-Merk+ voeding. Je kan er werkelijk alle single GPU highend kaarten mee voeden die er zijn, waarop baseer je je uitspraak als ik vragen mag?

Zonder fan die sneller wordt heb je ook dat VRM's heet worden, daar zal vermoedelijk je probleem liggen. Probeer je fancontrol eens goed in te stellen.

[ Voor 20% gewijzigd door millman op 15-02-2015 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu zie ik tijdens de Unigene Valley benchmark dat de settings van de kaart zijn:
gpu: 1050 mhz
geheugen: 1500 mhz
Volgens site Azerty staat de core klok op 850 mhz, kan dit het probleem zijn?

De benchmark loopt mooi, temp loopt op tot 76 graden. Hed deze trouwens maar ca. 6 min
laten draaien.

Kan dit in de bios ingesteld worden? Bedoel zowel gpu snelheid en fancontrol.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 22:30 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

76c is heel normaal, laat m eens een uur lopen in unigene.? Verder zijn de boostclocks ook ~1000mhz en je geheugen heeft ook de normale snelheid. Kortom, tot zover lijkt er niets aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal morgenavond de benchmark een uur draaien.
Bedank voor de reacties alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Unigene Valley een uur laten lopen, Probleemloos, temp komt niet hoger dan 74 graden. En dat zonder MSI Afterburner, dus fanspeed ging niet veel omhoog.

Heb na afloop ook een benchmark gedaan, daar stond bij GPU het volgende:
AMD Radeon R9 200 series 14.501.1003 / Intel (R) HD Graphics 4600 10.18.10.3960.

Kan het zijn de de onboard graphics nog aan staan in de bios, wat misschien het probleem is?

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Lijkt mij niet dat daar het probleem ligt, maar als je t niet probeert weet je het noot. Zover lijkt de kaart verder in orde. Ik zou eens goed met zware games testen, als je geen problemen ondervind dan kijk ik al snel naar "the golfclub" Wellicht een herinstallatie?

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:29:
Nu zie ik tijdens de Unigene Valley benchmark dat de settings van de kaart zijn:
gpu: 1050 mhz
geheugen: 1500 mhz
Volgens site Azerty staat de core klok op 850 mhz, kan dit het probleem zijn?

De benchmark loopt mooi, temp loopt op tot 76 graden. Hed deze trouwens maar ca. 6 min
laten draaien.

Kan dit in de bios ingesteld worden? Bedoel zowel gpu snelheid en fancontrol.
Dat klopt niet, een 280x loopt normaliter op 1000-1100MHz afhankelijk van hoe ver de fabrikant hem heeft overclocked. 850MHz loopt geen enkele 280x. Lijkt me normale frequentie en ook best normale temperatuur. Check met gpu-z je vrm temps eens ingame?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Thomg

Aww yiss

Santee schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:15:
[...]

Dat klopt niet, een 280x loopt normaliter op 1000-1100MHz afhankelijk van hoe ver de fabrikant hem heeft overclocked. 850MHz loopt geen enkele 280x. Lijkt me normale frequentie en ook best normale temperatuur. Check met gpu-z je vrm temps eens ingame?
Tur
Bo

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal.
Zal straks testen met gpu-z.

Zwaarde game als Grid 2 heb ik niet en helaas is mijn stuurtje doorgedraaid.
Als ik met toestenbord moet racen hou ik dat niet lang vol...

Verwijderd

Topicstarter
OK, na een uurtje golfen de volgende temps in gpu-z:

GPU: 71
VRM1: 80
VRM2: 71

Beetje normale temps?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ja is prima. Je zou eens kunnen kijken of de beta drivers het probleem oplossen. Wel de huidige drivers goed weghalen met ddu, ofwel display driver uninstaller, in de veilige modus. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan ook eens kijken als je aan het gamen bent de task manager open laten staan en kijken welke cores belast worden van je CPU, misschien is het niet echt een multi-core spel.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn alle 4 in gebruik.
De drivers zal ik dit weekend eens proberen.
Pagina: 1